Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy informatyki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bioinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy informatyki | ||
Specjalność | Systemy informatyczne w biologii | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Frejlichowski <dfrejlichowski@wi.zut.edu.pl>, Edward Półrolniczak <Edward.polrolniczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy informatyki są pierwszym przedmiotem na kierunku Bioinformatyka z dziedziny informatyki - brak wymagań szczególnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie podstawowych pojęć występujących w informatyce. Zdobycie umiejętności posługiwania się różnymi systemami liczbowymi i różnymi typami kodów stosowanych w informatyce. |
C-2 | Opanowanie wiedzy o budowie i zasadzie pracy proceora oraz jego roli w różnych architekturach systemów komputerowych. |
C-3 | Przyswojenie wiedzy z zakresu procesów komunikacyjnych pomiędzy elementami systemu komputeowego - szczególnie komunikacji komputera z urządzeniami peryferyjnymi. |
C-4 | Pozyskanie świadomości różnych poziomów programowania oraz narzędzi i procesów pozwalających uzyskiwać programy wykonywalne przez procesor. |
C-5 | Zapoznanie się z budową i zasadą działania podstawowych urządzeń peryferyjnych. |
C-6 | Pozyskanie wiedzy o podstawowych konfiguracjach sieci komputerowych i mediach transmisyjnych. |
C-7 | Poznanie rozwoju informatyki w ujęciu historycznym i przyszłościowym. |
C-8 | Zapoznanie się z ideą rozwiązywania problemów metodami algorytmicznymi oraz jak to przekłada się na programowanie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wprowadzenie do systemów liczbowych. | 1 |
T-A-2 | Reprezentacja liczb w systemach: dwójkowym, ósemkowym i szesnastkowym, dowolonym innym systemie. | 2 |
T-A-3 | Arytmetyka w systemie dwójkowym - dodawanie, odejmowanie, mnożenie. | 2 |
T-A-4 | Zapis liczb binarnych w systemie U2. Liczby ujemne, ułamkowe. | 2 |
T-A-5 | Kolokwium z zakresu systemów liczbowych. | 1 |
T-A-6 | Wprowadzenie do reprezentacji algorytmów z użyciem schematu blokowego. Zapis prostych algorytmów sekwencyjnych w postaci schematu blokowego. | 2 |
T-A-7 | Reprezentacja wybranych złożonych algorytmów w postaci schematu blokowego, iteracja, rekurencja, zasada "Dziel i zwyciężaj". | 4 |
T-A-8 | Kolokwium z zakresu reprezentacji algortmów w postaci schematu blokowego. | 1 |
T-A-9 | Wprowadzenie do systemów liczbowych. Reprezentacja liczb w systemach: dwójkowym, ósemkowym i szesnastkowym, dowolonym innym systemie. | 1 |
16 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Zajęcia organizacyjne: ustalenie obecności, kryterium oceniania i zaliczenia formy zajęć | 1 |
T-L-2 | Omówienie sieci komputerowej Wydziału Informatyki, omówienie usług i możliwości sieci WI, omówienie portalu WI, wskazanie miejsc dostępu dla studentów, omówienie rodzaju oprogramowania dostępnego dla studentów i sposobów pracy z wykorzystaniem dostępnych elementów sieciowych i programowych | 2 |
T-L-3 | Praca z systemem Linux: poznanie podstawowych poleceń umożliwiających wykonywanie operacji na katalogach i plikach (tworzenie, usuwanie, kopiowanie, przenoszenie itd.), wykorzystanie edytorów (np.: pico, nano, vim), nadawanie praw, umiejętność tworzenia i uruchamiania skryptów | 2 |
T-L-4 | Budowa procesora a język maszynowy i assembler: badanie zasad działania procesora na przykładzie aplikacji - modelu procesora, omówienie poszczególnych elementów procesora, omówienie idei języka maszynowego i assemblera, ogólne omówienie języków programowania wyższych poziomów | 2 |
T-L-5 | Wprowadzenie do algorytmów: zasady reprezentacji algorytmów, rodzaje algorytmow, przykładowe elementarne algorytmy | 2 |
T-L-6 | Projektowanie i budowa algorytmów w programie dydaktycznym: czym są zmienne i jak je wykorzystywać, jak zmienne realizowane są w językach programowania, czym jest instrukcja warunkowa, instrukcja warunkowa w językach programowania | 2 |
T-L-7 | Projektowanie i budowa algorytmów w programie dydaktycznym: czym są pętle, rodzaje pętli, zapis pętli w językach programowania wyższego poziomu, przykłady algorytmów wykorzystujących pętle - zadania praktyczne | 2 |
T-L-8 | Projektowanie i budowa algorytmów w programie dydaktycznym: tablice, struktury, zmienne złożone, rekurencja | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia podstawowe. Dwójkowy system zapisu i inne notacje liczb (oktalna i heksadecymalna, kody BCD, ASCII). Fizyczne i logiczne miary informacji: bit, bajt, słowo. | 1 |
T-W-2 | Podstawowe działania na liczbach binarnych. Budowa sumatora. | 1 |
T-W-3 | Architektury komputerów (model von Neuummana i Harvardzki, komputery wektorowe, skalarne, strumieniowe, równoległe, CISC, RISC). | 1 |
T-W-4 | Budowa komputera: pocesory, pamięci i ich rodzaje, magistrala systemowa i jej budowa, układy we/wy. Współdziałanie części składowych komputera. | 2 |
T-W-5 | Budowa i działanie procesora, cykle zegarowe i rozkazowe. Budowa i przeznaczenie pamięci cache. | 2 |
T-W-6 | Język maszynowy, lista rozkazów, budowa rozkazu - tryby adresowania. | 2 |
T-W-7 | Mechaniym stosu. Odwrotna Notacja Polska (RPN) - przykłady zapisów i zastosowania. | 1 |
T-W-8 | Pamięć wirtualna - mechanizmy adresowania wirtualnego. | 2 |
T-W-9 | Rola i budowa interface'u. Sposoby transmisji danych: łącza równoległe, szeregowe, transmisja synchroniczna i asynchroniczna. Kod Manchester. Współpraca komputera z urządzeniami we/wy. Kanał DMA. | 2 |
T-W-10 | Wybrane rozwiązania sprzętowe: układy logiczne polączeń z magistralą (wejście/wyjście). Przerwania sprzętowe - układ łancuchowy, koder priorytetów. | 2 |
T-W-11 | Proces realizacji przerwań sprzętowych. | 1 |
T-W-12 | Programowanie komputerów. Przykład programu w języku maszynowym (zadanie, algorytm, kod programu). Języki programowania - translatory, kompilatory, interpretery, skrypty. | 3 |
T-W-13 | System operacyjny i jego rola. Historia rozwoju. Budowa systemu operacyjnego (pojęcie procesu). Przykłady funkcji realizowanych przez system. | 2 |
T-W-14 | Prezentacja graficzna wyników. Grafika wektorowa i rastrowa. Urządzenia zobrazowania wyników. Generatory znaków. | 2 |
T-W-15 | Proces drukowania. Zagadnienie rozdzielczości materiałów cyfrowych w aspekcie jakości druku. | 2 |
T-W-16 | Charakterystyka i zasady działania podstawowych urządzeń peryferyjnych (wejścia/wyjścia). | 2 |
T-W-17 | Topologie sieci komputerowych, media transmisyjne. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | samodzielna praca w domu | 15 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie do każdych zajęć laboratoryjnych | 8 |
A-L-2 | Przygotowanie się do wejściówek | 7 |
A-L-3 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Konsultacje | 1 |
A-W-3 | Uzupełnienie i utrwalenie treści wykładów (literatura, strony internetowe) | 7 |
A-W-4 | Samodzielne znalezienie źródeł i uzupełninie wiedzy w zakresie wskazanym przez wykładowcę | 7 |
A-W-5 | Repetytorium - przygotowanie do egzaminu | 45 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady bazujące na prezentacjach multimedialnych (slajdy, animacje flash) i demonstracji sprzętu. |
M-2 | Laboratoria bazujące na prezentacji dostępnych środków programowo-sprzętowych, wykorzystaniu programów-symulatorów oraz programu do nauki algorytmów. |
M-3 | Ćwiczenia audytoryjne bazujące na zadaniach realizowanych przez studentów samodzielnie lub na tablicy, na podstawie wiedzy dostarczonej przez wykładowcę w postaci przykładów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Wykłady: Krótki (niezapowiadany) test w ramach wykładu obejmujcy: 1. materiał z podstawowych pojęć i systemów liczbowych 2. zagadnienia budowy i działania komputera 3. pracą urządzeń peryferyjnych |
S-2 | Ocena formująca: Laboratoria: ocena cząstkowa realizowanych zadań algorytmicznych (zadania ze wskazówkami co do realizacji). |
S-3 | Ocena formująca: Laboratoria: zadanie zaliczeniowe polegające na zaprojektowaniu i realizacji trzech przydzielonych do wykonania algorytmów. |
S-4 | Ocena formująca: Kolokwium z zakresu systemów liczbowych. |
S-5 | Ocena podsumowująca: Egzamin obejmujący materiał z wykładów i wskazany materiał do samodzielnego opanowania. |
S-6 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa będąca średnią ważoną z egzaminu (waga 1) oraz dwóch ocen z laboratorium i ćwiczen audytoryjnych (obie z wagą 0,7) |
S-7 | Ocena podsumowująca: Laboratoria: ocena końcowa będąca średnią ocen cząstkowy z zadań pośrednich i zadania końcowego zaliczeniowego. |
S-8 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne: ocena końcowa, będąca średnią ocen z dwóch kolokwiów, przeprowadzonych w trakcie semsetru. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BI_1A_BII-S-C3_W01 Student zna podstawe pojęcia związane z architekturą komputera, potrafi opisać zasady współdziałania różnych elementów składowych i wyjaśnić ich rolę w systemiie. | BI_1A_W02, BI_1A_W11 | P1A_W04, P1A_W07, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-2, C-3 | T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1, S-5 |
BI_1A_BII-S-C3_W02 Student rozumie zasady programowania komputera na poziomie języka maszynowego, posiada wiedzę o stosowanych narzędziach programistycznych na wyższych poziomach i roli systemu operacyjnego. | BI_1A_W09 | P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-4 | T-L-3, T-W-6, T-W-7, T-W-11, T-W-12, T-W-13 | M-1 | S-1, S-5 |
BI_1A_BII-S-C3_W03 Zna zasady działania podstawowych urządzeń peryferyjnych wejścia/wyjścia komputera i parametry pracy. | BI_1A_W02, BI_1A_W14, BI_1A_W15, BI_1A_W16 | P1A_W04, P1A_W07, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05 | C-5 | T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-17 | — | S-5 |
BI_1A_BII-S-C3_W04 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować sposoby opisu algorytmów, definiować metody do projektowania algorytmów, opisywać algorytmiczne sposoby rozwiązywania problemów. | BI_1A_W09 | P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-8 | T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-2 | S-2, S-3, S-7 |
BI_1A_BII-S-C3_W05 Student powinien umieć przekształcać liczby pomiędzy systemem dziesiętnym a systemami o dowolnej podstawie. Powinien umieć pisemnie dodawać, odejmować i mnożyć liczby całkowite zapisane w systemie binarnym. Potrafi zapisać liczby binarne w systemnie U2, w tym liczby ujemne. Zapisujse binarne liczby rzeczywiste. | BI_1A_W10, BI_1A_W17 | P1A_W02, P1A_W04, P1A_W05, P1A_W06, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05 | C-1 | T-A-2, T-W-1, T-A-1, T-A-3, T-W-2, T-A-4 | M-3, M-1 | S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BI_1A_BII-S-C3_U01 Student posiada umiejętność oceny parametrów systemu komputerowego. Potrafi dokonać porównania różnych zestawów w aspekcie występujących potrzeb. | BI_1A_U11 | P1A_U05, P1A_U09, T1A_U01, T1A_U13, T1A_U16 | InzA_U03, InzA_U05, InzA_U08 | C-1, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-W-4, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-16, T-W-17 | M-1 | S-5 |
BI_1A_BII-S-C3_U02 Student potrafi dobrać parametry urządzeń jak również parametry ich pracy w procesie wizualizacji i druku wyników. | BI_1A_U11, BI_1A_U14 | P1A_U05, P1A_U09, T1A_U01, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U13, T1A_U16 | InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-3, C-5 | T-W-14, T-W-15, T-W-16 | M-1 | S-5 |
BI_1A_BII-S-C3_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: dobierać sposoby opisu algorytmów, dobierać metody do projektowania algorytmów, analizować zadania, dobierać algorytmiczne sposoby rozwiązywania problemów, oceniać poprawność osiągniętych przez algorytm/program wyników. | BI_1A_U10 | P1A_U03, P1A_U11, P1A_U12, T1A_U01, T1A_U05, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U15, T1A_U16 | — | C-8 | T-A-7, T-L-8, T-A-6, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-2 | S-2, S-3, S-7 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BI_1A_BII-S-C3_K01 Student ma świadomość stosowanych rozwiązań sprzętowych i programistycznych oraz tempa i kierunków ich rozwoju. Rozumie potrzebę ustawicznego śledzenia dokonujących się zmian. | BI_1A_K05 | T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05, T1A_K07 | InzA_K01 | C-7 | T-W-12, T-W-13 | M-1 | S-5 |
BI_1A_BII-S-C3_K02 Student wykazuje predyspozycje do rozumienia i szybkiego przyswajania kolejnych poziomów wiedzy informatycznej w czasie studiów. a także w dalszej przyszłości przy poznawaniu nowych rozwiązań technicznych. | BI_1A_K03 | P1A_K01, P1A_K02, P1A_K05, P1A_K07, P1A_K08, T1A_K01, T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K02 | C-3, C-4, C-6, C-7 | T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-17 | M-1 | S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BI_1A_BII-S-C3_W01 Student zna podstawe pojęcia związane z architekturą komputera, potrafi opisać zasady współdziałania różnych elementów składowych i wyjaśnić ich rolę w systemiie. | 2,0 | Student nie potrafi omówić podstawowych układów wchodzących w skład komputera, funkcji jake spełniają i zasad współpracy. |
3,0 | Student potrafi omówić podstawowe układy wchodzące w skład komputera, potrafi wyjaśnić funkcjie jake spełniają i zasady współpracy. | |
3,5 | Jak wyżej i zna wewnętrzną strukturę procesora i umie opisać poszczególne fazy jego typowej pracy. Potrafi wyjaśnić współpracę procesora z pamięcią cache. | |
4,0 | Jak wyżej i rozumie rolę i zasady funkcjonowania mechanizmu stosu, przerwań sprzętowych i kanału DMA. | |
4,5 | Jak wyżej i potrafi wyjaśnić pojęcia: przetwarzanie potokowe, wieloprogramowość, przetwarzanie równoległe, praca w czasie rzeczywistym. | |
5,0 | Jak wyżej i zna trendy budowy współczesnych procesorów i konfiguracji systemó komputerowych. | |
BI_1A_BII-S-C3_W02 Student rozumie zasady programowania komputera na poziomie języka maszynowego, posiada wiedzę o stosowanych narzędziach programistycznych na wyższych poziomach i roli systemu operacyjnego. | 2,0 | Student nie zna struktury budowy i typów rozkazów języka maszynowego. |
3,0 | Student zna strukturę budowy i typy rozkazów języka maszynowego. | |
3,5 | Jak wyżej i potrafi podać przykłdy zapisu programu w pseudokodzie, wie jak funkcjonuje translator, kompilator, interpreter. | |
4,0 | Jak wyżej i rozumie rolę systemu operacyjnego, strukturę jego budowy oraz zasady pracy (połżenie w systemie komputerowym, inicjacja). | |
4,5 | Jak wyżej i zna wybrane, realizowane przez system operacyjny funkcje i potrafi wyjaść zasadę realizacji (np. buforowanie wydruków, sprzętowo niezależna grafika). | |
5,0 | Jak wyżej i potrafi wyjaśnić mechanizm pamięci wirtualnej komputera. | |
BI_1A_BII-S-C3_W03 Zna zasady działania podstawowych urządzeń peryferyjnych wejścia/wyjścia komputera i parametry pracy. | 2,0 | Student nie zna budowy i zasady działania podstawowych urządzeń peryferyjnych: mysz, yojstik, monitor ekranowy (w tym dotykowy), pamięci zewnętrzne, drukarki (różne typy), skanery. |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować budowę, zasadę działania i parametry podstawowych urządzeń peryferyjnych: mysz, yojstic, monitor ekranowy (w tym dotykowy), pamięci zewnętrzne, drukarki (różne typy), skanery. | |
3,5 | Jak wyżej i potrafi wyjaśnić rolę interface'u jego współpracę z magistralą komputera oraz podstawy komunikacji równoległej i szeregowej. | |
4,0 | Jak wyżej i zna metody kontroli poprawności transmisji i potrafi opisać przebiegi czasowe sygnałów sterujących i strumienia danych w procesie komunikacji komputera z urządzeniem zewnętrznym. | |
4,5 | Jak wyżej i zna topologie sieci komputerowych, ich charakterystyczne cechy i charakterystyki mediów transmisyjnych. | |
5,0 | Jak wyżej i wykazuje się dodatkową wiedzą pozyskaną z literatury. | |
BI_1A_BII-S-C3_W04 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: definiować sposoby opisu algorytmów, definiować metody do projektowania algorytmów, opisywać algorytmiczne sposoby rozwiązywania problemów. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przedstawiony algorytm zapisać w postaci skryptu (bash linux) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BI_1A_BII-S-C3_W05 Student powinien umieć przekształcać liczby pomiędzy systemem dziesiętnym a systemami o dowolnej podstawie. Powinien umieć pisemnie dodawać, odejmować i mnożyć liczby całkowite zapisane w systemie binarnym. Potrafi zapisać liczby binarne w systemnie U2, w tym liczby ujemne. Zapisujse binarne liczby rzeczywiste. | 2,0 | |
3,0 | Student ma opanowane przeliczanie - w rosądnym czasie - liczb z jednego systemu na drugi (dziesiętny, dwókowy, oktalny i heksadecymalny). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BI_1A_BII-S-C3_U01 Student posiada umiejętność oceny parametrów systemu komputerowego. Potrafi dokonać porównania różnych zestawów w aspekcie występujących potrzeb. | 2,0 | Ocena za sprawozdanie mniej niż 4 punkty lub 0 punktów w jednej z kategorii oceny sprawozdania: 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji 2. Prezentacja wyników 3. Wnioski 4. Forma graficzna (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) |
3,0 | Minimalna cena za sprawozdanie 4 punkty (Ze wszystkich sprawozdań ocena średnia) (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 | |
3,5 | Ocena za sprawozdanie 5 punktów. | |
4,0 | Ocena za sprawozdanie 6 punktów. | |
4,5 | Ocena za sprawozdanie 7 punktów. | |
5,0 | Ocena za sprawozdanie 8 punktów. | |
BI_1A_BII-S-C3_U02 Student potrafi dobrać parametry urządzeń jak również parametry ich pracy w procesie wizualizacji i druku wyników. | 2,0 | Ocena za sprawozdanie mniej niż 4 punkty lub 0 punktów w jednej z kategorii oceny sprawozdania: 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji 2. Prezentacja wyników 3. Wnioski 4. Forma graficzna (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) |
3,0 | Minimalna cena za sprawozdanie 4 punkty (Ze wszystkich sprawozdań ocena średnia) (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 | |
3,5 | Ocena za sprawozdanie 5 punktów. | |
4,0 | Ocena za sprawozdanie 6 punktów. | |
4,5 | Ocena za sprawozdanie 7 punktów. | |
5,0 | Ocena za sprawozdanie 8 punktów. | |
BI_1A_BII-S-C3_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: dobierać sposoby opisu algorytmów, dobierać metody do projektowania algorytmów, analizować zadania, dobierać algorytmiczne sposoby rozwiązywania problemów, oceniać poprawność osiągniętych przez algorytm/program wyników. | 2,0 | Ocena za sprawozdanie mniej niż 4 punkty lub 0 punktów w jednej z kategorii oceny sprawozdania: 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji 2. Prezentacja wyników 3. Wnioski 4. Forma graficzna (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) |
3,0 | Minimalna cena za sprawozdanie 4 punkty (Ze wszystkich sprawozdań ocena średnia) (punktacja: 0 - nie do przyjęcia, 1 - do przyjęcia, 2 - poprawnie) 1. Cel ćwiczenia i opis realizacji - 1 2. Prezentacja wyników -1 3. Wnioski - 1 4. Forma graficzna - 1 | |
3,5 | Ocena za sprawozdanie 5 punktów. | |
4,0 | Ocena za sprawozdanie 6 punktów. | |
4,5 | Ocena za sprawozdanie 7 punktów. | |
5,0 | Ocena za sprawozdanie 8 punktów. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BI_1A_BII-S-C3_K01 Student ma świadomość stosowanych rozwiązań sprzętowych i programistycznych oraz tempa i kierunków ich rozwoju. Rozumie potrzebę ustawicznego śledzenia dokonujących się zmian. | 2,0 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 |
3,0 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 | |
3,5 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 | |
4,0 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 | |
4,5 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 | |
5,0 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 | |
BI_1A_BII-S-C3_K02 Student wykazuje predyspozycje do rozumienia i szybkiego przyswajania kolejnych poziomów wiedzy informatycznej w czasie studiów. a także w dalszej przyszłości przy poznawaniu nowych rozwiązań technicznych. | 2,0 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 |
3,0 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 | |
3,5 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 | |
4,0 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 | |
4,5 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 | |
5,0 | Weryfikacja tych kompetencji powiązana jest z procesem oceny wiedzy dla BI_1A_BII-S-C3_W01 oraz BI_1A_BII-S-C3_W02 |
Literatura podstawowa
- Brookshear J. G., Informatyka w ogólnym zarysie, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2003
- Irvine K.R., Asembler dla procesorów Intel, Helion, 2003
- Brookshear J. G., Informatyka w ogólnym zarysie, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2003
- Metzger P., Anatomia PC, Helion, 2006, X
- Irvine K.R., Asembler dla procesorów Intel, Helion, 2003
- Irvine K.R., Asembler dla procesorów Intel, Helion, 2003
- Metzger P., Anatomia PC, Helion, 2006, X
- Metzger P., Anatomia PC, Helion, 2006, X
Literatura dodatkowa
- Niklaus Wirth, Algorytmy + struktury danych = programy, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne WNT, Warszawa, 2004, 83-204-3057-7
- Bogdan Buczek, Algorytmy. Ćwiczenia, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2007, 83-246-2007-9
- Niklaus Wirth, Algorytmy + struktury danych = programy, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne WNT, Warszawa, 2004, 83-204-3057-7
- Bogdan Buczek, Algorytmy. Ćwiczenia, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2007, 83-246-2007-9
- Bogdan Buczek, Algorytmy. Ćwiczenia, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2007, 83-246-2007-9