Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Technologie internetowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bioinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie internetowe | ||
Specjalność | Biologia systemów i metody informatyczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Czapiewski <Piotr.Czapiewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy programowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z architekturą rozwiązań internetowych |
C-2 | Zapoznanie studentów z problematyką tworzenia statycznych i dynamicznych witryn internetowych |
C-3 | Przygotowanie studentów do samodzielnej budowy witryn internetowych z wykorzystaniem systemów CMS |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Budowa prostych witryn internetowych z wykorzystaniem wybranych systemów CMS | 8 |
T-L-2 | Tworzenie stron internetowych z użyciem HTML i CSS | 8 |
T-L-3 | Programowanie dynamicznych stron internetowych w języku PHP | 9 |
25 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do technologii internetowych (infrastruktura Internetu, protokół HTTP, serwery WWW) | 5 |
T-W-2 | Wykorzystanie systemów CMS do budowy witryn internetowych | 4 |
T-W-3 | Podstawy tworzenia stron internetowych (HTML, CSS) | 5 |
T-W-4 | Tworzenie dynamicznych stron internetowych w języku PHP | 6 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 8 |
A-L-3 | Zadania domowe i sprawozdania z ćwiczeń | 12 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | samodzielne poszerzanie wiedzy | 14 |
A-W-3 | konsultacje | 1 |
A-W-4 | przygotowanie do egzaminu i egzamin | 10 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z prezentacjami multimedialnymi |
M-2 | Pokazy praktyczne - demonstracje działania systemów i użycia narzędzi |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputerów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zadan zrealizowanych w ramach danego cwiczenia laboratoryjnego (na koniec kazdych zajec) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Całościowa ocena umiejętności praktycznych zdobytych w toku ćwiczeń laboratoryjnych na bazie ocen cząstkowych oraz ustnego zaliczenia. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy teoretycznej dotyczacej infrastruktury internetu oraz technologii tworzenia witryn internetowych (test pisemny) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BI_1A_BIB-S-D24_W01 Rozumie podstawową architekturę rozwiązań internetowych. Zna podstawowe technologie i narzędzia używane do tworzenia stron i witryn internetowych. | BI_1A_W09 | P1A_W04, P1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-2, M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BI_1A_BIB-S-D24_U01 Potrafi samodzielnie zbudować witrynę internetową z użyciem wybranego systemu CMS. Potrafi tworzyć statyczne i dynamiczne witryny internetowe z użyciem HTML, CSS i PHP. | BI_1A_U09 | P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U15 | InzA_U01, InzA_U07, InzA_U08 | C-3 | T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BI_1A_BIB-S-D24_K01 Student potrafi kreatywnie i klarownie zaplanować zawartość witryny internetowej oraz w sposób komunikatywny zaprezentować jej treść, cele i organizację. | BI_1A_K04 | P1A_K02, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K08, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06 | InzA_K01, InzA_K02 | C-3 | T-L-1, T-W-2 | M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BI_1A_BIB-S-D24_W01 Rozumie podstawową architekturę rozwiązań internetowych. Zna podstawowe technologie i narzędzia używane do tworzenia stron i witryn internetowych. | 2,0 | Nie zna podstawowych technologii internetowych. |
3,0 | Potrafi wymienić główne technologie internetowe oraz omówić ich najważniejsze cechy. | |
3,5 | Potrafi opisać mechanizmy funkcjonowania witryn i aplikacji internetowych. Potrafi omówić przeznaczenie systemów CMS. | |
4,0 | Rozumie i potrafi objaśnić znaczenie poszczególnych standardów i technologii internetowych. Potrafi omówić najważniejsze funkcje systemów CMS. | |
4,5 | Potrafi objaśnić techniki programowania dynamicznych stron i aplikacji internetowych. Rozumie i potrafi omówić relację pomiędzy systemem CMS a technologiami programowania i tworzenia aplikacji internetowych. Potrafi omówić zaawansowane funkcje systemów CMS. | |
5,0 | Potrafi dobrać do zadania właściwe rozwiązanie - stworzenie statycznej lub dynamicznej strony internetowej, aplikacji internetowej lub wykorzystanie systemu CMS. Potrafi krytycznie porównać wybrane systemy CMS. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BI_1A_BIB-S-D24_U01 Potrafi samodzielnie zbudować witrynę internetową z użyciem wybranego systemu CMS. Potrafi tworzyć statyczne i dynamiczne witryny internetowe z użyciem HTML, CSS i PHP. | 2,0 | Nie potrafi stosować najprostszych technologii internetowych. |
3,0 | Potrafi zbudować prostą, statyczną stronę internetową z użyciem HTML/CSS lub wybranego systemu CMS. | |
3,5 | Potrafi zastosować HTML/CSS. Potrafi zbudować witrynę internetową o średnim stopniu złożoności z użyciem wybranych technologii. | |
4,0 | Potrafi stworzyć prostą aplikację internetową lub dynamiczną witrynę internetową z użyciem wybranych technologii programowania. Potrafi zbudować złożoną witrynę z użyciem wybranego systemu CMS. | |
4,5 | Potrafi zaprojektować i zaprogramować aplikację internetową o średnim stopniu złożoności. Umie zastosować technologie programowania aplikacji internetowych. Umie wykorzystać zaawansowane funkcje systemów CMS. | |
5,0 | Potrafi zaprojektować złożoną witrynę lub aplikację internetową. Umie zastosować technologie programowania aplikacji internetowych. Umie wykorzystać zaawansowane funkcje systemów CMS, umie dobrać system CMS oraz jego rozszerzenia niezbędne do realizacji postawionych zadań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BI_1A_BIB-S-D24_K01 Student potrafi kreatywnie i klarownie zaplanować zawartość witryny internetowej oraz w sposób komunikatywny zaprezentować jej treść, cele i organizację. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprezentować zawartość zrealizowanej witryny internetowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Student potrafi kreatywnie podejść do planowania zawartości i celów witryny internetowej oraz klarownie i komunikatywnie te aspekty zaprezentować. |
Literatura podstawowa
- Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Head First HTML with CSS & XHTML. Edycja polska, Helion, 2007
- Lynn Beighley, Michael Morrison, Head First PHP & MySQL. Edycja polska, Helion, 2010
- Jennifer Marriott, Elin Waring, Joomla! Oficjalny podręcznik, Helion, 2012
Literatura dodatkowa
- W. Jason Gilmore, PHP i MySQL. Od podstaw, Helion, 2011
- Michael Morrison, Head First JavaScript. Edycja polska, Helion, 2009