Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (S2)
specjalność: Biologia molekularna i podstawy analityki
Sylabus przedmiotu Enzymologia praktyczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Enzymologia praktyczna | ||
Specjalność | Biologia zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Drozd <Radoslaw.Drozd@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw chemii nieorganiczej i organicznej, biochemii, znajomośc języka angielskiego w stopniu średnio zaawansowanym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedmiot ma na celu wyuczenie umiejetności własciwego doboru warunków i organizacji pracy z enzymami. Student zdobywa wiedzę niezbędną do oznaczania i identyfikacji enzymów. Poznaje podstawowe zagadnienia zwiazne z enzymologią jak również praktyczne aspekty pracy z enzymami w laboratorium badawczym i diagnostycznym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przygotowanie stanowiska pracy z enzymami | 1 |
T-A-2 | Metody utrzymawnia optymalnych warunków do oznaczania enzymów | 1 |
T-A-3 | Metody numeryczne do standaryzacji oznaczeń enzymatycznych | 1 |
T-A-4 | Podstawy enzymologii diagnostycznej | 1 |
T-A-5 | Walidacja wyników oznaczania enzymów | 1 |
T-A-6 | Przygotowanie stanowiska pracy z enzymami | 1 |
T-A-7 | Metody utrzymawnia optymalnych warunków do oznaczania enzymów | 1 |
T-A-8 | Metody numeryczne do standaryzacji oznaczeń enzymatycznych | 1 |
T-A-9 | Podstawy enzymologii diagnostycznej | 1 |
T-A-10 | Walidacja wyników oznaczania enzymów | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Uwarunkowania strukturalne funkcji katalitycznych enzymów | 2 |
T-W-2 | Warunki środowiskowe wspływające na aktywnośc enzymów | 2 |
T-W-3 | Kinetyczne aspekty aktywności enzymów | 2 |
T-W-4 | Standaryzacja warunków oznaczania enzymów i miary aktywności enzymów | 2 |
T-W-5 | Metody identyfikacji, izolacji i oczyszczania enzymów | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | przygotowanie siedo zajęc audytoryjnych | 10 |
A-A-2 | czytanie wskazanej literatury źrodłowej | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęc adytoryjnych | 5 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | metoda przypdków, metoda sytuacyjna |
M-4 | film |
M-5 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania materiału na podstawie wykonanej przez studenta prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające i oceniające stopień przyswojenia i zrozumienia wykładanego materiału |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BL_2A_BLZ-S-O9.3_W01 Student posiada wiedze w z zakresu poprawnej pracy z enzymami. | BL_2A_W03, BL_2A_W05 | P2A_W01, P2A_W02, P2A_W03, P2A_W06, P2A_W07 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | — | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BL_2A_BLZ-S-O9.3_U01 Student potrafi zorganizować poprawnie stanowisko pracy z enzymami, analizowac wyniki oznaczania enzymów, optymalizować proces ich oznaczania. | BL_2A_U06, BL_2A_U16 | P2A_U01, P2A_U03, P2A_U06, P2A_U09 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-3, M-5 | S-1, S-2 |
BL_2A_BLZ-S-O9.3_U02 Student potrafi zorganizować poprawnie stanowisko pracy z enzymami, analizowac wyniki oznaczania enzymów, optymalizować proces ich oznaczania. | BL_2A_U06, BL_2A_U16 | P2A_U01, P2A_U03, P2A_U06, P2A_U09 | — | T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10 | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BL_2A_BLZ-S-O9.3_K01 posiada kompetencje pozwalające na samodzielną pracę z enzymami | BL_2A_K02, BL_2A_K01 | P2A_K01, P2A_K04, P2A_K07 | — | — | — | — |
BL_2A_BLZ-S-O9.3_K02 posiada kompetencje pozwalające na samodzielną pracę z enzymami | BL_2A_K02, BL_2A_K01 | P2A_K01, P2A_K04, P2A_K07 | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Lubert Stryer, Biochemia, PWN, Warszawa, 2010
- W. Minakowski S. Weidner, Biochemia kręgowców, PWN, Warszawa, 2011
- Jerzy Witwicki, Elementy enzymologii, PWN, Warszawa, 1984
- David Hawcroft, Diagnostic enzymology, ACOL, Londyn, 1986
Literatura dodatkowa
- Athel Cornish-Bowden, Fundamentals of Enzyme Kinetics, Portland Press, Londyn, 2002, III