Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (S2)
specjalność: Biologia roślin

Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium magisterskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zoologii i Pszczelnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 30 5,01,00zaliczenie
seminariaS4 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania wstępne ustala Promotor

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego5
T-S-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu5
T-S-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne5
T-S-4Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)5
T-S-5Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu10
30
seminaria
T-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody10
T-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej5
T-S-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.5
T-S-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy5
T-S-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych40
A-S-3Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej; wstępna ocena zebranego materiału źródłowego80
150
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej20
A-S-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BL-S2-A6_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
BL_2A_W03P2A_W02, P2A_W06, P2A_W07C-1T-S-1M-4, M-1, M-3, M-2, M-5S-2, S-3, S-1
BL_2A_BL-S2-A6_W02
Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej
BL_2A_W18P2A_W02, P2A_W05, P2A_W06, P2A_W07, P2A_W10C-1T-S-5, T-S-3, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-4M-3, M-4, M-1, M-2S-3, S-2, S-1
BL_2A_BL-S2-A6_W03
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie prawa autorskiego
BL_2A_W20P2A_W10C-1T-S-2, T-S-3M-3, M-1, M-2, M-4S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BL-S2-A6_U01
W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
BL_2A_U06P2A_U01, P2A_U03, P2A_U06C-1T-S-1M-3, M-4, M-2, M-1S-3, S-1, S-2
BL_2A_BL-S2-A6_U02
W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania
BL_2A_U07P2A_U03, P2A_U05C-1T-S-1, T-S-2M-1, M-4, M-2, M-5, M-3S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BL-S2-A6_K01
Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej
BL_2A_K01P2A_K04, P2A_K07C-1T-S-1M-2, M-5, M-4, M-3, M-1S-2, S-3, S-1
BL_2A_BL-S2-A6_K02
Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną
BL_2A_K04P2A_K03, P2A_K04C-1T-S-3, T-S-2, T-S-1M-3, M-5, M-2S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BL-S2-A6_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BL_2A_BL-S2-A6_W02
Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BL_2A_BL-S2-A6_W03
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie prawa autorskiego
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BL-S2-A6_U01
W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BL_2A_BL-S2-A6_U02
W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BL-S2-A6_K01
Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BL_2A_BL-S2-A6_K02
Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969
  3. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  4. Woyke J., Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych, SGGW-AR, Warszawa, 1986

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego5
T-S-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu5
T-S-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne5
T-S-4Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)5
T-S-5Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu10
30

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody10
T-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej5
T-S-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.5
T-S-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy5
T-S-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia5
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych40
A-S-3Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej; wstępna ocena zebranego materiału źródłowego80
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej20
A-S-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S2-A6_W01Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W03wykazuje się zaawansowaną znajomością metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W02konsekwentnie stosuje i upowszechnia zasadę ścisłego, opartego na danych empirycznych, interpretowania zjawisk i procesów przyrodniczych w pracy badawczej i działaniach praktycznych
P2A_W06ma wiedzę w zakresie statystyki na poziomie prognozowania (modelowania) przebiegu zjawisk i procesów przyrodniczych oraz ma znajomość specjalistycznych narzędzi informatycznych
P2A_W07ma wiedzę w zakresie zasad planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Metody nauczaniaM-4Wykład problemowy
M-1Wyjaśnienie
M-3Dyskusja panelowa
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S2-A6_W02Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W18zna metodologię przygotowania i napisania pracy naukowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W02konsekwentnie stosuje i upowszechnia zasadę ścisłego, opartego na danych empirycznych, interpretowania zjawisk i procesów przyrodniczych w pracy badawczej i działaniach praktycznych
P2A_W05ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z wybranej dziedziny nauki i dyscypliny naukowej
P2A_W06ma wiedzę w zakresie statystyki na poziomie prognozowania (modelowania) przebiegu zjawisk i procesów przyrodniczych oraz ma znajomość specjalistycznych narzędzi informatycznych
P2A_W07ma wiedzę w zakresie zasad planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-S-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-S-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
T-S-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
Metody nauczaniaM-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
M-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S2-A6_W03Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W20ma zaawansowana wiedzę w zakresie prawa o dobrach niematerialnych (autorskiego i przemysłowego) oraz zna zasoby informacji patentowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja panelowa
M-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-4Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S2-A6_U01W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U06potrafi przeprowadzać specjalistyczne prace eksperymentalne, potrafi stosować metody biologii i diagnostyki laboratoryjnej, potrafi wykonywać analizy laboratoryjne i posługiwać się sprzętem analitycznym i aparaturą badawczą, posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego, potrafi przeprowadzić badanie lub eksperyment z zastosowaniem zaawansowanych technik mikroskopowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U01stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P2A_U03wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych
P2A_U06zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Metody nauczaniaM-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-1Wyjaśnienie
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S2-A6_U02W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U07ma pogłębioną wiedzę bioinformatyczną i posiada umiejętność jej stosowania w pracy biologa, posługuje się metodami statystyki matematycznej w analizie danych doświadczalnych i obserwacji biologicznych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U03wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych
P2A_U05stosuje metody statystyczne oraz techniki i narzędzia informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych o charakterze specjalistycznym
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
T-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-4Wykład problemowy
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
M-3Dyskusja panelowa
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S2-A6_K01Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K01wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznawalności procesów i zjawisk biologicznych zachodzących w świecie żywych organizmów; w interpretowaniu procesów i zjawisk biologicznych wykorzystuje podejście naukowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
P2A_K07systematycznie aktualizuje wiedzę przyrodniczą i zna jej praktyczne zastosowania
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
M-4Wykład problemowy
M-3Dyskusja panelowa
M-1Wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S2-A6_K02Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K04rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną; postępuje zgodnie z zasadami etycznymi i prawnymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-S-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-S-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Metody nauczaniaM-3Dyskusja panelowa
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora