Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (S2)
specjalność: Biologia roślin

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 20 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 15 1,01,00zaliczenie
lektoratLK3 15 1,01,00zaliczenie
lektoratLK4 15 1,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.4
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.4
T-LK-3Atomy.2
T-LK-4Organizmy żywe.2
T-LK-5Rozmnażanie roślin.2
T-LK-6Fotosynteza.1
15
lektorat
T-LK-1Fotosynteza.1
T-LK-2Rozmnażanie człowieka2
T-LK-3Choroby genetyczne.2
T-LK-4Żywienie. GMO2
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy2
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.2
T-LK-7Układ krążenia.2
T-LK-8Układ trawienny.2
15
lektorat
T-LK-1Układ oddechowy.2
T-LK-2Układ wydalniczy.2
T-LK-3Układ kostny.2
T-LK-4Koordynacja.2
T-LK-5Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.4
T-LK-6Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć10
A-LK-3Udział w konsultacjach5
30
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć10
A-LK-3Udział w konsultacjach5
30
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć5
A-LK-3Udział w konsultacjach3
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu5
A-LK-5Egzamin2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
BL_2A_W21P2A_W04C-1T-LK-3, T-LK-6, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-7, T-LK-1, T-LK-4M-3, M-6, M-1, M-2S-3, S-4, S-1, S-2
BL_2A_BL-S-A4.1_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
BL_2A_W21P2A_W04C-2T-LK-2, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-7M-7, M-1, M-3, M-4, M-2, M-6S-3, S-4, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
BL_2A_U04P2A_U12C-1T-LK-1, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-3, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-2M-4, M-7, M-3, M-1, M-2S-3, S-4
BL_2A_BL-S-A4.1_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
BL_2A_U04P2A_U12C-2T-LK-4, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-7, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-6, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-6M-2, M-1, M-7, M-4, M-3S-4, S-1, S-3
BL_2A_BL-S-A4.1_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
BL_2A_U04P2A_U12C-3T-LK-3, T-LK-6, T-LK-4, T-LK-4, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-8, T-LK-5, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-7, T-LK-1, T-LK-6M-6, M-1S-1, S-4
BL_2A_BL-S-A4.1_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
BL_2A_U04P2A_U12C-4T-LK-4, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-5, T-LK-1M-2, M-7, M-6S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
BL_2A_K05P2A_K01, P2A_K02, P2A_K03, P2A_K08C-1, C-3, C-2T-LK-2, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-4, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-6M-5, M-2S-3
BL_2A_BL-S-A4.1_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
BL_2A_K03P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07C-3, C-4T-LK-4, T-LK-2, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-6M-3, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
BL_2A_BL-S-A4.1_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne.
BL_2A_BL-S-A4.1_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
BL_2A_BL-S-A4.1_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
BL_2A_BL-S-A4.1_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BL-S-A4.1_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
BL_2A_BL-S-A4.1_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.

Literatura podstawowa

  1. N. Brieger, A. Pohl, VOCABULARY AND GRAMMAR, Summertown Publishing, 2002
  2. K. Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004

Literatura dodatkowa

  1. G. Baranowski, UNIWERSYTECKI SŁOWNIK TEMATYCZNY JĘZYKA ANGIELSKIEGO, Kanion, 2005
  2. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. ANGIELSKO-POLSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1995
  3. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996
  4. Duden/Oxford, SŁOWNIK OBRAZKOWY ANGIELSKO-POLSKI, Wiedza Powszechna, 1994
  5. A.Maley, SHORT AND SWEET, Penguin Books, 1995
  6. M. Moo-Young, COMPREHENSIVE BIOTECHNOLOGY VOL. 1-6, ELSEVIER, 2011
  7. P. Słomski, PODRĘCZNY SŁOWNIK MEDYCYNY. ANGIELSKO-POLSKI. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Lekarskie, 1996

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.4
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.4
T-LK-3Atomy.2
T-LK-4Organizmy żywe.2
T-LK-5Rozmnażanie roślin.2
T-LK-6Fotosynteza.1
15

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Fotosynteza.1
T-LK-2Rozmnażanie człowieka2
T-LK-3Choroby genetyczne.2
T-LK-4Żywienie. GMO2
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy2
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.2
T-LK-7Układ krążenia.2
T-LK-8Układ trawienny.2
15

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Układ oddechowy.2
T-LK-2Układ wydalniczy.2
T-LK-3Układ kostny.2
T-LK-4Koordynacja.2
T-LK-5Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.4
T-LK-6Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.3
15

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć10
A-LK-3Udział w konsultacjach5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć10
A-LK-3Udział w konsultacjach5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne15
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć5
A-LK-3Udział w konsultacjach3
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu5
A-LK-5Egzamin2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W21ma zaawansowaną wiedzę na temat aspektu humanistyczno-społeczego nauk przyrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W04ma pogłębioną wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-3Układ kostny.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-5Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
T-LK-2Układ wydalniczy.
T-LK-1Układ oddechowy.
T-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-6Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-4Koordynacja.
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-3Atomy.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-4Organizmy żywe.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-6praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_W02wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W21ma zaawansowaną wiedzę na temat aspektu humanistyczno-społeczego nauk przyrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W04ma pogłębioną wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-4Koordynacja.
T-LK-1Układ oddechowy.
T-LK-6Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-3Atomy.
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-5Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-3Układ kostny.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-2Układ wydalniczy.
T-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-7Układ krążenia.
Metody nauczaniaM-7słuchanie ze zrozumieniem
M-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-2praca w grupach
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U04zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-1Układ oddechowy.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-3Układ kostny.
T-LK-5Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-4Koordynacja.
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-2Układ wydalniczy.
T-LK-3Atomy.
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-6Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
M-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_U02potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U04zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-2Układ wydalniczy.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-4Koordynacja.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-1Układ oddechowy.
T-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-3Atomy.
T-LK-5Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-3Układ kostny.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-6Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-1zajęcia praktyczne
M-7słuchanie ze zrozumieniem
M-4dyskusja
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_U03potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U04zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-3Układ kostny.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-4Koordynacja.
T-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-3Atomy.
T-LK-1Układ oddechowy.
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-5Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-2Układ wydalniczy.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-6Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
Metody nauczaniaM-6praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_U04potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U04zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-2Układ wydalniczy.
T-LK-1Układ oddechowy.
T-LK-4Koordynacja.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-6Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-3Układ kostny.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-3Atomy.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-5Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-7słuchanie ze zrozumieniem
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_K01potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K05wykazuje zdyscyplinowanie w pracy indywidualnej oraz aktywnie uczestniczy w pracy grupowej; samodzielnie i kreatywnie potrafi planować, organizować i realizować działania własne oraz zespołowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
P2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-1Układ oddechowy.
T-LK-5Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-6Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-3Atomy.
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-2Układ wydalniczy.
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-4Koordynacja.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-3Układ kostny.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-6Fotosynteza.
Metody nauczaniaM-5rozwiązywanie problemów
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BL-S-A4.1_K02ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K03rozumie potrzebę ukierunkowanego rozwijania własnej aktywności poznawczej i kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność poznawczą w oparciu o różne naukowe źródła informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
P2A_K05rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy
P2A_K07systematycznie aktualizuje wiedzę przyrodniczą i zna jej praktyczne zastosowania
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-LK-4Żywienie. GMO
T-LK-2Zagadnienia farmaceutyczne.
T-LK-7Układ krążenia.
T-LK-4Organizmy żywe.
T-LK-3Układ kostny.
T-LK-8Układ trawienny.
T-LK-4Koordynacja.
T-LK-5Zdrowie i higiena pracy
T-LK-3Atomy.
T-LK-6Fotosynteza.
T-LK-5Rozmnażanie roślin.
T-LK-1Układ oddechowy.
T-LK-2Układ wydalniczy.
T-LK-2Rozmnażanie człowieka
T-LK-3Choroby genetyczne.
T-LK-1Zagadnienia chemiczne.
T-LK-6Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste.
T-LK-5Źródła energii i zanieczyszczenie środowiska.
T-LK-1Fotosynteza.
T-LK-6Badania i doświadczenia naukowe. Wykresy.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.