Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Biotechnologia w produkcji zwierzęcej i ochronie środowiska

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność Biotechnologia w produkcji zwierzęcej i ochronie środowiska
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zagadnienia chemiczne4
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne4
T-L-3Atomy2
T-L-4Organizmy żywe2
T-L-5Rozmnażanie roślin2
T-L-6Fotosynteza2
T-L-7Rozmnażanie człowieka2
T-L-8Choroby genetyczne2
T-L-9Żywienie. GMO2
T-L-10Zdrowie i higiena pracy2
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste2
T-L-12Układ krążenia2
T-L-13Układ trawienny2
30
laboratoria
T-L-1Układ oddechowy2
T-L-2Układ wydalniczy2
T-L-3Układ kostny2
T-L-4Koordynacja2
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska4
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia audytoryjne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć55
A-L-3Udział w konsultacjach5
90
laboratoria
A-L-1Zajęcia audytoryjne15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach1
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu2
A-L-5Egzamin2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_null_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
BT_2A_W05R2A_W02C-1T-L-11, T-L-5, T-L-6, T-L-9, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-2, T-L-4, T-L-10, T-L-12, T-L-3, T-L-8, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-1, T-L-13, T-L-6M-1, M-2, M-3, M-6S-1, S-2, S-3, S-4
BT_2A_null_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
BT_2A_W05R2A_W02C-2T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-11, T-L-4, T-L-6, T-L-10, T-L-12, T-L-8, T-L-13, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-L-9, T-L-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-7S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_null_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
BT_2A_U03R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-1T-L-12, T-L-1, T-L-6, T-L-8, T-L-3, T-L-11, T-L-10, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-9, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-13M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-4
BT_2A_null_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
BT_2A_U03R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-2T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-6, T-L-10, T-L-12, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-13, T-L-6, T-L-9, T-L-3, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-11, T-L-2, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-1, S-3, S-4
BT_2A_null_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
BT_2A_U03R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-3T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-5, T-L-9, T-L-13, T-L-2, T-L-8, T-L-4, T-L-11, T-L-10, T-L-12, T-L-6, T-L-5, T-L-3M-1, M-6S-1, S-4
BT_2A_null_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
BT_2A_U03R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10C-4T-L-11, T-L-7, T-L-1, T-L-6, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-10, T-L-8, T-L-5, T-L-12, T-L-9, T-L-1, T-L-13, T-L-2, T-L-4, T-L-2M-2, M-6, M-7S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_null_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
BT_2A_K05R2A_K03, R2A_K04InzA2_K02C-1, C-2, C-3T-L-2, T-L-7, T-L-12, T-L-13, T-L-4, T-L-1, T-L-8, T-L-11, T-L-5, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-9, T-L-6, T-L-1, T-L-4, T-L-10M-2, M-5S-3
BT_2A_null_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
BT_2A_K07, BT_2A_K01R2A_K01, R2A_K07InzA2_K02C-3, C-4T-L-5, T-L-5, T-L-11, T-L-13, T-L-4, T-L-8, T-L-3, T-L-1, T-L-6, T-L-10, T-L-7, T-L-12, T-L-2, T-L-1, T-L-9, T-L-2, T-L-4, T-L-3M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_null_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
BT_2A_null_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_null_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne.
BT_2A_null_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
BT_2A_null_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
BT_2A_null_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_null_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
BT_2A_null_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.

Literatura podstawowa

  1. N. Brieger, A. Pohl, VOCABULARY AND GRAMMAR, Summertown Publishing, 2002
  2. K. Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004

Literatura dodatkowa

  1. G. Baranowski, UNIWERSYTECKI SŁOWNIK TEMATYCZNY JĘZYKA ANGIELSKIEGO, Kanion, 2005
  2. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. ANGIELSKO-POLSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1995
  3. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996
  4. Duden/Oxford, SŁOWNIK OBRAZKOWY ANGIELSKO-POLSKI, Wiedza Powszechna, 1994
  5. A.Maley, SHORT AND SWEET, Penguin Books, 1995
  6. M. Moo-Young, COMPREHENSIVE BIOTECHNOLOGY VOL. 1-6, ELSEVIER, 2011
  7. P. Słomski, PODRĘCZNY SŁOWNIK MEDYCYNY. ANGIELSKO-POLSKI. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Lekarskie, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zagadnienia chemiczne4
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne4
T-L-3Atomy2
T-L-4Organizmy żywe2
T-L-5Rozmnażanie roślin2
T-L-6Fotosynteza2
T-L-7Rozmnażanie człowieka2
T-L-8Choroby genetyczne2
T-L-9Żywienie. GMO2
T-L-10Zdrowie i higiena pracy2
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste2
T-L-12Układ krążenia2
T-L-13Układ trawienny2
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Układ oddechowy2
T-L-2Układ wydalniczy2
T-L-3Układ kostny2
T-L-4Koordynacja2
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska4
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia audytoryjne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć55
A-L-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia audytoryjne15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć10
A-L-3Udział w konsultacjach1
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu2
A-L-5Egzamin2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W05wykazuje znajomość języka obcego na poziomie B2+ rozszerzoną o słownictwo fachowe w zakresie biotechnologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-6Fotosynteza
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-1Układ oddechowy
T-L-4Koordynacja
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-2Układ wydalniczy
T-L-4Organizmy żywe
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-12Układ krążenia
T-L-3Atomy
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-3Układ kostny
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-13Układ trawienny
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_W02wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W05wykazuje znajomość języka obcego na poziomie B2+ rozszerzoną o słownictwo fachowe w zakresie biotechnologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W02ma zaawansowaną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-L-4Organizmy żywe
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-1Układ oddechowy
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-4Koordynacja
T-L-6Fotosynteza
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-12Układ krążenia
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-13Układ trawienny
T-L-3Atomy
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-3Układ kostny
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-2Układ wydalniczy
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-12Układ krążenia
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-3Układ kostny
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-6Fotosynteza
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-4Organizmy żywe
T-L-1Układ oddechowy
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-3Atomy
T-L-4Koordynacja
T-L-2Układ wydalniczy
T-L-13Układ trawienny
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_U02potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-L-4Organizmy żywe
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-3Atomy
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-12Układ krążenia
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-4Koordynacja
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-13Układ trawienny
T-L-6Fotosynteza
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-3Układ kostny
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-1Układ oddechowy
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-2Układ wydalniczy
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_U03potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-1Układ oddechowy
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-4Organizmy żywe
T-L-3Układ kostny
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-13Układ trawienny
T-L-2Układ wydalniczy
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-4Koordynacja
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-12Układ krążenia
T-L-6Fotosynteza
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-3Atomy
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_U04potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-6Fotosynteza
T-L-3Atomy
T-L-4Organizmy żywe
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-3Układ kostny
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-12Układ krążenia
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-1Układ oddechowy
T-L-13Układ trawienny
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-4Koordynacja
T-L-2Układ wydalniczy
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_K01potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K05wykazuje zdyscyplinowanie w pracy indywidualnej; chętnie uczestniczy w pracy grupowej; potrafi kreatywnie planować i realizować działania własne i zespołowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-12Układ krążenia
T-L-13Układ trawienny
T-L-4Koordynacja
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-3Atomy
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-6Fotosynteza
T-L-2Układ wydalniczy
T-L-3Układ kostny
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-6Badania naukowe i doświadczenia. Wykresy
T-L-1Układ oddechowy
T-L-4Organizmy żywe
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_null_K02ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K07rozumie celowość pobudzania indywidualnej aktywności poznawczej oraz podnoszenia kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność w zdobywaniu informacji naukowych z różnych źródeł
BT_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej, ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-L-5Źródła egergii i zanieczyszczenie środowiska
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
T-L-13Układ trawienny
T-L-4Koordynacja
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-3Układ kostny
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-6Fotosynteza
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-12Układ krążenia
T-L-2Układ wydalniczy
T-L-1Układ oddechowy
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-4Organizmy żywe
T-L-3Atomy
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.