Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)
specjalność: Zootechnika
Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium inżynierskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone szkolenie biblioteczne |
W-2 | Umiejętność edytowania teksu |
W-3 | Znajmość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w naukach zootechnicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Analiza tekstu wzorcoweog | 2 |
T-S-2 | Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu. | 3 |
T-S-3 | Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi. | 3 |
T-S-4 | Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek | 3 |
T-S-5 | Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego. | 3 |
14 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej | 4 |
T-S-2 | Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych. | 5 |
T-S-3 | Zasady pisania pracy inżynierskiej | 5 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-S-2 | Zbieranie materiałów do pracy | 25 |
A-S-3 | Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych | 21 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-S-2 | Zbiranie materiałów do pracy | 26 |
A-S-3 | Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji u opiekuna |
S-2 | Ocena formująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-N-A10_W01 Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego | ZO_1A_W06, ZO_1A_W09 | R1A_W02, R1A_W04 | InzA_W02, InzA_W05 | — | — | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-N-A10_U01 Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową | ZO_1A_U01, ZO_1A_U03, ZO_1A_U13 | R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U08, R1A_U09 | InzA_U01 | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-N-A10_K01 Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła | ZO_1A_K01, ZO_1A_K06 | R1A_K02, R1A_K04, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08 | InzA_K02 | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczycvh prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009