Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_1A_ZO-N-O16.4_U02 | Dobiera odpowiednie gatunki wolno żyjących i udomowionych roślinożeców w celu utrzymania bioróżnorodności różnych ekosytemów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_1A_U15 | Wykazuje umiejętność zarządzania stadami różnych gatunków zwierząt udomowionych i wolno żyjących |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie przez studentów wiadomości dotyczących powiązań i wzajemnego oddziaływania świata zwierzęcego i roślinnego. |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z możliwościami introdukcji i chowu wybranych gatunków zwierząt roślinożernych w różnych ekosytemach. |
C-3 | Opanowanie umiejętności oceny zasobności ekosytemów dla poszczególnych gatunków roślinożerców. Ocena zagrożeń płynących z nieumiejętnego wprowadzania ich to środowiska. |
Treści programowe | T-A-1 | Wypas zbiorowy różnych gatunków udomowionych roślinożerców w celu poprawy bioróżnorodności ekosytemów. |
---|
T-A-3 | Wybór, projektowanie i zarządzanie obszarami chronionymi dla wybranych gatunków zwierząt roślinożernych. |
T-A-4 | Metody oceny siedlisk pod względem zasobności dla różnych gatunków roślinożerców. |
T-A-5 | Zachowanie społeczne gatunkowe i międzygatunkowe występujące u roślinożerców |
T-A-6 | Podstawowe założenia chowu ekologicznego wybranych gatunków i ras udomowionych roślinożerców. |
T-A-7 | Sposoby i metody oceny siedlisk w celu zasiedlania ich różnymi gatunkami zwierząt roślinożernych. |
T-W-4 | Ekologia a zwierzęta roślinożerne – rola człowieka w kształtowaniu populacji roślinożerców. Skutki niszczenia siedlisk na wielkość populacji u zwierzęt roślinożernych. |
T-W-5 | Rodzaje zaburzeń w siedliskach przyrodniczych i ich wpływ na liczebne występowanie i różnorodność gatunkową roślinożerców. |
T-W-6 | Gospodarowanie populacjami wolno żyjących i udomowionych gatunków roślinożerców i ich rola w bioróżnorodności. |
T-W-7 | Programy rolnośrodowiskowe z udziałem zwierząt trawożernych w utrzymaniu naturalnych i półnaturalnych łąk i pastwisk oraz ich bioróżnorodności. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne |
---|
M-2 | Wykład prelekcyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna z wykorzystaniem metaplanu. |
M-4 | Metoda projektów na podstawie wcześniej ustalonych założeń. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: sprawdzian pisemny |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena prezentacji projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Dobiera po konsultacjach odpowiednie gatunki roślinożerców do określonych ekosystemów. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |