Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)

Sylabus przedmiotu Informatyka w turystyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Informatyka w turystyce
Specjalność Agroturystyka
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Błaszczyk <Piotr.Blaszczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie kursu informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania ogólnodostępnych narzędzi informatycznych do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Laboratorium komputerowe – przypomnienie zasad obsługi komputera i pracy w systemie operacyjnym. Praca w edytorze tekstu: formatowanie tekstu, przygotowanie ankiety2
T-A-2Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w działalności gospodarstwa agroturystycznego: formuły i funkcje tablicowe, wybrane funkcje finansowe. Wyszukiwanie informacji w Internecie, specjalizowane bazy danych2
T-A-3Tworzenie strony WWW gospodarstwa agroturystycznego4
T-A-4Przegląd systemów rezerwacji (CRS) i globalnych systemów dystrybucji (GDS)2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_AGR-D4_W01
Student opisuje możliwości zastosowania nowoczesnych narzędzi informatycznych we wspomaganiu pracy gospodarstwa agroturystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu, informacji turystycznej i systemów rezerwacji
ZO_2A_W07, ZO_2A_W10R2A_W07, R2A_W09InzA2_W01, InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_AGR-D4_U01
Student potrafi wykorzystać nowoczesne narzędzia informatyczne i źródła informacji turystycznej, zwłaszcza Internet, we wspomaganiu pracy gospodarstwa agroturystycznego
ZO_2A_U01, ZO_2A_U15R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U09InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_AGR-D4_K01
Student jest świadom znaczenia nowoczesnych technologii informatycznych w rolnictwie, oraz korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu
ZO_2A_K05R2A_K03, R2A_K04, R2A_K06, R2A_K08InzA2_K02C-1T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-3M-2, M-1S-1
ZO_2A_AGR-D4_K02
Student potrafi wykorzystywać informacje z Internetu w zakresie organizacji działalności agroturystycznej
ZO_2A_K06R2A_K01, R2A_K04, R2A_K07InzA2_K01C-1T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_AGR-D4_W01
Student opisuje możliwości zastosowania nowoczesnych narzędzi informatycznych we wspomaganiu pracy gospodarstwa agroturystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu, informacji turystycznej i systemów rezerwacji
2,0Student nie potrafi wymienić żadnych narzędzi informatycznych wspomagających pracę gospodarstwa agroturystycznego
3,0Student wymienia podstawowe narzędzia informatyczne wspomagające pracę gospodarstwa agroturystycznego
3,5Student krótko charakteryzuje podstawowe narzędzia informatyczne wykorzystywane do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego
4,0Student opisuje podstawowe narzędzia informatyczne wykorzystywane do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego, w tym specjalizowane bazy danych oraz systemy rezerwacji i globalne systemy dystrybucji
4,5Student opisuje podstawowe narzędzia informatyczne wykorzystywane do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego, w tym specjalizowane bazy danych oraz systemy rezerwacji i globalne systemy dystrybucji, wymienia konkretne przykłady zastosowań tych narzędzi
5,0Student opisuje podstawowe narzędzia informatyczne wykorzystywane do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego, w tym specjalizowane bazy danych oraz systemy rezerwacji i globalne systemy dystrybucji, charakteryzuje konkretne przykłady zastosowań tych narzędzi

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_AGR-D4_U01
Student potrafi wykorzystać nowoczesne narzędzia informatyczne i źródła informacji turystycznej, zwłaszcza Internet, we wspomaganiu pracy gospodarstwa agroturystycznego
2,0Student nie potrafi formatować tekstu, stosować funkcji arkusza kalkulacyjnego, odnaleźć baz danych w Internecie
3,0Student formatuje tekst w edytorze tekstu, stosuje funkcje arkusza kalkulacyjnego, odnajduje specjalizowane bazy danych w Internecie
3,5Student formatuje tekst oraz przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych
4,0Student przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych, tworzy prostą stronę WWW gospodarstwa agroturystycznego
4,5Student przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych, tworzy stronę WWW gospodarstwa agroturystycznego korzystając ze znaczników i poleceń języków HTML, PHP oraz CSS
5,0Student przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych, korzysta z zaawansowanych opcji wyszukiwania informacji w Internecie, tworzy stronę WWW gospodarstwa agroturystycznego korzystając ze znaczników i poleceń języków HTML, PHP oraz CSS

Literatura podstawowa

  1. Płachta M., Napierała T., Informatyka w turystyce, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 2007
  2. Berdychowski J., Informatyka w turystyce i rekreacji, Druk Tur, Warszawa, 2006
  3. Brookshear GJ, Informatyka w ogólnym zarysie, PWN, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Wróblewska K., Przewodnik po Internecie. Co, gdzie i jak szukać., Wydaw. SPORT, Gdańsk, 2002
  2. Dziewoński M., OpenOffice2.0PL. Oficialny podręcznik., Helion, Gliwice, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Laboratorium komputerowe – przypomnienie zasad obsługi komputera i pracy w systemie operacyjnym. Praca w edytorze tekstu: formatowanie tekstu, przygotowanie ankiety2
T-A-2Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w działalności gospodarstwa agroturystycznego: formuły i funkcje tablicowe, wybrane funkcje finansowe. Wyszukiwanie informacji w Internecie, specjalizowane bazy danych2
T-A-3Tworzenie strony WWW gospodarstwa agroturystycznego4
T-A-4Przegląd systemów rezerwacji (CRS) i globalnych systemów dystrybucji (GDS)2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_AGR-D4_W01Student opisuje możliwości zastosowania nowoczesnych narzędzi informatycznych we wspomaganiu pracy gospodarstwa agroturystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu, informacji turystycznej i systemów rezerwacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W07ma rozszerzoną wiedzę z zakresu funkcjonowania obszarów wiejskich, możliwości ich zagospodarowania i czynników wpływających na ich rozwój
ZO_2A_W10ma ogólną wiedzę z zakresu podejmowania i organizacji działań w obszarze zootechniki oraz kształtowania indywidualnej przedsiębiorczości w tej dziedzinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W07ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
R2A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania ogólnodostępnych narzędzi informatycznych do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego
Treści programoweT-A-1Laboratorium komputerowe – przypomnienie zasad obsługi komputera i pracy w systemie operacyjnym. Praca w edytorze tekstu: formatowanie tekstu, przygotowanie ankiety
T-A-2Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w działalności gospodarstwa agroturystycznego: formuły i funkcje tablicowe, wybrane funkcje finansowe. Wyszukiwanie informacji w Internecie, specjalizowane bazy danych
T-A-4Przegląd systemów rezerwacji (CRS) i globalnych systemów dystrybucji (GDS)
T-A-3Tworzenie strony WWW gospodarstwa agroturystycznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić żadnych narzędzi informatycznych wspomagających pracę gospodarstwa agroturystycznego
3,0Student wymienia podstawowe narzędzia informatyczne wspomagające pracę gospodarstwa agroturystycznego
3,5Student krótko charakteryzuje podstawowe narzędzia informatyczne wykorzystywane do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego
4,0Student opisuje podstawowe narzędzia informatyczne wykorzystywane do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego, w tym specjalizowane bazy danych oraz systemy rezerwacji i globalne systemy dystrybucji
4,5Student opisuje podstawowe narzędzia informatyczne wykorzystywane do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego, w tym specjalizowane bazy danych oraz systemy rezerwacji i globalne systemy dystrybucji, wymienia konkretne przykłady zastosowań tych narzędzi
5,0Student opisuje podstawowe narzędzia informatyczne wykorzystywane do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego, w tym specjalizowane bazy danych oraz systemy rezerwacji i globalne systemy dystrybucji, charakteryzuje konkretne przykłady zastosowań tych narzędzi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_AGR-D4_U01Student potrafi wykorzystać nowoczesne narzędzia informatyczne i źródła informacji turystycznej, zwłaszcza Internet, we wspomaganiu pracy gospodarstwa agroturystycznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U01Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki.
ZO_2A_U15Umie organizować produkcję zwierzęcą i jej przetwórstwo oraz wykorzystać terapeutyczne właściwości zwierząt i produktów od nich pozyskiwanych, a także prowadzić działalność gospodarczą na obszarach wiejskich z możliwością wykorzystania zaawansowanych technologii informatycznych w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania ogólnodostępnych narzędzi informatycznych do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego
Treści programoweT-A-1Laboratorium komputerowe – przypomnienie zasad obsługi komputera i pracy w systemie operacyjnym. Praca w edytorze tekstu: formatowanie tekstu, przygotowanie ankiety
T-A-3Tworzenie strony WWW gospodarstwa agroturystycznego
T-A-2Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w działalności gospodarstwa agroturystycznego: formuły i funkcje tablicowe, wybrane funkcje finansowe. Wyszukiwanie informacji w Internecie, specjalizowane bazy danych
T-A-4Przegląd systemów rezerwacji (CRS) i globalnych systemów dystrybucji (GDS)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formatować tekstu, stosować funkcji arkusza kalkulacyjnego, odnaleźć baz danych w Internecie
3,0Student formatuje tekst w edytorze tekstu, stosuje funkcje arkusza kalkulacyjnego, odnajduje specjalizowane bazy danych w Internecie
3,5Student formatuje tekst oraz przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych
4,0Student przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych, tworzy prostą stronę WWW gospodarstwa agroturystycznego
4,5Student przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych, tworzy stronę WWW gospodarstwa agroturystycznego korzystając ze znaczników i poleceń języków HTML, PHP oraz CSS
5,0Student przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych, korzysta z zaawansowanych opcji wyszukiwania informacji w Internecie, tworzy stronę WWW gospodarstwa agroturystycznego korzystając ze znaczników i poleceń języków HTML, PHP oraz CSS
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_AGR-D4_K01Student jest świadom znaczenia nowoczesnych technologii informatycznych w rolnictwie, oraz korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz organizować proces produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K06posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania ogólnodostępnych narzędzi informatycznych do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego
Treści programoweT-A-1Laboratorium komputerowe – przypomnienie zasad obsługi komputera i pracy w systemie operacyjnym. Praca w edytorze tekstu: formatowanie tekstu, przygotowanie ankiety
T-A-4Przegląd systemów rezerwacji (CRS) i globalnych systemów dystrybucji (GDS)
T-A-2Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w działalności gospodarstwa agroturystycznego: formuły i funkcje tablicowe, wybrane funkcje finansowe. Wyszukiwanie informacji w Internecie, specjalizowane bazy danych
T-A-3Tworzenie strony WWW gospodarstwa agroturystycznego
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-1Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe ćwiczeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_AGR-D4_K02Student potrafi wykorzystywać informacje z Internetu w zakresie organizacji działalności agroturystycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K06Potrafi wykorzystywać informacje z literatury krajowej i zagranicznej, baz danych oraz innych źródeł w zakresie zootechniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wykorzystania ogólnodostępnych narzędzi informatycznych do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego
Treści programoweT-A-3Tworzenie strony WWW gospodarstwa agroturystycznego
T-A-2Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w działalności gospodarstwa agroturystycznego: formuły i funkcje tablicowe, wybrane funkcje finansowe. Wyszukiwanie informacji w Internecie, specjalizowane bazy danych
T-A-4Przegląd systemów rezerwacji (CRS) i globalnych systemów dystrybucji (GDS)
T-A-1Laboratorium komputerowe – przypomnienie zasad obsługi komputera i pracy w systemie operacyjnym. Praca w edytorze tekstu: formatowanie tekstu, przygotowanie ankiety
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-1Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe ćwiczeń