Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_AGR-O1.1_U01 | Student gromadzi i analizuje materiały źródłowe dotyczące walorów naturalnych i antropogenicznych Pomorza Zachodniego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U03 | Wykazuje umiejętność analitycznego, krytycznego i właściwego opracowania materiałów oraz formułowania samodzielnych wniosków |
---|
ZO_2A_U04 | Umie prowadzić rzeczową i merytoryczną dyskusję z różnymi podmiotami, prowadzącą do osiągnięcia wspólnego rozwiązania problemu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z wybranymi walorami naturalnymi i antropogenicznymi Pomorza Zachodniego. Rozwijanie wrażliwości estetycznej, tożsamości regionalnej oraz świadomości ochorny dziedzictwa materialnego i duchowego Pomorza Zachodniego. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Pomorze Zachodnie jako kraina historyczna i region turystyczny. Historia rozwoju turystyki na Pomorzu. |
---|
T-A-4 | Turystka miejska i najważniejsze miasta Polski północno-zachodniej (m.in. Koszalin, Słupsk, Świnoujście, Kołobrzeg, Goleniów, Wolin), |
T-A-1 | Turystyka na Pomorzu Zachodnim - stan obecny i perspektywy rozwoju. Produkty tradycyjne Pomorza Zachodniego. |
T-W-5 | Cykliczne imprezy kulturalne (lokalne, regionalne, krajowe i międzynarodowe). Walory przyrodnicze Pomorza Zachodniego. |
T-W-3 | Stan i rozmieszczenie elementów zagospodarowania turystyczno – rekreacyjnego na Pomorzu Zachodnim. Dziedzictwo kulinarne Pomorza Zachodniego. |
T-W-4 | Zabytki kultury materialnej i duchowej Pomorza Zachodniego (obiekty architektury sakralnej i świeckiej oraz legendy i tradycje Polski północno-zachodniej). |
T-A-3 | Rowerowe, piesze i wodne trasy turystyczne Pomorza Zachodniego. |
T-W-1 | Geograficzne jednostki przestrzenne w Polsce. Interpretacja dziedzictwa kulturowego jako nowy sposób zarządzania walorami przyrodniczymi i antropogenicznymi. |
T-A-5 | Szczecin - stolica Pomorza Zachodniego. |
T-A-2 | Organizacyjno-prawne podstawy rozwoju turystyki regionu Pomorza Zachodniego. |
Metody nauczania | M-5 | Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenie przedmiotowe). |
---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie). |
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny). |
M-3 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków, gry dydaktyczne). |
M-4 | Metody eksponujące (film, prezentacja multimedialna). |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie i omówienie prezentacji związanej z tematyką wykładów i ćwiczeń. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Piseme zaliczenie treści wykładów i ćwiczeń. |
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na wykładach i ćwiczeniach. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi poprawnie posługiwać się pojęciami omawianymi w trakcie wykładów i ćwiczeń, nie umie dokonać analizy znaczenia wybranych walorów naturalnych i antropogenicznych na krajobraz, kulturę i gospodarkę Pomorza Zachodniego oraz nie jest zainteresowany samodzielnym pogłębianiem wiedzy. |
3,0 | Student posługuje się poprawnie podstawowymi pojęciami z zakresu tematyki wykładów i ćwiczeń, analizuje znaczenie wybranych walorów naturalnych i antropogenicznych na krajobraz, kulturę i gospodarkę Pomorza Zachodniego, popełnia jednak wiele błędów i wykazuje niewielkie zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy. |
3,5 | Student posługuje się poprawnie wszystkimi poznanymi pojęciami, analizuje znaczenie wybranych walorów naturalnych i antropogenicznych na krajobraz, kulturę i gospodarkę Pomorza Zachodniego, sporadycznie popełnia błędy i wykazuje zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy. |
4,0 | Student posługuje się poprawnie wszystkimi poznanymi pojęciami, analizuje znaczenie wybranych walorów naturalnych i antropogenicznych na krajobraz, kulturę i gospodarkę Pomorza Zachodniego, popełnia niewielkie błędy, samodzielnie studiuje opracowania dotyczące zagadnień omawianych w trakcie wykładów i ćwiczeń, próbuje na ich podstawie formułować wnioski. Student gromadzi informacje dotyczące wydarzeń promujących walory Pomorza Zachodniego w aspekcie lokalnym i regionalnym oraz w miarę możliwości w nich uczestniczy (targi, wystawy, spotkania autorskie, rajdy, wycieczki). |
4,5 | Student posługuje się poprawnie wszystkimi poznanymi pojęciami, analizuje znaczenie wybranych walorów naturalnych i antropogenicznych Pomorza Zachodniego, nie popełnia błędów, samodzielnie studiuje opracowania dotyczące zagadnień omawianych w trakcie wykładów i na ich podstawie formułuje wnioski. Podejmuje dyskusję i dzieli się z grupą swoimi przemyśleniami. Student gromadzi informacje dotyczące wydarzeń promujących walory Pomorza Zachodniego w aspekcie lokalnym i regionalnym oraz w miarę możliwości w nich uczestniczy (targi, wystawy, spotkania autorskie, rajdy, wycieczki). |
5,0 | Student posługuje się poprawnie wszystkimi poznanymi pojęciami, analizuje znaczenie wybranych walorów naturalnych i antropogenicznych Pomorza Zachodniego omawianymi w trakcie wykładów i ćwiczeń oraz pojęciami wykraczającymi poza materiał programowy, nie popełnia żadnych błędów merytorycznych w zakresie treści , wykazuje duże zainteresowanie zdobywaniem wiedzy. Chętnie omawia analizowane samodzielnie opracowania, formułuje na ich podstawie wnioski oraz podejmuje dyskusję i dzieli się swoimi przemyśleniami. Student gromadzi informacje dotyczące wydarzeń promujących walory Pomorza Zachodniego w aspekcie lokalnym i regionalnym oraz w miarę możliwości w nich uczestniczy (targi, wystawy, spotkania autorskie, rajdy, wycieczki). |