Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N3)
Sylabus przedmiotu Projektowanie zajęć:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie zajęć | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone przedmioty humanistyczne i pedagogiczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie zdloości do projektowania kształcenia. Poznanie zasad planowania zajęć dydaktycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Konstruowanie i nowoczesne zastosowanie metod nauczania. | 3 |
T-W-2 | Formy dydaktyczne- pogadanka, dyskusja, wykład, gry dydaktyczne, "burza mózgów", metoda przypadków, metoda inscenizacji, metoda biograficzna, metody problemowe]. | 4 |
T-W-3 | Metody kształcenia wg kompetencji i umiejętności studenta- metody wspierające zdobywanie i przetwarzania informacj, metody wspierające relacje interpersonalne, metody wspierające samokształcenie | 4 |
T-W-4 | Wskazówki metodyczno-techniczne prowadzenia zajęć. Planowanie zajęć dydaktycznych. Metody sprawdzania osiągnięć studentów | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Samodzielne przygotowanie się do dyskusji na zadane tematy | 60 |
A-W-2 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie i przeprowadzenie zajęc przykładowych | 60 |
A-W-4 | Przygotowanie się do zaliczenia końcowego | 45 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Pogadanka |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aprobata przygotowania do dyskusji |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Akceptacja przygotowanych zajęć przykładowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZO_3A_D-S-A6_W01 Przygotowanie merytoryczne oraz metodyczno – dydaktycznye do zaplanowania i realizacji zajęć. | ZO_3A_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZO_3A_D-S-A6_U01 Student potrafi zaplanować zjęcia dyaktyczne (ćwiczenia) z obszaru przedmiotu kierunkowego- konspekt przebiegu zajęć. Potrafi dokonać wyboru celów kształcenia, odpowiednich treści nauczania, doboru metod nauczania i określonych środków dydaktycznych | ZO_3A_U03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZO_3A_D-S-A6_K01 Dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia Porównuje osiągane efekty z założonymi celam. Potrafi analizować sygnały werbalne i niewerbalne przychodzących od studentów w trakcie realizacji procesu nauczani. Ocenia sytuacje dydaktyczne w celu doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskieg | ZO_3A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_3A_D-S-A6_W01 Przygotowanie merytoryczne oraz metodyczno – dydaktycznye do zaplanowania i realizacji zajęć. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać wyboru celów kształcenia, odpowiednich treści nauczania, doboru metod nauczania i określonych środków dydaktycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_3A_D-S-A6_U01 Student potrafi zaplanować zjęcia dyaktyczne (ćwiczenia) z obszaru przedmiotu kierunkowego- konspekt przebiegu zajęć. Potrafi dokonać wyboru celów kształcenia, odpowiednich treści nauczania, doboru metod nauczania i określonych środków dydaktycznych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaplanować zjęcia dyaktyczne (ćwiczenia) z obszaru przedmiotu kierunkowego- konspekt przebiegu zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_3A_D-S-A6_K01 Dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia Porównuje osiągane efekty z założonymi celam. Potrafi analizować sygnały werbalne i niewerbalne przychodzących od studentów w trakcie realizacji procesu nauczani. Ocenia sytuacje dydaktyczne w celu doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskieg | 2,0 | |
3,0 | Dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia Porównuje osiągane efekty z założonymi celam | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kruszewski K., Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, 2004
- R. Gagne, L. Briggs, W. Wager, , Zasady projektowania dydaktycznego, WSiP, Warszawa, 1992
Literatura dodatkowa
- M. Kostyra, A. Rosiak, Zajęcia dydaktyczne. Jak je prowadzić?, GWP, Gdańsk