Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_1A_ZO-S-O12.2_U01 | Student w oparciu o poznane metody badawcze potrafi prawidłowo ocenić jakość produktów żywnościowych i okreslić ich przydatność do spożycia z zastosowaniem poznanych metod analitycznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_1A_U10 | Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i narzędzia do rozwiązywania problemów w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt i ludzi. Umie zaprezentować podstawy produkcji żywności funkcjonalnej i wygodnej; rozumie zasady prawidłowego żywienia ludzi i zwierząt, posługuje się zasadami prawidłowego żywienia oraz zdrowego trybu życia. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Podstawowym założeniem przedmiotu jest nabycie przez studenta wiedzy o metodach oceny żywności oraz opanowanie wybranych metod i umiejętność interpretacji uzyskanych wyników. |
---|
Treści programowe | T-W-4 | Analiza sensoryczna w ocenie żywności. |
---|
T-A-2 | Oznaczanie zawartości wody w produktach spożywczych.Metody suszenia termicznego. Metoda destylacji azeotropowej. Metody chemiczne.Metoda rezonansu jądrowo magnetycznego. |
T-A-7 | Oznaczanie substancji dodatkowych w żywności (barwników,substancji konserwujących,środków słodzących). |
T-W-1 | Właściwości sensoryczne, technologiczne, odżywcze wybranych produktów żywnościowych. |
T-W-3 | Metody chemiczne, fizyczne, biologiczne stosowane w ocenie żywności. |
T-A-14 | Oznaczanie substancji dodatkowych w żywności (barwników,substancji konserwujących,środków słodzących). |
T-A-6 | Oznaczanie kwasowości produktów spożywczych. Kwasowość miareczkowa, potencjalna (mleko,produkty mleczne, mięso, produkty owocowo-warzywne). |
T-A-9 | Oznaczanie zawartości wody w produktach spożywczych.Metody suszenia termicznego. Metoda destylacji azeotropowej. Metody chemiczne.Metoda rezonansu jądrowo magnetycznego. |
T-A-11 | Oznaczanie liczb tłuszczowych i tłuszczu w produktach spożywczych.Metody ekstrakcyjne,objętościowe,instrumentalne. |
T-A-4 | Oznaczanie liczb tłuszczowych i tłuszczu w produktach spożywczych.Metody ekstrakcyjne,objętościowe,instrumentalne. |
T-A-1 | Pobieranie i przygotowywanie próbek do badań laboratoryjnych. |
T-A-5 | Oznaczanie białek w produktach spożywczych.Metoda Kjeldahla,metoda oparta na wbudowaniu barwnika do białka, miarczkowanie formolowe, metody spektrofotometryczne. |
T-A-13 | Oznaczanie kwasowości produktów spożywczych. Kwasowość miareczkowa, potencjalna (mleko,produkty mleczne, mięso, produkty owocowo-warzywne). |
T-W-5 | Zaliczenie wykładów w formie pisemnej. |
T-A-12 | Oznaczanie białek w produktach spożywczych.Metoda Kjeldahla,metoda oparta na wbudowaniu barwnika do białka, miarczkowanie formolowe, metody spektrofotometryczne. |
T-A-3 | Oznaczanie sacharydów. Metody desymentryczne,refraktometryczne,absorbcyjne,miarczkowe,enzymatyczne. |
T-A-15 | Zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej. |
T-W-2 | Wymagania jakościowe zgodne z normami dla produktów żywnościowych. |
T-A-10 | Oznaczanie sacharydów. Metody desymentryczne,refraktometryczne,absorbcyjne,miarczkowe,enzymatyczne. |
Metody nauczania | M-2 | Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem komputera i projektora. |
---|
M-1 | Wykład informacyjny z omówieniem zagadnień teoretycznych. |
M-3 | Konsultacje z prowadzącymi wykłady i ćwiczenia. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowania i aktywności studenta na każdych ćwiczeniach |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena zaliczenia cwiczeń, na którą składają się oceny z: aktywności studenta, przedstawionej prezentacji oraz końcowego zaliczenia materiału objętego programem ćwiczeń. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena prezentacji przygotowanej przez zespół oraz udział studenta w jej przedstawieniu i omówieniu. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia całości materiału objętego programem wykładów (wolne pytania) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | NIe zna metod badawczych stosowanych w ocenie jakościowej żywności i nie potrafi określić przydatności produktów żywnościowych do spożycia. |
3,0 | Zna tylko niektóre metody badawcze stosowanych w ocenie jakościowej żywności i nie potrafi określić przydatności badanych produktów żywnościowych do spożycia. |
3,5 | Zna większość metod badawczych stosowanych w ocenie jakościowej żywności i potrafi określić przydatność do spożycia tylko kilku przebadanych produktów żywnościowych. |
4,0 | Zna prawie wszystkie metody badawcze stosowane w ocenie żywności i potrafi określić przydatność do spożycia dla większości przebadanych produktów żywnościowych. |
4,5 | Zna bardzo dobrze metody badawcze stosowane w ocenie żywności i potrafi określić przydatność do spożycia dla większości przebadanych produktów żywnościowych. |
5,0 | Zna bardzo dobrze metody badawcze stosowane w ocenie żywności i potrafi określić przydatność do spożycia wszystkich przebadanych produktów żywnościowych. |