Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Seminarium dydaktyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dydaktyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone przedmioty humanistyczne lub pedagogiczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Doskonalenie warsztatu dydaktycznego i zapoznanie z podstawami nauczania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Metodyka nauczania przedmiotowego | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dydaktyka szkoły wyższej | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dydaktyka przedmiotowa | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Wykorzystanie technik multimedialnych w edukacji | 5 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium | 5 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji | 20 |
A-S-3 | Konsultacje | 5 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium | 5 |
A-S-2 | Samodzielne przygotowanie teoretyczne do omawianych problemów | 20 |
A-S-3 | Konsultacje | 5 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo z seminarium | 5 |
A-S-2 | Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień | 15 |
A-S-3 | Konslutacje | 10 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium | 5 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji | 15 |
A-S-3 | Konsultacje | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja |
M-3 | Omawianie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena aktywności w dyskusji |
S-2 | Ocena formująca: Ocena przygotowania prezentacji multimedialnej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A2_W01 Student potrafi opisać strukturę dydaktyki w szkole wyższej, wymienić wady i zalety wybranych metod nauczania oraz zasady efektywnej komunikacji | ZoD_3A_W01 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A2_U01 Umie dostosować wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia, potrafi opracować plan czynności nauczyciela akademickiego zmierzający do osiągnięcia założonych celów | ZoD_3A_U05 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-3, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A2_K01 Potrafi zastosować różne sposoby przekazu grupie osób | ZoD_3A_K07, ZoD_3A_K06 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A2_W01 Student potrafi opisać strukturę dydaktyki w szkole wyższej, wymienić wady i zalety wybranych metod nauczania oraz zasady efektywnej komunikacji | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opisać strukturę dydaktyki w szkole wyższej, wymienić wady i zalety wybranych metod nauczania oraz zasady efektywnej komunikacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A2_U01 Umie dostosować wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia, potrafi opracować plan czynności nauczyciela akademickiego zmierzający do osiągnięcia założonych celów | 2,0 | |
3,0 | Potrafi dostosować wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A2_K01 Potrafi zastosować różne sposoby przekazu grupie osób | 2,0 | |
3,0 | Potraf zastosować rózzne techniki komunikacyjne w celu rzekazania informacji grupie osób | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bereźnick Fi, Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Szczecin, 2009
Literatura dodatkowa
- Schrade U., Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy, OWPW, 2010