Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie urbanistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie urbanistyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 9 1,00,50egzamin
projektyP1 36 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania. Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy. Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.36
36
wykłady
T-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.9
T-W-2Praca własna nad tematyka wykładów0
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach36
A-P-2praca w grupach poza zajęciami54
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2praca własna poza zajęciami19
A-W-3uczestnictwo w egzaminie2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VIII/1_W01
zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
A_2A_W01T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07C-1T-W-1M-1S-1
A_2A_B-VIII/1_W02
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
A_2A_W02T2A_W02, T2A_W04, T2A_W10C-1T-W-1M-1S-1
A_2A_B-VIII/1_W03
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
A_2A_W03T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07C-1T-W-1M-1S-1
A_2A_B-VIII/1_W04
w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
A_2A_W04T2A_W04C-1T-W-1M-1S-1
A_2A_B-VIII/1_W05
zna obszary oddziaływania projektowania i planowania na społeczeństwo i jakość życia jednostek (potrzeby niepełnosprawnych)
A_2A_W05T2A_W04C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VIII/1_U01
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
A_2A_U01T2A_U08, T2A_U11C-1T-W-1M-1S-1
A_2A_B-VIII/1_U02
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
A_2A_U02T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U18C-1T-W-1M-1S-1
A_2A_B-VIII/1_U03
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
A_2A_U03T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18C-1T-W-1M-1S-1
A_2A_B-VIII/1_U04
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
A_2A_U04T2A_U14, T2A_U19C-1T-W-1M-1S-1
A_2A_B-VIII/1_U05
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_2A_U05T2A_U12, T2A_U14, T2A_U16, T2A_U18C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VIII/1_K01
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
A_2A_K01T2A_K01C-1T-W-1M-1S-1
A_2A_B-VIII/1_K02
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
A_2A_K02T2A_K02, T2A_K04C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VIII/1_W01
zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_W02
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_W03
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z uwzględnieniem elementów kompozycji urbanistycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_W04
w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
2,0
3,0Posiada więdzę i umiejętności zwiazane z wybranymi zagadnieniami planowania przestrzennego w Polsce.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_W05
zna obszary oddziaływania projektowania i planowania na społeczeństwo i jakość życia jednostek (potrzeby niepełnosprawnych)
2,0
3,0Posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie oddziaływania projektowania na społeczeństwo, w tym jakość życia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VIII/1_U01
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
2,0
3,0Przedstawienie prezentacji koncepcji zagospodarowania przestrzennego i projektu częsci graficznej miejscowego planu zagospodarowania przzestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_U02
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
2,0
3,0Opracowanie koncepcji urbanistycznej w formie rzutu i wizualizacji używając wybranego oprogramowania komputerowego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_U03
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
2,0
3,0Odpowiednio zaprojektowany pod względem funkcji i formy zespół zabudowy z zagospodarowaniem
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_U04
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
2,0
3,0Prawidłowo zaprojektowane przestrzenie publiczne
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_U05
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
2,0
3,0Prawidłowo dobrana forma zabudowy i układ urbanistyczny do otaczającej przestrzenni
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VIII/1_K01
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
2,0
3,0Przygotowanie analiz, koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_B-VIII/1_K02
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
2,0
3,0Przygotowanie w zespole koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski J.M., Teoria urbanistyki - wybrane zagadnienia, PW, Warszawa, 2001
  2. Czekiel-Świtalska E., Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego a skutki ekonomiczne jego uchwalenia, hogben, Szczecin, 2005, 1
  3. Gzell S., System przestrzeni otwartych w mieście - zieleń w kompozycji urbanistycznej: budowa i przebudowa miast., pokonferencyjne - Zieleń Warszawy - problemy i nadzieje., Warszawa, 1995
  4. Wejchert K., Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, Warszawa, 1974
  5. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym dnia 27.03 2003 r (Dz. U. Nr 80 poz. 717 z późn. zm.)., 2003
  6. Rozporządzenie w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analizy zewnętrzne i wewnętrzne obszaru opracowania. Koncepcja zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem podstawowych gabarytów i funkcji projektowanej i istniejącej zabudowy. Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części tekstowej i graficznej.36
36

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.9
T-W-2Praca własna nad tematyka wykładów0
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach36
A-P-2praca w grupach poza zajęciami54
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2praca własna poza zajęciami19
A-W-3uczestnictwo w egzaminie2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_W01zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W01zna zasady sztuki budowlanej, normatywy oraz normy PN i EU w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_W02zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W02zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności i zagadnienia ochrony praw autorskich w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywa-nia zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_W03w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W03zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sporzadzenie koncepcji zagospodarowania wyznaczonego terenu opracowaania z uwzględnieniem elementów kompozycji urbanistycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_W04w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych zna obowiązujący system planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces tworzenia miejscowego prawa przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W04posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada więdzę i umiejętności zwiazane z wybranymi zagadnieniami planowania przestrzennego w Polsce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_W05zna obszary oddziaływania projektowania i planowania na społeczeństwo i jakość życia jednostek (potrzeby niepełnosprawnych)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie oddziaływania projektowania na społeczeństwo, w tym jakość życia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_U01prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U01przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawienie prezentacji koncepcji zagospodarowania przestrzennego i projektu częsci graficznej miejscowego planu zagospodarowania przzestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_U02potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracowanie koncepcji urbanistycznej w formie rzutu i wizualizacji używając wybranego oprogramowania komputerowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_U03w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Odpowiednio zaprojektowany pod względem funkcji i formy zespół zabudowy z zagospodarowaniem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_U04potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U04projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo zaprojektowane przestrzenie publiczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_U05w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U05do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo dobrana forma zabudowy i układ urbanistyczny do otaczającej przestrzenni
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_K01rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie analiz, koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VIII/1_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie problemów planowania miejscowego; umiejętność sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia.
Treści programoweT-W-1Planowanie przestrzenne w Polsce - wybrane zagadnienia. Podstawy prawne i etapy sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Przykłady miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zakres projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Rola konsultacji społecznych w procesie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Przykłady zmiany wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o warunkach zabudowy – podstawy prawne. Negatywne skutki budowania na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Rola architekta-urbanisty w kształtowaniu zagospodarowania terenu. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu zabudowy. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy – wybrane zagadnienia. Wybrane zagadnienia z Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Tożsamość miejsca a kultura zagospodarowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Przeprowadzane są klauzury na początku poszczególnych faz projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zdanie egzaminu w formie pisemnej, przy braku zaliczenia możliwa forma pisemna lub ustana. Obowiązkowe odbycie korekt oraz zaliczenie wszystkich przeglądów. Zaliczona faza 1 – inwentaryzacyjno-analityczna, faza 2 – koncepcja zagospodarowania, faza 3 – projekt miejscowego planu. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z projektem zagospodarowania i częścią analityczną. Ocena poszczególnych faz z ich prezentacją i dyskusją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie w zespole koncepcji urbanistycznej i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0