Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe ZTAHIKZ:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe ZTAHIKZ
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>
Inni nauczyciele Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>, Aleksandra Satkiewicz-Parczewska <asparstudio@wp.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 18 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1uzyskanie wszystkich zaliczeń na semestrze II studiów magisterskich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie metodyki przygotowania pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej, wymaganego zakresu pracy i obowiązującej procedury prawnej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem.18
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Robocze prezentacje i omówienie prac dyplomowych.10
A-P-3Uczestnictwo w zajęciach, robocze prezentacje i omówienie prac dyplomowych.30
A-P-4praca indywidualna studenta.40
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Krytyczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Przygotowanie referatów i prezentacji multimedialnych na zadane tematy związane z tematem pracy dyplomowej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie obecności na zajęciach i oceny wygłoszonych referatów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-III/3C_W01
Wdrożenie dyplomanta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych w pracy dyplomowej z dziedziny architektury, urbanistyki i ochrony zabytków o znacznym stopniu złożoności.
A_2A_W40, A_2A_W44T2A_W02, T2A_W04, T2A_W10C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-III/3C_U01
Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej.
A_2A_U47, A_2A_U46, A_2A_U48, A_2A_U51T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U17, T2A_U18C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-III/3C_K01
Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny.
A_2A_K17, A_2A_K22T2A_K01, T2A_K06C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-III/3C_W01
Wdrożenie dyplomanta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych w pracy dyplomowej z dziedziny architektury, urbanistyki i ochrony zabytków o znacznym stopniu złożoności.
2,0
3,0Student musi posiadać wiedzę z zakresu metodyki przygotowania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-III/3C_U01
Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student wygłosił referat na zadany temat związany z tematem pracy dyplomowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-III/3C_K01
Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny.
2,0
3,0Potrafi wybrać metodę selekcji informacji, prowadzić studia analityczne i konstruować na ich podstawie samodzielne wnioski.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dostosowana do zakresu tematyki pracy dyplomowej.

Literatura dodatkowa

  1. Paszkowski Z., Tradycja i innowacja w twórczości architektonicznej, PS, Walkowska Wydawnictwo, Szczecin, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej, wymaganego zakresu pracy i obowiązującej procedury prawnej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem.18
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Robocze prezentacje i omówienie prac dyplomowych.10
A-P-3Uczestnictwo w zajęciach, robocze prezentacje i omówienie prac dyplomowych.30
A-P-4praca indywidualna studenta.40
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3C_W01Wdrożenie dyplomanta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych w pracy dyplomowej z dziedziny architektury, urbanistyki i ochrony zabytków o znacznym stopniu złożoności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W40zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności i zagadnienia ochrony praw autorskich w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywa-nia zadań projektowych i planistycznych
A_2A_W44w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabycie metodyki przygotowania pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej, wymaganego zakresu pracy i obowiązującej procedury prawnej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Krytyczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Przygotowanie referatów i prezentacji multimedialnych na zadane tematy związane z tematem pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie obecności na zajęciach i oceny wygłoszonych referatów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student musi posiadać wiedzę z zakresu metodyki przygotowania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3C_U01Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U47w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_2A_U46potrafi kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji
A_2A_U48projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
A_2A_U51ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Nabycie metodyki przygotowania pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej, wymaganego zakresu pracy i obowiązującej procedury prawnej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Krytyczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Przygotowanie referatów i prezentacji multimedialnych na zadane tematy związane z tematem pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie obecności na zajęciach i oceny wygłoszonych referatów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wygłosił referat na zadany temat związany z tematem pracy dyplomowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3C_K01Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K17rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
A_2A_K22w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Nabycie metodyki przygotowania pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej, wymaganego zakresu pracy i obowiązującej procedury prawnej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Krytyczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Przygotowanie referatów i prezentacji multimedialnych na zadane tematy związane z tematem pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie obecności na zajęciach i oceny wygłoszonych referatów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wybrać metodę selekcji informacji, prowadzić studia analityczne i konstruować na ich podstawie samodzielne wnioski.
3,5
4,0
4,5
5,0