Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie budownictwa wiejskiego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie budownictwa wiejskiego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,56zaliczenie
projektyP6 45 3,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1posiadanie wiedzy z zakresu projektowania podstawowego
W-2posiadanie wiedzy na temat kompozycji oraz prezentacji graficznej projektu
W-3posiadanie wiedzy z zakresu przepisów prawa budowlanego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury3
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego3
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej3
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp3
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty3
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty3
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna3
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu3
T-P-9Praca nad projektem - korekty3
T-P-10Praca nad projektem - korekty3
T-P-11Praca nad projektem - korekty3
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty3
T-P-13Praca nad projektem - korekty3
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu3
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.3
45
wykłady
T-W-1Architektura regionalna Pomorza Zachodniego: typy historycznych i współczesnych gospodarstw wiejskich. Regionalizm współczesny - ogólne założenia ideowe. Zasady projektowania współczesnej zabudowy wiejskiej: dom mieszkalny i zabudowa gospodarcza, budynki usługowe (sklep wiejski, remiza strażacka, lecznica dla zwierząt, dom społeczny-świetlica, urząd gminy i t.p.). Kościół wiejski. Wspólczesne zastosowanie techniki ryglowej w budownictwie wiejskim pomorza. Typy form regionalnych budownictwa wiejskiego jako zasada identyfikacji kulturowej Pomorza: wybrane przykłady15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna studenta45
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Pozyskiwanie informacji z literatury przedmiotu, baz danych i ich interpretacja15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
M-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
S-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_D-IV/6_W03
zna materiały budowlane (asortyment, charakterystyka, zastosowanie…) i właściwości wykonanych z nich przegród oraz innych ustrojów
A_1A_W03T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-P-14, T-P-15, T-P-6, T-P-10, T-P-11, T-P-1, T-P-13, T-P-3, T-P-4, T-P-12, T-P-7, T-P-9, T-P-5, T-P-2, T-P-8M-4, M-2, M-3, M-1S-3, S-2, S-1
A_1A_D-IV/6_W06
posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
A_1A_W06T1A_W04InzA_W03C-2, C-1T-P-4, T-P-1, T-P-9, T-P-11, T-P-15, T-P-5, T-P-10, T-P-7, T-P-14, T-P-6, T-P-8, T-P-2, T-P-13, T-P-3, T-P-12M-2, M-3, M-4, M-1S-2, S-3, S-1
A_1A_D-IV/6_W14
zna w zakresie podstawowym społeczne i psychologiczne uwarunkowania projektowania architektonicznego i urbanistycznego (presja architektury, zapobieganie patologii społecznej…)
A_1A_W14T1A_W02, T1A_W08InzA_W03C-2, C-1T-P-14, T-P-15, T-P-1, T-P-10, T-P-5, T-P-13, T-P-2, T-P-11, T-P-8, T-P-4, T-P-7, T-P-12, T-P-3, T-P-9, T-P-6M-4, M-2, M-3, M-1S-3, S-2, S-1
A_1A_D-IV/6_W16
w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
A_1A_W16T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W03, InzA_W05C-2, C-1T-P-4, T-P-11, T-P-7, T-P-2, T-P-8, T-P-3, T-P-15, T-P-10, T-P-12, T-P-13, T-P-5, T-P-9, T-P-6, T-P-1, T-P-14M-2, M-4, M-3, M-1S-3, S-2, S-1
A_1A_D-IV/6_W19
zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
A_1A_W19T1A_W03, T1A_W04InzA_W03C-1, C-2T-P-4, T-P-6, T-P-9, T-P-2, T-P-3, T-P-11, T-P-7, T-P-14, T-P-5, T-P-10, T-P-13, T-P-1, T-P-15, T-P-8, T-P-12M-2, M-3, M-4, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_D-IV/6_U14
uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
A_1A_U14T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2T-P-9, T-P-15, T-P-7, T-P-6, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-12, T-P-2, T-P-1, T-P-13, T-P-14, T-P-8M-4, M-3, M-2, M-1S-2, S-3, S-1
A_1A_D-IV/6_U17
potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
A_1A_U17T1A_U08, T1A_U09, T1A_U16InzA_U08C-1, C-2T-P-5, T-P-6, T-P-9, T-P-11, T-P-12, T-P-10, T-P-2, T-P-13, T-P-3, T-P-14, T-P-15, T-P-4, T-P-7, T-P-8, T-P-1M-3, M-4, M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_D-IV/6_W03
zna materiały budowlane (asortyment, charakterystyka, zastosowanie…) i właściwości wykonanych z nich przegród oraz innych ustrojów
2,0
3,0student potrafi określić podstawowe uwarunkowania projektowe wynikające z kontekstu miejsca, potrafi zdefiniować podstawowe założenia funkcjonalno-przestrzenne i wytyczyć je projektowo z materiałów budolanych tworząc przegrody techniczne i inne ustroje
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_D-IV/6_W06
posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
2,0
3,0student potrafi określić podstawowe uwarunkowania projektowe w odniesieniu do wiedzy z zakresu teorii estetycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_D-IV/6_W14
zna w zakresie podstawowym społeczne i psychologiczne uwarunkowania projektowania architektonicznego i urbanistycznego (presja architektury, zapobieganie patologii społecznej…)
2,0
3,0student potrafi określić podstawowe uwarunkowania projektowe architektoniczne i urbanistyczne wynikające z kontekstu miejsca, potrafi zdefiniować podstawowe założenia funkcjonalno-przestrzenne
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_D-IV/6_W16
w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
2,0
3,0student potrafi określić podstawowe uwarunkowania projektowe wynikające z kontekstu miejsca, potrafi zdefiniować podstawowe założenia funkcjonalno-przestrzenne w zakresie sztuki budowlanej, norm PE-EN oraz wymagań i normatywów dotyczacych projektowania architektonicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_D-IV/6_W19
zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
2,0
3,0zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego w odniesieniu do opracowywanego projektu semestralnego i potrafi wymienić cechy wspólne i różnice miedzy nimi
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_D-IV/6_U14
uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
2,0
3,0student posiada podstawowe umiejętności w tworzeniu projektu architektonicznego oraz posiada podstawowe zaplecze graficzne w celu stworzenia plansz prezentujących założenie projektowe
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_D-IV/6_U17
potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
2,0
3,0student potrafi rozwiazać funkcje budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia w wykonywanym projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. E. Neufert, Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa, 2007
  2. Ch.Alexander, Język wzorców, GWP, Gdańsk, 2008
  3. W.Korzeniewski, Budownictwo mieszkaniowe. Poradnik projektanta, Arkady, Warszawa, 1989
  4. W.Korzeniowski, Odległości w zabudowie i zagospodarowaniu terenu, COIB, Warszawa, 2002
  5. A.Kupidura , M.Łuczewski , P.Kupidura, Wartość krajobrazu Rozwój przestrzeni obszarów wiejskich, Wydawnictwo Naukowe PW, 2012
  6. P.Markiewicz, Budownictwo ogólne dla architektów, Wydawnictwo archi plus, Kraków, 2006, Wydawnictwo archi plus, Kraków, 2006
  7. J.K.Lenartowicz, Słownik psychologii architektury dla studiujących architekturę, Wydawnictwa Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1997
  8. . Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003r. Nr 80 poz.717 z późn. zm.).
  9. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz.1118, z późn. zm.).
  10. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002r. Nr 75 poz.690, z późn. zm.).
  11. A.Szymski,M.Rzeszotarska-Pałka,J.Felińska,W.Pawłowski, Wieś pomorska wczoraj i dziś, Walkowska-Szczecin, Szczecin, 2008
  12. W.Wieczorkiewicz, Architektura i planowanie wsi, Of.Wyd.Pol.Warszawskiej, W-wa, 1996
  13. Z.Borcz, Infrastruktura terenów wiejskich, wyd.AR, Wrocław, 2000
  14. M.Chowaniec, Zarys teorii i zasad kształtowania osiedli i terenów wiejskich, Wyd.pol.Krakowskiej, Kraków, 1989
  15. J.Arlet, Drewniane budownictwo szkieletowe na Pomorzu Zachodnim, Wyd.Pol.Szcze., Szczecin, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Ch.Jencks, Ruch nowoczesny w architekturze, tłum. A. Morawińska i H. Pawlikowska., Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1987
  2. P.Jodidio, Nowe formy, architektura lat dziwięćdziesiątych XX wieku., Muza / Taschen, Warszawa, 1998
  3. Ch.Jencks, Le Corbusier – tragizm współczesnej architektury., Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1982
  4. P.Jodidio, Nowe formy, architektura lat dziwięćdziesiątych XX wieku., Muza / Taschen, Warszawa, 1998
  5. Budownictwo rolnicze -poradnik inżyniera i techn.budowlanego, wyd.Arkady, Warszawa, 1982, t I
  6. W.Wieczorkiewicz, Budynek mieszkalny na wsi, Arkady, Warszawa, 1982

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury3
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego3
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej3
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp3
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty3
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty3
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna3
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu3
T-P-9Praca nad projektem - korekty3
T-P-10Praca nad projektem - korekty3
T-P-11Praca nad projektem - korekty3
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty3
T-P-13Praca nad projektem - korekty3
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu3
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Architektura regionalna Pomorza Zachodniego: typy historycznych i współczesnych gospodarstw wiejskich. Regionalizm współczesny - ogólne założenia ideowe. Zasady projektowania współczesnej zabudowy wiejskiej: dom mieszkalny i zabudowa gospodarcza, budynki usługowe (sklep wiejski, remiza strażacka, lecznica dla zwierząt, dom społeczny-świetlica, urząd gminy i t.p.). Kościół wiejski. Wspólczesne zastosowanie techniki ryglowej w budownictwie wiejskim pomorza. Typy form regionalnych budownictwa wiejskiego jako zasada identyfikacji kulturowej Pomorza: wybrane przykłady15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2praca własna studenta45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Pozyskiwanie informacji z literatury przedmiotu, baz danych i ich interpretacja15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-IV/6_W03zna materiały budowlane (asortyment, charakterystyka, zastosowanie…) i właściwości wykonanych z nich przegród oraz innych ustrojów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W03zna materiały budowlane (asortyment, charakterystyka, zastosowanie…) i właściwości wykonanych z nich przegród oraz innych ustrojów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
Metody nauczaniaM-4objaśnienia, korekty prac
M-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-3dyskusja dydaktyczna
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: projekt
S-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi określić podstawowe uwarunkowania projektowe wynikające z kontekstu miejsca, potrafi zdefiniować podstawowe założenia funkcjonalno-przestrzenne i wytyczyć je projektowo z materiałów budolanych tworząc przegrody techniczne i inne ustroje
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-IV/6_W06posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W06posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
C-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
Treści programoweT-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
Metody nauczaniaM-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: projekt
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi określić podstawowe uwarunkowania projektowe w odniesieniu do wiedzy z zakresu teorii estetycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-IV/6_W14zna w zakresie podstawowym społeczne i psychologiczne uwarunkowania projektowania architektonicznego i urbanistycznego (presja architektury, zapobieganie patologii społecznej…)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W14zna w zakresie podstawowym społeczne i psychologiczne uwarunkowania projektowania architektonicznego i urbanistycznego (presja architektury, zapobieganie patologii społecznej…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
C-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
Treści programoweT-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
Metody nauczaniaM-4objaśnienia, korekty prac
M-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-3dyskusja dydaktyczna
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: projekt
S-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi określić podstawowe uwarunkowania projektowe architektoniczne i urbanistyczne wynikające z kontekstu miejsca, potrafi zdefiniować podstawowe założenia funkcjonalno-przestrzenne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-IV/6_W16w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W16w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
C-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
Treści programoweT-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
Metody nauczaniaM-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-4objaśnienia, korekty prac
M-3dyskusja dydaktyczna
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: projekt
S-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi określić podstawowe uwarunkowania projektowe wynikające z kontekstu miejsca, potrafi zdefiniować podstawowe założenia funkcjonalno-przestrzenne w zakresie sztuki budowlanej, norm PE-EN oraz wymagań i normatywów dotyczacych projektowania architektonicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-IV/6_W19zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W19zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
Metody nauczaniaM-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: projekt
S-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna w podstawowym zakresie zachodniopomorską architekturę regionalną, przemiany osadnictwa w regionie, przykłady wybitnych obiektów i zespoły urbanistyczne z terenu Pomorza Zachodniego w odniesieniu do opracowywanego projektu semestralnego i potrafi wymienić cechy wspólne i różnice miedzy nimi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-IV/6_U14uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U14uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
T-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
Metody nauczaniaM-4objaśnienia, korekty prac
M-3dyskusja dydaktyczna
M-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-3Ocena podsumowująca: projekt
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student posiada podstawowe umiejętności w tworzeniu projektu architektonicznego oraz posiada podstawowe zaplecze graficzne w celu stworzenia plansz prezentujących założenie projektowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_D-IV/6_U17potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U17potrafi rozwiązywać funkcję budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności projektowania obiektów w założeniach ruralistycznych wraz z uwzględnieniem wszelkich norm, zasad, i przepisów prawa regulujących tego typu zabudowę
C-2Zdobycie umiejętności analizy zrealizowanych obiektów (inspiracji) w celu wskazania „charakteru” architektury, w jakim realizowane projekty, wskazując na istotne elementy formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych.
Treści programoweT-P-5Przygotowanie wstępnych koncepcji - korekty
T-P-6Praca nad koncepcją - korekty
T-P-9Praca nad projektem - korekty
T-P-11Praca nad projektem - korekty
T-P-12II Przegląd - praca nad projektem – wskazanie detali architektonicznych do rozwiązania- korekty
T-P-10Praca nad projektem - korekty
T-P-2Prezentacja materiałów pozyskanych w skutek wizji lokalnej oraz kwerendy dokonanej w jednostkach administracyjnych danego terenu wiejskiego
T-P-13Praca nad projektem - korekty
T-P-3Sprecyzowanie zagadnienia projektowego ukierunkowanego na konkretne zapotrzebowanie danego terenu zlokalizowanego w obrębie jednostki wiejskiej
T-P-14Praca nad projektem – podsumowanie projektu i określenie zakresu prezentacji przedstawionego projektu
T-P-15Publiczna prezentacja projektów, forma oddania – teczka w formacie A3 + CD z wersją cyfrową (zawartość: opis, zagospodarowanie, rzuty, przekroje, widoki , użyte materiały) plansze 70x100cm z prezentacją części graficznej projektu.
T-P-4Studencka prezentacja inspiracji na podstawie zrealizowanych obiektów w celu wskazania „charakteru” architektury (stylu), w jakim realizowane będą ich projekty. Omówienie prezentowanych obiektów ze wskazaniem istotnych elementów formy, materiału, rozwiązań funkcjonalnych itp
T-P-7I przegląd - zaprezentowanie i zamknięcie etapu pracy nad koncepcją w zakresie: zagospodarowanie terenu, rzutów, przekrojów, wizualizacji bryły. Prezentacja, dyskusja publiczna
T-P-8Przygotowanie, na bazie wykonanych koncepcji, opisu charakteryzującego formę i funkcję projektowanego obiektu
T-P-1-Omówienie tematu zajęć: „Zabudowa wiejska – rozumiana jako miejsce do życia i mieszkania na terenach wiejskich -Rozdanie i omówienie materiałów (podkłady geodezyjne) - Podział na grupy studencki - Omówienie literatury
Metody nauczaniaM-3dyskusja dydaktyczna
M-4objaśnienia, korekty prac
M-2wyjaśnienie podstawowych zagadnień i zadań projektowych
M-1Wykłady ilustrowane za pomocą przeźroczy i folii oraz w formie multimedialnej:
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: projekt
S-2Ocena formująca: przeglady częsciowe projektu
S-1Ocena podsumowująca: wyk- wykonanie analizy kompozycyjnej wybranej wsi z terenu Pomorza Zachodniego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi rozwiazać funkcje budynków typowych i części obiektów specjalnego przeznaczenia w wykonywanym projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0