Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS9 27 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2zaliczone szkolenie biblioteczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-2Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania materiałów budowlanych.
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej.
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej.
C-5Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących zagadnień fizyki budowli i inżynierii materiałowej.2
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Metody wykonywania badań lub obliczeń. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych.2
T-S-3Sposoby porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literaturowych, zasoby Internetu. Próbne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury (książki jednego autora, książki kilku autorów, artykułu, referatu, normy, strony internetowej).2
T-S-4Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic, spis i opis załączników, edytor równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa).1
T-S-5Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych w pracy oznaczeń. Zasady przygotowania załączników do pracy dyplomowej. Zasady przygotowania rysunków projektowych do pracy dyplomowej typu projektowego.2
T-S-6Tworzenie prezentacji na tematy kierunkowe w programie PowerPoint.1
T-S-7Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.7
T-S-8Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.8
T-S-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.2
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-S-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej8
A-S-3Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu5
A-S-4Przygotowanie prezentacji na temat związany ze specyfiką danej specjalności20
A-S-5Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy50
A-S-6Przygotowanie ostatecznego spisu literatury do dyplomu10
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
S-4Ocena podsumowująca: ocena końcowa z przygotowania dwóch referatów i jednego sprawozdania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/6-3_W01
Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada postawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie
B_1A_W17, B_1A_W23T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-4T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1, M-2, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/6-3_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się.
B_1A_U08, B_1A_U14, B_1A_U21, B_1A_U22T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-6, T-S-4, T-S-7, T-S-8, T-S-2, T-S-5, T-S-1, T-S-9, T-S-3M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/6-3_K01
Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
B_1A_K01, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K07, B_1A_K02T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1, C-3, C-5T-S-9, T-S-6, T-S-7, T-S-8M-1, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/6-3_W01
Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada postawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie
2,0
3,0Student zna minimalnie typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/6-3_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się.
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi w malym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/6-3_K01
Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalna gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sormułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2012, aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. 2012, aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących zagadnień fizyki budowli i inżynierii materiałowej.2
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Metody wykonywania badań lub obliczeń. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych.2
T-S-3Sposoby porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literaturowych, zasoby Internetu. Próbne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury (książki jednego autora, książki kilku autorów, artykułu, referatu, normy, strony internetowej).2
T-S-4Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic, spis i opis załączników, edytor równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa).1
T-S-5Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych w pracy oznaczeń. Zasady przygotowania załączników do pracy dyplomowej. Zasady przygotowania rysunków projektowych do pracy dyplomowej typu projektowego.2
T-S-6Tworzenie prezentacji na tematy kierunkowe w programie PowerPoint.1
T-S-7Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.7
T-S-8Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.8
T-S-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.2
27

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-S-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej8
A-S-3Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu5
A-S-4Przygotowanie prezentacji na temat związany ze specyfiką danej specjalności20
A-S-5Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy50
A-S-6Przygotowanie ostatecznego spisu literatury do dyplomu10
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-3_W01Student zna typowe technologie dotyczące rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród stosowanych w budownictwie oraz posiada postawową wiedzę o trendach technicznych i środowiskowych pojawiających się aktualnie w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej.
Treści programoweT-S-7Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.
T-S-8Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-S-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-5metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna minimalnie typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-3_U01Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność samokształcenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-2Przygotowanie do podejmowania decyzji w zakresie prawidłowego doboru i stosowania materiałów budowlanych.
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej.
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej.
C-5Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
Treści programoweT-S-6Tworzenie prezentacji na tematy kierunkowe w programie PowerPoint.
T-S-4Podstawowe zasady pisania pracy (pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, opis i numeracja rysunków oraz tablic, spis i opis załączników, edytor równań i numeracja wzorów, grafika rysunkowa).
T-S-7Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.
T-S-8Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Metody wykonywania badań lub obliczeń. Opis i przykładowe wnioski z badań. Podstawowe treści, które powinny się znaleźć we wprowadzeniu. Przygotowanie przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Określenie wstępnie planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych.
T-S-5Spis: treści, załączników, rysunków i zastosowanych w pracy oznaczeń. Zasady przygotowania załączników do pracy dyplomowej. Zasady przygotowania rysunków projektowych do pracy dyplomowej typu projektowego.
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących zagadnień fizyki budowli i inżynierii materiałowej.
T-S-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.
T-S-3Sposoby porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej. Materiały źródłowe: dobór źródeł i tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literaturowych, zasoby Internetu. Próbne opisanie przykładowych pięciu różnych pozycji literatury (książki jednego autora, książki kilku autorów, artykułu, referatu, normy, strony internetowej).
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3metoda przypadków
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi w malym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-3_K01Studnet rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować do współpracy osoby z grupy. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki budowli i inżynierii materiałowej oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach inżynierskich.
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej.
C-5Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
Treści programoweT-S-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych z badań dyplomowych.
T-S-6Tworzenie prezentacji na tematy kierunkowe w programie PowerPoint.
T-S-7Zagadnienia techniczne, związane z przygotowaniem referatu dotyczącego fizyki budowli i inżynierii materiałowej. Prezentacja referatów dotyczących przygotowanej tematyki. Inspirowanie dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach.
T-S-8Zagadnienia techniczne, związane z przygotowywaną pracą dyplomową, wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta. W przypadku prac projektowych prezentacja przygotowanych koncepcji projektowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-4wykład problemowy
M-5metody praktyczne (prezentacja)
M-6metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: przygotowanie sprawozdań
S-3Ocena formująca: prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalna gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sormułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0