Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje metalowe II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje metalowe II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Czajkowski <Tomasz.Czajkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs "Konstrukcje metalowe" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z obciążeniami działającymi na proste obiekty budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych |
C-2 | Ugruntownaie wiedzy dotyczącej podstawowych norm związanych z projektowaniem i wytwarzaniem stalowych konstrukcji budowlanych oraz zapoznanie studentów z nowymi, niestosowanymi dotad normami przedmiotowymi |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami kształtowania wiat i hal stalowych oraz obliczeniami statyczno-wytrzymałościowymi i konstruowaniem ich elementów oraz węzłów konstrukcyjno-montażowych |
C-4 | Zapoznanie studentów z zastosowaniem wybranych programów CAD do sporządzania dokumentacji rysunkowej prostych obiektów budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzglednieniem hal i wiat stalowych |
C-5 | Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym |
C-6 | Zapoznanie studentów z aspektami etyki zawodowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt stalowej hali przemysłowej z suwnicami natorowymi: 1) wybór i rozmieszczenie układów nośnych oraz ich stężeń; zestawienie obciążeń działających na halę; obliczenia statyczno-wytrzymałościowe układu nośnego oraz stężeń; | 17 |
T-P-2 | 2) rysunki schematyczne hali, rysunki robocze warsztatowe słupa i rygla oraz rysunki wybranych węzłów montażowych. | 10 |
27 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Projektowanie stalowych hal i wiat: definicja hali i wiaty; kształtowanie geometrii; obudowa; oświetlenie; transport wewnętrzny. Pozatechniczne aspekty działalności projektowej i wykonawczej (wplyw na środowisko, etyka zawodowa) | 5 |
T-W-2 | Obciążenia działające na hale i wiaty, kombinacje obciążeń, obliczenia statyczne układów nośnych; | 3 |
T-W-3 | Kształtowanie i obliczenia wytrzymałościowe (sprawdzanie warunków stanów granicznych) elementów konstrukcyjnych hali (płatwie, rygle, słupy, stężenia); | 15 |
T-W-4 | Zasady kształtowania i wymiarowania węzłów konstrukcyjno-montażowych. | 4 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 27 |
A-P-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 3 |
A-P-3 | Praca własna nad projektem | 45 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu | 3 |
78 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 27 |
A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjch | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie sie do egzaminu (praca wlasna) | 40 |
A-W-4 | Uczestnictwo w egzaminie | 3 |
72 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metoda projektów |
M-4 | Objaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny |
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_KBI/36_W01 Ugruntowanie wśród studentów wiedzy nt. podstawowych norm związanych z projektowaniem budowlanych konstrukcji metalowych | B_1A_W07 | T1A_W03, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
B_1A_KBI/36_W02 Student jest w stanie zaproponować sposoby zwymiarowania oraz wykonstruowania elementów stalowych konstrukcji prętowych, ze szczególnym uwzględnieniem hal przemysłowych | B_1A_W08 | T1A_W03, T1A_W04 | — | C-1, C-3, C-4, C-5 | T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
B_1A_KBI/36_W03 Student jest w stanie wybrać i wytłumaczyć metody analizy i konstruowania prostych obiektów budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzględnieniem hal przemysłowych | B_1A_W10 | T1A_W04, T1A_W05 | — | C-1, C-3, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_KBI/36_U01 Student potrafi określić oraz zestawić w kombinacje obciążenia działajace na proste obiekty budownictwa metalowego, w szczególności na wiaty i hale przemysłowe | B_1A_U02 | T1A_U10, T1A_U14, T1A_U15 | InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07 | C-1 | T-W-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
B_1A_KBI/36_U02 Student potrafi zaprojektować stalową halę lub wiatę przemysłową bez transportu wewnętrznego | B_1A_U07 | T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-1, C-3, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-3, M-4 | S-2, S-3 |
B_1A_KBI/36_U03 Student potrafi odczytać rysunki budowlane prostych obiektów budownictwa metalowego oraz sporządzić dokumentację rysunkową z wykorzystaniem wybranych programów CAD | B_1A_U11 | T1A_U02, T1A_U07, T1A_U15 | InzA_U07 | C-4 | T-P-2, T-P-1 | M-3, M-4 | S-3 |
B_1A_KBI/36_U04 Student potrafi wykonać wybrane elementy dokumentacji technicznej dotyczące realizacji prostych obiektów budownictwa metalowego (wiaty, hale) | B_1A_U19 | T1A_U03 | — | C-3, C-4 | T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-3 |
B_1A_KBI/36_U05 Student potrafi samodzielnie wyszukiwać oraz wykorzystywać informacje literaturowe | B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U05 | — | C-5 | T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_KBI/36_K01 Student zdobędzie świadomość konieczności stałego dokształcania się, w myśl zasady: kto stoi w miejscu, ten się de facto cofa | B_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-5 | T-W-1, T-W-3 | M-3, M-4 | S-3 |
B_1A_KBI/36_K02 Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką | B_1A_K05 | T1A_K05 | — | C-5, C-6 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_KBI/36_W01 Ugruntowanie wśród studentów wiedzy nt. podstawowych norm związanych z projektowaniem budowlanych konstrukcji metalowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić i rozróżniać podstawowe normy związane z projektowaniem budowlanych konstrukcji stalowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/36_W02 Student jest w stanie zaproponować sposoby zwymiarowania oraz wykonstruowania elementów stalowych konstrukcji prętowych, ze szczególnym uwzględnieniem hal przemysłowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi omówić sposób zwymiarowania podstawowych elementów konstrukcyjnych stalowej hali przemysłowej oraz wykonać ich szkice | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/36_W03 Student jest w stanie wybrać i wytłumaczyć metody analizy i konstruowania prostych obiektów budownictwa metalowego, ze szczególnym uwzględnieniem hal przemysłowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wytłumaczyć metody analizy i konstruowania podstawowych elementów konstrukcyjnych hal stalowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_KBI/36_U01 Student potrafi określić oraz zestawić w kombinacje obciążenia działajace na proste obiekty budownictwa metalowego, w szczególności na wiaty i hale przemysłowe | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić obciążenia działajace na wiaty i hale stalowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/36_U02 Student potrafi zaprojektować stalową halę lub wiatę przemysłową bez transportu wewnętrznego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi poprawnie zaprojektować główne elementy konstrukcyjne stalowej hali przemysłowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/36_U03 Student potrafi odczytać rysunki budowlane prostych obiektów budownictwa metalowego oraz sporządzić dokumentację rysunkową z wykorzystaniem wybranych programów CAD | 2,0 | |
3,0 | Student umie odwzorować graficznie zaprojektowana konstrukcję hali stalowej w zakresie podstawowych elementów konstrukcyjnych oraz ich węzłów bez szczególowego zwymiarowania oraz opisu łączników | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/36_U04 Student potrafi wykonać wybrane elementy dokumentacji technicznej dotyczące realizacji prostych obiektów budownictwa metalowego (wiaty, hale) | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi naszkicować koncepcyjne rozwiązanie hali stalowej przemysłowej oraz sporzadzić uproszczony jej opis techniczny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/36_U05 Student potrafi samodzielnie wyszukiwać oraz wykorzystywać informacje literaturowe | 2,0 | |
3,0 | Student samodzielnie podejmie poprawną decyzję odnośnie do rozwiazania jednego węzła konstrukcyjno-montażowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_KBI/36_K01 Student zdobędzie świadomość konieczności stałego dokształcania się, w myśl zasady: kto stoi w miejscu, ten się de facto cofa | 2,0 | |
3,0 | Student w trakcie wykonywania projektu przedstawi kilka alternatywnych rozwiązań jednego węzła konstrukcyjnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/36_K02 Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić podstawowe zasady etyki zawodowej przy realizowaniu budowlanej konstrukcji stalowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Giżejowski M. i inni, Budownictwo ogólne, t.5, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010, Praca zbiorowa pod kierunkiem Mariana Giżejowskiego
- Biegus Antoni, Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
- Praca zbiorowa, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Pałkowski Szymon, Konstrukcje stalowe. Wybrane zagadnienia obliczania i projektowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010
- Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
- Goczek Jerzy., Supeł Łukasz., Gajdzicki Micha., Przykłady obliczeń konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011
- Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004