Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Geometria wykreślna i rysunek techniczny-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Geometria wykreślna i rysunek techniczny-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Hajdamowicz <rhajdamowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sergiusz Subocz <Sergiusz.Subocz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 9 2,00,26zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 9 2,00,30zaliczenie
wykładyW2 9 1,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie podstawowej wiedzy z matematyk, geometri euklidesowej, planimetrii, stereometrii.
W-2Posiadanie podstawowej wiedzy z rysunku technicznego.
W-3Umiejętność posługiwania sie przyboromi geometrycznymi.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posiadanie wyobrazni przestrzennej na bazie geometrii wykreślnej
C-2Posiadanie umiejętności wykonywania rysunku technicznego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1T-C-1Transformacje układu odniesienia.1
T-A-2Transformacje (c.d.). Konstrukcje wielościanów.1
T-A-3Transformacje. Przekroje wielościanów.1
T-A-4Transformacje. Punkty przebicja wielościanów prostą.1
T-A-5Rzuty cechowane. Konstrukcje podstawowe.1
T-A-6Rzuty cechowane. Krawędzie płaszczyzn.1
T-A-7Rzuty cechowane. Kłady płaszczyzn.1
T-A-8Rzuty cechowane. Rzuty wielościanów.1
T-A-9Podsumowanie materiału.1
9
laboratoria
T-L-1Ogólne zasady wykonania rysunków technicznych. Formaty, podziałki, linie rysunkowe1
T-L-2Podstawy prawidłowego wymiarowania. Linie, liczby wymiarowe. Wykonanie zadania- rzuty detalu.1
T-L-3Rzutowanie elementów. Tabele na rysunkach technicznych. Wykonanie zadania - rzuty detalu ( c.d.).1
T-L-4Rysunki inwentaryzacyjne. Zasady wykonania. Wykonanie zadania - rysunek inwentaryzacyjny mieszkaniówki.1
T-L-5Wymiarowanie elementów na rysunkach architektoniczno -budowlanych. Wymiarowanie otworów okiennych i drzwiowych. Wykonanie zadania - rzut pionowy mieszkania.1
T-L-6T-L-6 Wymiarowanie klatki schodowej i biegów schodów. Wykonanie zadania - rzut i przekrój klatki schodowej.1
T-L-7Rysunek konstrukcji drewnianych. Rysunki zestawieniowe i montażowe. Wykonanie zadania - rysunek roboczy fragmentu więżby dachowej.1
T-L-8Rysunek konstrukcji metalowych. Rysunki schematyczne, zestawienia montażowe,rysunki montażowe, rysunki robocze.1
T-L-9Zaliczenie zadań i przedmiotu.1
9
wykłady
T-W-1Transformacje układu odniesienia1
T-W-2Transformacje (c.d.), konstrukcje wielościanów.1
T-W-3Przekroje wielościanów.1
T-W-4Punkty przebicja wielościanów prostą.1
T-W-5Rzuty cechowane. Konstrukcje podstawowe.1
T-W-6Rzuty cechowane. Krawędzie płaszczyzn. Odległości punktów.1
T-W-7Rzuty cechowane.Kłady płaszczyzn.1
T-W-8Rzuty cechowane. Rzuty wielościanów.1
T-W-9Podsumowanie materiału.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych9
A-A-2Udział w konsultacjach9
A-A-3Studia literaturowe25
A-A-4A-c-Przygotowanie do sprawdzianu16
59
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w laboratorium9
A-L-2Udział w konsultacjach18
A-L-3Opracowanie materiału - studia literatuirawe32
59
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Udział w konsultacjach9
A-W-3Studia literaturowe12
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady są prowadzone metodą informacyjno problemową. Mają charakter informacyjny przedstawiajćy pojęcja reguły i metodyteoretyczne, a następnie - podający przykłady omawianych metodw zastosowanju do rozwiązywania konkretnych problemów geometrycznych.Środkami są rysunki przedstawiające wabstrachowane problemy i przykłady rozwiązywania zadań , którym towarzyszy szczegółowe omawianie werbalne
M-2Geometria Wykreślna. Ćwiczenia są ściśle powiązane z tematyką wykładów . do każdego z ćwiczeń prowadzący przygotowuje zestaw zadań, odpowiednio dobranych do bieżącej tematyki wykładów. Studenci podczas cwi czń samodzielnie rozwiązują otrzymane zadania. Prowadzacy w miarę potrzeb wspiera studentów.
M-3Rysunek techniczny. Szeroko rozumiana dydaktyka rysunku technicznego, prowadzona na laboratorium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Geometria wykreślna. Studenci sa oceniani na bieżąco w trakcie zajęć praktycznych. Oceniany jest poziom pzysfajania biezącego materiału., trafność doboru metod rozwiązania problemu. poprawność wypowiedzi werbalnej, starannośćw wykonaniu rysunków.
S-2Ocena podsumowująca: Geometria wykreślna. Poziom przysfajania materiału jest kontrolowany dwukrotnie, w połowie i pod koniec semestru, w formie pisemnych kolokwiów.
S-3Ocena podsumowująca: Rysunek techniczny. Średnia ocen wszystkich pras wykonanych wczsie opanowywania materiału z rysunku technicznego na laboratorium.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/14B_W01
Ma Wiedzę zwybranych działów matematyki i innych obszarów właściwych dla kierunków budownictwo, niezbędnychdo formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa.
B_1A_W01T1A_W01C-1, C-2T-A-6, T-L-5, T-A-3, T-A-5, T-A-4, T-L-6, T-L-1, T-L-8, T-A-1, T-L-2, T-A-7, T-A-8, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-A-2M-1, M-3, M-2S-1, S-3
B_1A_C/14B_W02
Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych,budowlanych.
B_1A_W02T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-1, C-2T-L-8, T-L-4, T-L-3, T-L-7, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-8M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2
B_1A_C/14B_W03
Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących.
B_1A_W07T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-2, T-L-4, T-L-7, T-A-6, T-A-3, T-A-8, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-9, T-A-5, T-A-7M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/14B_U01
Potrafi narysowac konstrukcje inżynierskie,dokonać oceny rozwiązań istniejących.
B_1A_U07T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-1T-L-2, T-L-6, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-4, T-L-1, T-L-8, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
B_1A_C/14B_U2
Potrafi analizować rysunki architektoniczne, budowlane, a także je wykonywać.
B_1A_U11T1A_U02, T1A_U07, T1A_U15InzA_U07C-1, C-2T-L-8, T-L-4, T-L-1, T-L-7, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/14B_K01
Ciągle rozwija sie naukowo.
B_1A_K01T1A_K01C-2, C-1T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-7, T-L-8, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/14B_W01
Ma Wiedzę zwybranych działów matematyki i innych obszarów właściwych dla kierunków budownictwo, niezbędnychdo formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa.
2,0Nie wie jak rozwiązać zadanie.
3,0Wie w jaki sposób rozwiązać zadanie, obrał właściwą metodę, nie ma błędów merytorycznych. Nie do końca poradził sobie z czytelnym rysunkiem i opisem.
3,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
4,0Właściwe rozwiązanie zadania, drobne błędy graficzne.
4,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
5,0Prawidłowe wykonanie zadań. Bez błędów.Opisy czytelne.
B_1A_C/14B_W02
Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych,budowlanych.
2,0Nie wie jak rozwiązać zadanie.
3,0Wie w jaki sposób rozwiązać zadanie, obrał właściwą metodę, nie ma błędów merytorycznych. Nie poradził sobie z czytelnym rysunkiem i opisem.
3,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
4,0Właściwe rozwiązanie zadania, drobne błędy graficzne nie mające wpływu na rozwiązanie końcowe.Opis niejednoznaczny.
4,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
5,0Prawidłowe wykonanie zadań. Bez błędów. Opisy czytelne.
B_1A_C/14B_W03
Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących.
2,0Nie wie jak rozwiązać zadanie.Wyjazuje duże braki w wiedzy.
3,0Wie w jaki sposób rozwiązać zadanie, obrał właściwą metodę, nie ma błędów merytorycznych. Nie poradził sobie z czytelnym rysunkiem i opisem.
3,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
4,0Właściwe rozwiązanie zadania, drobne błędy graficzne nie mające wpływu na rozwiązanie końcowe.Opis niejednoznaczny.
4,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
5,0Prawidłowe wykonanie zadań. Bez błędów. Opisy czytelne.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/14B_U01
Potrafi narysowac konstrukcje inżynierskie,dokonać oceny rozwiązań istniejących.
2,0Nie umie potrafi wykorzystać posiadanej wiedzy teoretycznej. Wykazuje znaczne braki w wiedzy.
3,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie . Zna tylko jedną z metod rozwiązania. Zrobił błędy graficzne i w opisie rysunku.
3,5Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny.
4,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych. Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny.
4,5Umie rozwiązać zadanie poprawnie .Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny.
5,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie.Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny. Umie zweryfikować swoje błędy.
B_1A_C/14B_U2
Potrafi analizować rysunki architektoniczne, budowlane, a także je wykonywać.
2,0Nie umie potrafi wykorzystać posiadanej wiedzy teoretycznej. Wykazuje znaczne braki w wiedzy.
3,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie . Zna tylko jedną z metod rozwiązania. Zrobił błędy graficzne i w opisie rysunku.
3,5Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych.Zrobił błędy graficzne. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny.
4,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych. Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny.
4,5Umie rozwiązać zadanie poprawnie .Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny.
5,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie.Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny. Umie zweryfikować swoje błędy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/14B_K01
Ciągle rozwija sie naukowo.
2,0Student bierny. Pozbawiony energii. Nie angażuje się, nie wykonuje poleceń.
3,0Student niechętnie angażuje się we wspólną pracę. Oczekuje gotowych i sprawdzonych rozwiązań.
3,5Student odnajduje swe miejsce w grupie, ale jest dla niej obciążeniem. Inni wykonują część jego obowiązków.
4,0Student odnajduje swe miejsce w grupie, wypełnia przydzielony zakres obowiązków, nie wykazuje całkowitej inicjatywy.
4,5Student posiada zdolności przywódcze, poszukuje rozwiązań problemów.
5,0Student przejmuje przywództwo w grupie, dzieli pracę, pomaga słabszym.

Literatura podstawowa

  1. Wiktor Janowski, Geometria Wykreślna, PWN, Warszawa, 1975, 843/74
  2. Zbigniew Lewandowski, Geometria Wykreślna, PWN, Warszawa, 1969, 448.B-8
  3. Franciszek Otto, Edward Otto, Podręcznik Geometrii Wykreślnej, PWN, Warszawa, 1975

Literatura dodatkowa

  1. Mieczysław Majewski, Przykłady Rozwiązywania Zadań z Geometrii Wykreślnej Tom ii, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1984

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1T-C-1Transformacje układu odniesienia.1
T-A-2Transformacje (c.d.). Konstrukcje wielościanów.1
T-A-3Transformacje. Przekroje wielościanów.1
T-A-4Transformacje. Punkty przebicja wielościanów prostą.1
T-A-5Rzuty cechowane. Konstrukcje podstawowe.1
T-A-6Rzuty cechowane. Krawędzie płaszczyzn.1
T-A-7Rzuty cechowane. Kłady płaszczyzn.1
T-A-8Rzuty cechowane. Rzuty wielościanów.1
T-A-9Podsumowanie materiału.1
9

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ogólne zasady wykonania rysunków technicznych. Formaty, podziałki, linie rysunkowe1
T-L-2Podstawy prawidłowego wymiarowania. Linie, liczby wymiarowe. Wykonanie zadania- rzuty detalu.1
T-L-3Rzutowanie elementów. Tabele na rysunkach technicznych. Wykonanie zadania - rzuty detalu ( c.d.).1
T-L-4Rysunki inwentaryzacyjne. Zasady wykonania. Wykonanie zadania - rysunek inwentaryzacyjny mieszkaniówki.1
T-L-5Wymiarowanie elementów na rysunkach architektoniczno -budowlanych. Wymiarowanie otworów okiennych i drzwiowych. Wykonanie zadania - rzut pionowy mieszkania.1
T-L-6T-L-6 Wymiarowanie klatki schodowej i biegów schodów. Wykonanie zadania - rzut i przekrój klatki schodowej.1
T-L-7Rysunek konstrukcji drewnianych. Rysunki zestawieniowe i montażowe. Wykonanie zadania - rysunek roboczy fragmentu więżby dachowej.1
T-L-8Rysunek konstrukcji metalowych. Rysunki schematyczne, zestawienia montażowe,rysunki montażowe, rysunki robocze.1
T-L-9Zaliczenie zadań i przedmiotu.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Transformacje układu odniesienia1
T-W-2Transformacje (c.d.), konstrukcje wielościanów.1
T-W-3Przekroje wielościanów.1
T-W-4Punkty przebicja wielościanów prostą.1
T-W-5Rzuty cechowane. Konstrukcje podstawowe.1
T-W-6Rzuty cechowane. Krawędzie płaszczyzn. Odległości punktów.1
T-W-7Rzuty cechowane.Kłady płaszczyzn.1
T-W-8Rzuty cechowane. Rzuty wielościanów.1
T-W-9Podsumowanie materiału.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych9
A-A-2Udział w konsultacjach9
A-A-3Studia literaturowe25
A-A-4A-c-Przygotowanie do sprawdzianu16
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w laboratorium9
A-L-2Udział w konsultacjach18
A-L-3Opracowanie materiału - studia literatuirawe32
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Udział w konsultacjach9
A-W-3Studia literaturowe12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/14B_W01Ma Wiedzę zwybranych działów matematyki i innych obszarów właściwych dla kierunków budownictwo, niezbędnychdo formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W01Ma wiedzę z wybranych działów matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla kierunku budownictwo, niezbędną do formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wyobrazni przestrzennej na bazie geometrii wykreślnej
C-2Posiadanie umiejętności wykonywania rysunku technicznego.
Treści programoweT-A-6Rzuty cechowane. Krawędzie płaszczyzn.
T-L-5Wymiarowanie elementów na rysunkach architektoniczno -budowlanych. Wymiarowanie otworów okiennych i drzwiowych. Wykonanie zadania - rzut pionowy mieszkania.
T-A-3Transformacje. Przekroje wielościanów.
T-A-5Rzuty cechowane. Konstrukcje podstawowe.
T-A-4Transformacje. Punkty przebicja wielościanów prostą.
T-L-6T-L-6 Wymiarowanie klatki schodowej i biegów schodów. Wykonanie zadania - rzut i przekrój klatki schodowej.
T-L-1Ogólne zasady wykonania rysunków technicznych. Formaty, podziałki, linie rysunkowe
T-L-8Rysunek konstrukcji metalowych. Rysunki schematyczne, zestawienia montażowe,rysunki montażowe, rysunki robocze.
T-A-1T-C-1Transformacje układu odniesienia.
T-L-2Podstawy prawidłowego wymiarowania. Linie, liczby wymiarowe. Wykonanie zadania- rzuty detalu.
T-A-7Rzuty cechowane. Kłady płaszczyzn.
T-A-8Rzuty cechowane. Rzuty wielościanów.
T-L-3Rzutowanie elementów. Tabele na rysunkach technicznych. Wykonanie zadania - rzuty detalu ( c.d.).
T-L-4Rysunki inwentaryzacyjne. Zasady wykonania. Wykonanie zadania - rysunek inwentaryzacyjny mieszkaniówki.
T-L-7Rysunek konstrukcji drewnianych. Rysunki zestawieniowe i montażowe. Wykonanie zadania - rysunek roboczy fragmentu więżby dachowej.
T-A-2Transformacje (c.d.). Konstrukcje wielościanów.
Metody nauczaniaM-1Wykłady są prowadzone metodą informacyjno problemową. Mają charakter informacyjny przedstawiajćy pojęcja reguły i metodyteoretyczne, a następnie - podający przykłady omawianych metodw zastosowanju do rozwiązywania konkretnych problemów geometrycznych.Środkami są rysunki przedstawiające wabstrachowane problemy i przykłady rozwiązywania zadań , którym towarzyszy szczegółowe omawianie werbalne
M-3Rysunek techniczny. Szeroko rozumiana dydaktyka rysunku technicznego, prowadzona na laboratorium
M-2Geometria Wykreślna. Ćwiczenia są ściśle powiązane z tematyką wykładów . do każdego z ćwiczeń prowadzący przygotowuje zestaw zadań, odpowiednio dobranych do bieżącej tematyki wykładów. Studenci podczas cwi czń samodzielnie rozwiązują otrzymane zadania. Prowadzacy w miarę potrzeb wspiera studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Geometria wykreślna. Studenci sa oceniani na bieżąco w trakcie zajęć praktycznych. Oceniany jest poziom pzysfajania biezącego materiału., trafność doboru metod rozwiązania problemu. poprawność wypowiedzi werbalnej, starannośćw wykonaniu rysunków.
S-3Ocena podsumowująca: Rysunek techniczny. Średnia ocen wszystkich pras wykonanych wczsie opanowywania materiału z rysunku technicznego na laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wie jak rozwiązać zadanie.
3,0Wie w jaki sposób rozwiązać zadanie, obrał właściwą metodę, nie ma błędów merytorycznych. Nie do końca poradził sobie z czytelnym rysunkiem i opisem.
3,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
4,0Właściwe rozwiązanie zadania, drobne błędy graficzne.
4,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
5,0Prawidłowe wykonanie zadań. Bez błędów.Opisy czytelne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/14B_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych,budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wyobrazni przestrzennej na bazie geometrii wykreślnej
C-2Posiadanie umiejętności wykonywania rysunku technicznego.
Treści programoweT-L-8Rysunek konstrukcji metalowych. Rysunki schematyczne, zestawienia montażowe,rysunki montażowe, rysunki robocze.
T-L-4Rysunki inwentaryzacyjne. Zasady wykonania. Wykonanie zadania - rysunek inwentaryzacyjny mieszkaniówki.
T-L-3Rzutowanie elementów. Tabele na rysunkach technicznych. Wykonanie zadania - rzuty detalu ( c.d.).
T-L-7Rysunek konstrukcji drewnianych. Rysunki zestawieniowe i montażowe. Wykonanie zadania - rysunek roboczy fragmentu więżby dachowej.
T-L-6T-L-6 Wymiarowanie klatki schodowej i biegów schodów. Wykonanie zadania - rzut i przekrój klatki schodowej.
T-L-1Ogólne zasady wykonania rysunków technicznych. Formaty, podziałki, linie rysunkowe
T-L-2Podstawy prawidłowego wymiarowania. Linie, liczby wymiarowe. Wykonanie zadania- rzuty detalu.
T-L-5Wymiarowanie elementów na rysunkach architektoniczno -budowlanych. Wymiarowanie otworów okiennych i drzwiowych. Wykonanie zadania - rzut pionowy mieszkania.
T-A-6Rzuty cechowane. Krawędzie płaszczyzn.
T-A-2Transformacje (c.d.). Konstrukcje wielościanów.
T-A-3Transformacje. Przekroje wielościanów.
T-A-4Transformacje. Punkty przebicja wielościanów prostą.
T-A-1T-C-1Transformacje układu odniesienia.
T-A-7Rzuty cechowane. Kłady płaszczyzn.
T-A-5Rzuty cechowane. Konstrukcje podstawowe.
T-A-8Rzuty cechowane. Rzuty wielościanów.
Metody nauczaniaM-1Wykłady są prowadzone metodą informacyjno problemową. Mają charakter informacyjny przedstawiajćy pojęcja reguły i metodyteoretyczne, a następnie - podający przykłady omawianych metodw zastosowanju do rozwiązywania konkretnych problemów geometrycznych.Środkami są rysunki przedstawiające wabstrachowane problemy i przykłady rozwiązywania zadań , którym towarzyszy szczegółowe omawianie werbalne
M-3Rysunek techniczny. Szeroko rozumiana dydaktyka rysunku technicznego, prowadzona na laboratorium
M-2Geometria Wykreślna. Ćwiczenia są ściśle powiązane z tematyką wykładów . do każdego z ćwiczeń prowadzący przygotowuje zestaw zadań, odpowiednio dobranych do bieżącej tematyki wykładów. Studenci podczas cwi czń samodzielnie rozwiązują otrzymane zadania. Prowadzacy w miarę potrzeb wspiera studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Geometria wykreślna. Studenci sa oceniani na bieżąco w trakcie zajęć praktycznych. Oceniany jest poziom pzysfajania biezącego materiału., trafność doboru metod rozwiązania problemu. poprawność wypowiedzi werbalnej, starannośćw wykonaniu rysunków.
S-3Ocena podsumowująca: Rysunek techniczny. Średnia ocen wszystkich pras wykonanych wczsie opanowywania materiału z rysunku technicznego na laboratorium.
S-2Ocena podsumowująca: Geometria wykreślna. Poziom przysfajania materiału jest kontrolowany dwukrotnie, w połowie i pod koniec semestru, w formie pisemnych kolokwiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wie jak rozwiązać zadanie.
3,0Wie w jaki sposób rozwiązać zadanie, obrał właściwą metodę, nie ma błędów merytorycznych. Nie poradził sobie z czytelnym rysunkiem i opisem.
3,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
4,0Właściwe rozwiązanie zadania, drobne błędy graficzne nie mające wpływu na rozwiązanie końcowe.Opis niejednoznaczny.
4,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
5,0Prawidłowe wykonanie zadań. Bez błędów. Opisy czytelne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/14B_W03Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wyobrazni przestrzennej na bazie geometrii wykreślnej
C-2Posiadanie umiejętności wykonywania rysunku technicznego.
Treści programoweT-L-1Ogólne zasady wykonania rysunków technicznych. Formaty, podziałki, linie rysunkowe
T-L-3Rzutowanie elementów. Tabele na rysunkach technicznych. Wykonanie zadania - rzuty detalu ( c.d.).
T-L-5Wymiarowanie elementów na rysunkach architektoniczno -budowlanych. Wymiarowanie otworów okiennych i drzwiowych. Wykonanie zadania - rzut pionowy mieszkania.
T-L-6T-L-6 Wymiarowanie klatki schodowej i biegów schodów. Wykonanie zadania - rzut i przekrój klatki schodowej.
T-L-8Rysunek konstrukcji metalowych. Rysunki schematyczne, zestawienia montażowe,rysunki montażowe, rysunki robocze.
T-L-2Podstawy prawidłowego wymiarowania. Linie, liczby wymiarowe. Wykonanie zadania- rzuty detalu.
T-L-4Rysunki inwentaryzacyjne. Zasady wykonania. Wykonanie zadania - rysunek inwentaryzacyjny mieszkaniówki.
T-L-7Rysunek konstrukcji drewnianych. Rysunki zestawieniowe i montażowe. Wykonanie zadania - rysunek roboczy fragmentu więżby dachowej.
T-A-6Rzuty cechowane. Krawędzie płaszczyzn.
T-A-3Transformacje. Przekroje wielościanów.
T-A-8Rzuty cechowane. Rzuty wielościanów.
T-A-4Transformacje. Punkty przebicja wielościanów prostą.
T-A-2Transformacje (c.d.). Konstrukcje wielościanów.
T-A-1T-C-1Transformacje układu odniesienia.
T-A-9Podsumowanie materiału.
T-A-5Rzuty cechowane. Konstrukcje podstawowe.
T-A-7Rzuty cechowane. Kłady płaszczyzn.
Metody nauczaniaM-1Wykłady są prowadzone metodą informacyjno problemową. Mają charakter informacyjny przedstawiajćy pojęcja reguły i metodyteoretyczne, a następnie - podający przykłady omawianych metodw zastosowanju do rozwiązywania konkretnych problemów geometrycznych.Środkami są rysunki przedstawiające wabstrachowane problemy i przykłady rozwiązywania zadań , którym towarzyszy szczegółowe omawianie werbalne
M-3Rysunek techniczny. Szeroko rozumiana dydaktyka rysunku technicznego, prowadzona na laboratorium
M-2Geometria Wykreślna. Ćwiczenia są ściśle powiązane z tematyką wykładów . do każdego z ćwiczeń prowadzący przygotowuje zestaw zadań, odpowiednio dobranych do bieżącej tematyki wykładów. Studenci podczas cwi czń samodzielnie rozwiązują otrzymane zadania. Prowadzacy w miarę potrzeb wspiera studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Geometria wykreślna. Studenci sa oceniani na bieżąco w trakcie zajęć praktycznych. Oceniany jest poziom pzysfajania biezącego materiału., trafność doboru metod rozwiązania problemu. poprawność wypowiedzi werbalnej, starannośćw wykonaniu rysunków.
S-3Ocena podsumowująca: Rysunek techniczny. Średnia ocen wszystkich pras wykonanych wczsie opanowywania materiału z rysunku technicznego na laboratorium.
S-2Ocena podsumowująca: Geometria wykreślna. Poziom przysfajania materiału jest kontrolowany dwukrotnie, w połowie i pod koniec semestru, w formie pisemnych kolokwiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wie jak rozwiązać zadanie.Wyjazuje duże braki w wiedzy.
3,0Wie w jaki sposób rozwiązać zadanie, obrał właściwą metodę, nie ma błędów merytorycznych. Nie poradził sobie z czytelnym rysunkiem i opisem.
3,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
4,0Właściwe rozwiązanie zadania, drobne błędy graficzne nie mające wpływu na rozwiązanie końcowe.Opis niejednoznaczny.
4,5Ocena pośrednia jako wynik średniej kilku zadań.
5,0Prawidłowe wykonanie zadań. Bez błędów. Opisy czytelne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/14B_U01Potrafi narysowac konstrukcje inżynierskie,dokonać oceny rozwiązań istniejących.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Posiadanie umiejętności wykonywania rysunku technicznego.
C-1Posiadanie wyobrazni przestrzennej na bazie geometrii wykreślnej
Treści programoweT-L-2Podstawy prawidłowego wymiarowania. Linie, liczby wymiarowe. Wykonanie zadania- rzuty detalu.
T-L-6T-L-6 Wymiarowanie klatki schodowej i biegów schodów. Wykonanie zadania - rzut i przekrój klatki schodowej.
T-L-3Rzutowanie elementów. Tabele na rysunkach technicznych. Wykonanie zadania - rzuty detalu ( c.d.).
T-L-5Wymiarowanie elementów na rysunkach architektoniczno -budowlanych. Wymiarowanie otworów okiennych i drzwiowych. Wykonanie zadania - rzut pionowy mieszkania.
T-L-7Rysunek konstrukcji drewnianych. Rysunki zestawieniowe i montażowe. Wykonanie zadania - rysunek roboczy fragmentu więżby dachowej.
T-L-4Rysunki inwentaryzacyjne. Zasady wykonania. Wykonanie zadania - rysunek inwentaryzacyjny mieszkaniówki.
T-L-1Ogólne zasady wykonania rysunków technicznych. Formaty, podziałki, linie rysunkowe
T-L-8Rysunek konstrukcji metalowych. Rysunki schematyczne, zestawienia montażowe,rysunki montażowe, rysunki robocze.
T-W-8Rzuty cechowane. Rzuty wielościanów.
T-W-4Punkty przebicja wielościanów prostą.
T-W-5Rzuty cechowane. Konstrukcje podstawowe.
T-W-3Przekroje wielościanów.
T-W-2Transformacje (c.d.), konstrukcje wielościanów.
T-W-7Rzuty cechowane.Kłady płaszczyzn.
T-W-1Transformacje układu odniesienia
T-W-6Rzuty cechowane. Krawędzie płaszczyzn. Odległości punktów.
Metody nauczaniaM-1Wykłady są prowadzone metodą informacyjno problemową. Mają charakter informacyjny przedstawiajćy pojęcja reguły i metodyteoretyczne, a następnie - podający przykłady omawianych metodw zastosowanju do rozwiązywania konkretnych problemów geometrycznych.Środkami są rysunki przedstawiające wabstrachowane problemy i przykłady rozwiązywania zadań , którym towarzyszy szczegółowe omawianie werbalne
M-2Geometria Wykreślna. Ćwiczenia są ściśle powiązane z tematyką wykładów . do każdego z ćwiczeń prowadzący przygotowuje zestaw zadań, odpowiednio dobranych do bieżącej tematyki wykładów. Studenci podczas cwi czń samodzielnie rozwiązują otrzymane zadania. Prowadzacy w miarę potrzeb wspiera studentów.
M-3Rysunek techniczny. Szeroko rozumiana dydaktyka rysunku technicznego, prowadzona na laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Geometria wykreślna. Studenci sa oceniani na bieżąco w trakcie zajęć praktycznych. Oceniany jest poziom pzysfajania biezącego materiału., trafność doboru metod rozwiązania problemu. poprawność wypowiedzi werbalnej, starannośćw wykonaniu rysunków.
S-2Ocena podsumowująca: Geometria wykreślna. Poziom przysfajania materiału jest kontrolowany dwukrotnie, w połowie i pod koniec semestru, w formie pisemnych kolokwiów.
S-3Ocena podsumowująca: Rysunek techniczny. Średnia ocen wszystkich pras wykonanych wczsie opanowywania materiału z rysunku technicznego na laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie potrafi wykorzystać posiadanej wiedzy teoretycznej. Wykazuje znaczne braki w wiedzy.
3,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie . Zna tylko jedną z metod rozwiązania. Zrobił błędy graficzne i w opisie rysunku.
3,5Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny.
4,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych. Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny.
4,5Umie rozwiązać zadanie poprawnie .Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny.
5,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie.Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny. Umie zweryfikować swoje błędy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/14B_U2Potrafi analizować rysunki architektoniczne, budowlane, a także je wykonywać.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wyobrazni przestrzennej na bazie geometrii wykreślnej
C-2Posiadanie umiejętności wykonywania rysunku technicznego.
Treści programoweT-L-8Rysunek konstrukcji metalowych. Rysunki schematyczne, zestawienia montażowe,rysunki montażowe, rysunki robocze.
T-L-4Rysunki inwentaryzacyjne. Zasady wykonania. Wykonanie zadania - rysunek inwentaryzacyjny mieszkaniówki.
T-L-1Ogólne zasady wykonania rysunków technicznych. Formaty, podziałki, linie rysunkowe
T-L-7Rysunek konstrukcji drewnianych. Rysunki zestawieniowe i montażowe. Wykonanie zadania - rysunek roboczy fragmentu więżby dachowej.
T-L-5Wymiarowanie elementów na rysunkach architektoniczno -budowlanych. Wymiarowanie otworów okiennych i drzwiowych. Wykonanie zadania - rzut pionowy mieszkania.
T-L-3Rzutowanie elementów. Tabele na rysunkach technicznych. Wykonanie zadania - rzuty detalu ( c.d.).
T-L-2Podstawy prawidłowego wymiarowania. Linie, liczby wymiarowe. Wykonanie zadania- rzuty detalu.
T-L-6T-L-6 Wymiarowanie klatki schodowej i biegów schodów. Wykonanie zadania - rzut i przekrój klatki schodowej.
T-W-5Rzuty cechowane. Konstrukcje podstawowe.
T-W-1Transformacje układu odniesienia
T-W-6Rzuty cechowane. Krawędzie płaszczyzn. Odległości punktów.
T-W-7Rzuty cechowane.Kłady płaszczyzn.
T-W-8Rzuty cechowane. Rzuty wielościanów.
T-W-4Punkty przebicja wielościanów prostą.
T-W-3Przekroje wielościanów.
T-W-2Transformacje (c.d.), konstrukcje wielościanów.
Metody nauczaniaM-1Wykłady są prowadzone metodą informacyjno problemową. Mają charakter informacyjny przedstawiajćy pojęcja reguły i metodyteoretyczne, a następnie - podający przykłady omawianych metodw zastosowanju do rozwiązywania konkretnych problemów geometrycznych.Środkami są rysunki przedstawiające wabstrachowane problemy i przykłady rozwiązywania zadań , którym towarzyszy szczegółowe omawianie werbalne
M-2Geometria Wykreślna. Ćwiczenia są ściśle powiązane z tematyką wykładów . do każdego z ćwiczeń prowadzący przygotowuje zestaw zadań, odpowiednio dobranych do bieżącej tematyki wykładów. Studenci podczas cwi czń samodzielnie rozwiązują otrzymane zadania. Prowadzacy w miarę potrzeb wspiera studentów.
M-3Rysunek techniczny. Szeroko rozumiana dydaktyka rysunku technicznego, prowadzona na laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Geometria wykreślna. Studenci sa oceniani na bieżąco w trakcie zajęć praktycznych. Oceniany jest poziom pzysfajania biezącego materiału., trafność doboru metod rozwiązania problemu. poprawność wypowiedzi werbalnej, starannośćw wykonaniu rysunków.
S-2Ocena podsumowująca: Geometria wykreślna. Poziom przysfajania materiału jest kontrolowany dwukrotnie, w połowie i pod koniec semestru, w formie pisemnych kolokwiów.
S-3Ocena podsumowująca: Rysunek techniczny. Średnia ocen wszystkich pras wykonanych wczsie opanowywania materiału z rysunku technicznego na laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie potrafi wykorzystać posiadanej wiedzy teoretycznej. Wykazuje znaczne braki w wiedzy.
3,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie . Zna tylko jedną z metod rozwiązania. Zrobił błędy graficzne i w opisie rysunku.
3,5Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych.Zrobił błędy graficzne. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny.
4,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych. Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny.
4,5Umie rozwiązać zadanie poprawnie .Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny.
5,0Umie rozwiązać zadanie poprawnie.Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny. Umie zweryfikować swoje błędy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/14B_K01Ciągle rozwija sie naukowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Posiadanie umiejętności wykonywania rysunku technicznego.
C-1Posiadanie wyobrazni przestrzennej na bazie geometrii wykreślnej
Treści programoweT-L-3Rzutowanie elementów. Tabele na rysunkach technicznych. Wykonanie zadania - rzuty detalu ( c.d.).
T-L-6T-L-6 Wymiarowanie klatki schodowej i biegów schodów. Wykonanie zadania - rzut i przekrój klatki schodowej.
T-L-1Ogólne zasady wykonania rysunków technicznych. Formaty, podziałki, linie rysunkowe
T-L-2Podstawy prawidłowego wymiarowania. Linie, liczby wymiarowe. Wykonanie zadania- rzuty detalu.
T-L-7Rysunek konstrukcji drewnianych. Rysunki zestawieniowe i montażowe. Wykonanie zadania - rysunek roboczy fragmentu więżby dachowej.
T-L-8Rysunek konstrukcji metalowych. Rysunki schematyczne, zestawienia montażowe,rysunki montażowe, rysunki robocze.
T-L-4Rysunki inwentaryzacyjne. Zasady wykonania. Wykonanie zadania - rysunek inwentaryzacyjny mieszkaniówki.
T-L-5Wymiarowanie elementów na rysunkach architektoniczno -budowlanych. Wymiarowanie otworów okiennych i drzwiowych. Wykonanie zadania - rzut pionowy mieszkania.
Metody nauczaniaM-1Wykłady są prowadzone metodą informacyjno problemową. Mają charakter informacyjny przedstawiajćy pojęcja reguły i metodyteoretyczne, a następnie - podający przykłady omawianych metodw zastosowanju do rozwiązywania konkretnych problemów geometrycznych.Środkami są rysunki przedstawiające wabstrachowane problemy i przykłady rozwiązywania zadań , którym towarzyszy szczegółowe omawianie werbalne
M-2Geometria Wykreślna. Ćwiczenia są ściśle powiązane z tematyką wykładów . do każdego z ćwiczeń prowadzący przygotowuje zestaw zadań, odpowiednio dobranych do bieżącej tematyki wykładów. Studenci podczas cwi czń samodzielnie rozwiązują otrzymane zadania. Prowadzacy w miarę potrzeb wspiera studentów.
M-3Rysunek techniczny. Szeroko rozumiana dydaktyka rysunku technicznego, prowadzona na laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Geometria wykreślna. Studenci sa oceniani na bieżąco w trakcie zajęć praktycznych. Oceniany jest poziom pzysfajania biezącego materiału., trafność doboru metod rozwiązania problemu. poprawność wypowiedzi werbalnej, starannośćw wykonaniu rysunków.
S-2Ocena podsumowująca: Geometria wykreślna. Poziom przysfajania materiału jest kontrolowany dwukrotnie, w połowie i pod koniec semestru, w formie pisemnych kolokwiów.
S-3Ocena podsumowująca: Rysunek techniczny. Średnia ocen wszystkich pras wykonanych wczsie opanowywania materiału z rysunku technicznego na laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student bierny. Pozbawiony energii. Nie angażuje się, nie wykonuje poleceń.
3,0Student niechętnie angażuje się we wspólną pracę. Oczekuje gotowych i sprawdzonych rozwiązań.
3,5Student odnajduje swe miejsce w grupie, ale jest dla niej obciążeniem. Inni wykonują część jego obowiązków.
4,0Student odnajduje swe miejsce w grupie, wypełnia przydzielony zakres obowiązków, nie wykazuje całkowitej inicjatywy.
4,5Student posiada zdolności przywódcze, poszukuje rozwiązań problemów.
5,0Student przejmuje przywództwo w grupie, dzieli pracę, pomaga słabszym.