Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Komputerowe projektowanie konstrukcji betonowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowe projektowanie konstrukcji betonowych | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowle Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagane zaliczenie studiów inżynierskich (I stopnia) na dowolnej specjalności kierunku budownictwo w trybie studiów stacjonarnych lub zaocznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie istoty modelowania konstrukcji betonowych. |
C-2 | Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji betonowych w oparciu o MES. |
C-3 | Rozumienie nieliniowej charakterystyki konstrukcji betonowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przyjęcie założeń modelu projektowanej konstrukcji. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia wybranych elementów. Na podstawie otrzymanych wyników wykonanie rysunków konstrukcyjnych projektowanych elementów. | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Metoda elementów skończonych (MES). Wprowadzenie. | 1 |
T-W-2 | Algorytm zastosowania MES do obliczeń płaskich ustrojów prętowych | 1 |
T-W-3 | Zastosowanie MES do rozwiązywania zagadnień złożonych. | 1 |
T-W-4 | Ogólne kształtowanie modelu (określenie strefy przęsłowej i podporowej, połączenia przegubowe, podparcia sprężyste) | 1 |
T-W-5 | Obciążenia, Wymiarowanie zbrojenia. | 1 |
T-W-6 | Stany graniczne użytkowalności | 1 |
T-W-7 | Modelowanie konstrukcji zespolonych, tarcz, płyt oraz elementów prętowych. Metodyka modelowania i obliczeń. | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Wykonanie samodzielne ćwiczenia projektowego | 8 |
A-L-3 | Przygotawnie do zaliczenia | 3 |
A-L-4 | Udział w zaliczeniu | 1 |
42 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 1 |
A-W-3 | Opracowywanie materiału wykładów - studia literaturowe | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-W-5 | Udział w zaliczeniu | 1 |
18 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_W01 Zna i rozumie zastosowanie podstaw MES do obliczeń konstrukcji inżynierskich | B_2A_W04 | T2A_W04, T2A_W07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
B_2A_null_W02 Zna zasady kształtowania modelu obliczeniowego konstrukcji | B_2A_W08, B_2A_W09 | T2A_W04, T2A_W07 | — | C-1, C-3 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_U01 Modeluje proste układu konstrukcji płaskich i przestrzennych | B_2A_U15 | T2A_U17 | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
B_2A_null_U02 Projektuje elementy konstrukcyjne oraz wykonuje rysunki konstrukcyjne | B_2A_U08, B_2A_U20, B_2A_U21 | T2A_U07, T2A_U18, T2A_U19 | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się, oraz podnoszenia swoich kwalifikacji | B_2A_K01, B_2A_K06 | T2A_K01, T2A_K04 | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_W01 Zna i rozumie zastosowanie podstaw MES do obliczeń konstrukcji inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_null_W02 Zna zasady kształtowania modelu obliczeniowego konstrukcji | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_U01 Modeluje proste układu konstrukcji płaskich i przestrzennych | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_null_U02 Projektuje elementy konstrukcyjne oraz wykonuje rysunki konstrukcyjne | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się, oraz podnoszenia swoich kwalifikacji | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2004
- Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, III, PWN, Warszawa, 2011
- Kalist Grabiec, Żelbetowe konstrukcje cieńkościenne, PWN, Poznań, 2005
- Starosolski W., Wybrane zagadnienia komputerowego modelowania konstrukcji inżynierskich, PWN, Gliwice, 2005
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
- Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
- Pędziwiatr J., Wstęp do projrktowania Kkonstrukcji żelbetowych, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2010