Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie toku studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej. Prezentacja soich osiągnięć |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym. Realizacja pracy dyplomowej, materiały żródłowe, metodologia pracy. Prezentacje poszególnych przac dyplomowych. Dyskusja wybranych problemów. Zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych. Prezentacja przyjętych rozwiązań projektywych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Formuowanie wniosków. | 27 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-A-2 | uczestnictwo w konsultacjach | 9 |
A-A-3 | opracowanie materiału, studia literaturowe i analiza literatury | 25 |
A-A-4 | Samodzielna zadania projektowego | 25 |
A-A-5 | zaliczenie przedmiotu | 4 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe- wykład problemowy, metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena referatu, prezentacji i dyskusji problemowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_z37_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności | B_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W06 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_W02 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i osiągnięciach w budownictwie | B_2A_W13 | T2A_W05 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_W03 Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | B_2A_W15 | T2A_W10 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_z37_U01 Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych oraz formuować wnioski i opinie | B_2A_U01 | T2A_U01 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_U02 Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim oraz obcym prazentację ustną , dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności | B_2A_U04 | T2A_U04 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_U03 Potrafi formuować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi | B_2A_U12 | T2A_U11 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_U04 Potrafi wybrać, bądż przystosować i opracować nowe metody, techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego | B_2A_U19 | T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_z37_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | B_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_K02 Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę podległego mu zespołu | B_2A_K02 | T2A_K03 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_z37_K03 Ma świadomość podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszera wiedzę w zakresie budownictwa | B_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_z37_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student ma poszerzoną w stopniu dostatecznym wiedzę z zakresu kluczowych zagadneń wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_W02 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i osiągnięciach w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną wiedzę o trendach rozwojowych i osiągnięciach w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_W03 Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | 2,0 | |
3,0 | Student zna i w stopniu dostatecznym rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_z37_U01 Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych oraz formuować wnioski i opinie | 2,0 | |
3,0 | Student potafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury i baz danych oraz w stopniu dostatecznym formuować wnioski i opinie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_U02 Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim oraz obcym prazentację ustną , dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą zagadnień z zakresu studiowanej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_U03 Potrafi formuować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formuować i testować w stopniu dostatecznym hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_U04 Potrafi wybrać, bądż przystosować i opracować nowe metody, techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wybrać oraz w stopniu dostatecznym przystosować i opracować nowe metody, techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierkiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_z37_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zdefiniować i sklasyfikować priorytety służące realizacj podjętego zadania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_K02 Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę podległego mu zespołu | 2,0 | |
3,0 | Student dostatecznie jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników soich prac oraz ocenę podległego mu zespołu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_z37_K03 Ma świadomość podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszera wiedzę w zakresie budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość podnoszenia kompetencj zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę w zakresie budownictwa ze średnim zaangażowaniem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- xxxx, xxxx, xxxx, xxxx, 2012, zgodna z tematami prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- xxxx, xxxx, xxxx, xxxx, 2012, zgodna z tematami prac dyplomowych