Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
Sylabus przedmiotu Obiekty budownictwa przemysłowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Obiekty budownictwa przemysłowego | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowle Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Rzeszotarski <Andrzej.Rzeszotarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu : budownictwa ogólnego, fizyki budowli, konstrukcji budowlanych, mechaniki budowli |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie specyfiki pracy dynamicznej maszyn i ich oddziaływań na konstrukcje przemysłowe |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt funamentu pod maszynę. Obliczenia dynamiczne, wymiarowanie, określenie wpływu drgań na otoczenie.Rysunki konstrukcyjne. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Fundamenty pod maszyny Dynamiczne właściwości sprężyste podłoża gruntowego. Zasady wyznaczania obciążeń dynamicznych. Projektowanie fundamentów pod maszyny o diałaniu nie udarowym. Wibroizolacja fundamentów. Wpływ drgań na konstrukcje i ludzi. Korozja i sposoby zapewniania trwałości elementów budowli przemysłowych. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | udział w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | wykonanie i zaliczenie projektu | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Praca własna studenta - poszerzenie wiadomości o podaną literaturę | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 9 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_W01 Ma poszerzoną wiedzę na temat odzziaływań dynamicznych i fundamentów pod maszyny | B_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W06 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_2A_null_W02 Ma podstawową wiedzę w zakresie urztymania obiektów przemysłowych | B_2A_W12 | T2A_W04, T2A_W07 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_U01 Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w budownictwie przemysłowym | B_2A_U13 | T2A_U12 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
B_2A_null_U02 Potrafi dokonać identyfikacji złożonych złożonych zadań inżynierskich charakterystycznych dla obiektów budownictwa przemysłowego w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozetechniczne | B_2A_U16 | T2A_U15, T2A_U17 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosowąć priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | B_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
B_2A_null_K02 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzilności za podejmowane decyzje | B_2A_K03 | T2A_K02 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
B_2A_null_K03 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów i technologii | B_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_W01 Ma poszerzoną wiedzę na temat odzziaływań dynamicznych i fundamentów pod maszyny | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym zna zagadnienia związane z oddziaływaniami dynamicznymi i fundamentami pod maszyny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_null_W02 Ma podstawową wiedzę w zakresie urztymania obiektów przemysłowych | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu opanował zagadnienia związane z utrzymaniem obiektów przemysłowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_U01 Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w budownictwie przemysłowym | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w budownictwie przemysłowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_null_U02 Potrafi dokonać identyfikacji złożonych złożonych zadań inżynierskich charakterystycznych dla obiektów budownictwa przemysłowego w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozetechniczne | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu potrafi dokonać identyfikacji złożonych zadań inżynierskich uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosowąć priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | student potrafi w dostateczny sposób zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjetego zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_null_K02 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzilności za podejmowane decyzje | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w tym jej wpływ na środowisko | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_null_K03 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów i technologii | 2,0 | |
3,0 | student ma dostateczną świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lipiński J., Fundamenty pod maszyny, Arkady, Warszawa, 1985
- Meller M., Nowakowski M., Kominy przemysłowe i fundamenty pod maszyny, WSI, Koszalin, 1994
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Budowle przemysłowe, Tom XII, Arkady, Warszawa, 1970