Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria konstrukcji II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowle Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | umiejętność wyznaczania sił krytycznych w prętach i układach prętowych o przekroju cienkościennym |
C-2 | umiejętność rozwiązywania zagadnień stateczności ram w zakresie geometrycznie nieliniowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | A-1 STATECZNOŚC PRĘTA O PRZEKROJU CIENKOŚCIENNYM | 9 |
T-A-2 | A-2 STATECZNOŚC RAMY W ZAKRESIE GEOMETRYCZNIE NIELINIOWYM | 9 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | W-1 ANALIZA STATECZNOŚCI SPRĘZYSTEJ PRĘTÓW O PRZEKROJU CIENKOŚCIENNYM | 5 |
T-W-2 | W-2 NIELINIOWA GEOMETRYCZNIE STATECZNOŚĆ RAM | 4 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych | 18 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęc audytoryjnych | 23 |
A-A-3 | udział w zaliczeniu | 2 |
43 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | samodzielne poszukiwanie w literarurze | 18 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 18 |
A-W-4 | udział w zaliczeniu | 2 |
47 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połaczony z przykładowo rozwiązywanymi zadaiami |
M-2 | Cwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_??_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji II | B_2A_W05 | T2A_W04, T2A_W07 | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_??_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Konstrukcji II | B_2A_U19 | T2A_U18, T2A_U19 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_??_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Konstrukcji II | 2,0 | |
3,0 | Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brzoska Z., Statyka i statecznośckonstrukcji prętowych i cienkościennych, PWN, Warszawa, 2009
- Obrębski J. M., Cienkościenne sprężyste pręty proste, WPW, warszawa, 1999