Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 7

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS8 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2Zaliczone szkolenie biblioteczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskij w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów5
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej5
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury8
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów12
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Opracowanie planu pracy dyplomowej inżynierskiej15
A-S-3Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej18
A-S-4Przygotowanie wstępnego spisu literatury10
A-S-5Przygotowanie prezentacji wybranego tematu pracy dyplomowej12
A-S-6Przygotowanie ostatecznego spisu literatury, rysunków, tabel, załączników do dyplomu inżynierskiego15
A-S-7Przygotowanie drugiej prezentacji będącej końcową prezentacją pracy dyplomowej20
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Metoda przypadków
M-4Wykład problemowy
M-5Metody praktyczne (prezentacja)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: formujący Prezentacja referatów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/10/3_W01
Ma wiedzę dla kierunku budownictwo niezbędną do rozwiązywania prostych zadań
B_1A_W01T1A_W01C-1, C-5, C-4, C-2, C-3T-S-3, T-S-1, T-S-4, T-S-2M-5, M-4, M-3, M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/10/3_U01
Potrafi zaprojektować proste konstrukcje inżynierskie
B_1A_U07T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-3, C-4, C-2, C-5T-S-3, T-S-4, T-S-2, T-S-1M-2, M-5, M-4, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/10/3_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
B_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-4, C-3, C-5, C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-4, T-S-3M-4, M-3, M-1, M-5, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/10/3_W01
Ma wiedzę dla kierunku budownictwo niezbędną do rozwiązywania prostych zadań
2,0
3,0Student posiada wiedzę niezbędną do rozwiązywania prostych zadań
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/10/3_U01
Potrafi zaprojektować proste konstrukcje inżynierskie
2,0
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/10/3_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
2,0
3,0Ma świadomość uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Meyer Zygmunt, Obliczenia inżynierskie osiadania fundamentów, Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe ZAPOL, Szczecin, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Stosownie do prezentowanych wykładów

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskij w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów5
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej5
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury8
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów12
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Opracowanie planu pracy dyplomowej inżynierskiej15
A-S-3Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej18
A-S-4Przygotowanie wstępnego spisu literatury10
A-S-5Przygotowanie prezentacji wybranego tematu pracy dyplomowej12
A-S-6Przygotowanie ostatecznego spisu literatury, rysunków, tabel, załączników do dyplomu inżynierskiego15
A-S-7Przygotowanie drugiej prezentacji będącej końcową prezentacją pracy dyplomowej20
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/10/3_W01Ma wiedzę dla kierunku budownictwo niezbędną do rozwiązywania prostych zadań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W01Ma wiedzę z wybranych działów matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla kierunku budownictwo, niezbędną do formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
Treści programoweT-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskij w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-5Metody praktyczne (prezentacja)
M-4Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: formujący Prezentacja referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę niezbędną do rozwiązywania prostych zadań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/10/3_U01Potrafi zaprojektować proste konstrukcje inżynierskie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Treści programoweT-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskij w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-5Metody praktyczne (prezentacja)
M-4Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: formujący Prezentacja referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/10/3_K01Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej
C-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej
Treści programoweT-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskij w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury
Metody nauczaniaM-4Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-1Wykład informacyjny
M-5Metody praktyczne (prezentacja)
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: formujący Prezentacja referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0