Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_C/25_U01 | Potrafi wykonać analizę stanu naprężeń i odkształceń podłoża gruntowego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U02 | Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane |
---|
B_1A_U01 | Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych |
B_1A_U09 | Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane |
B_1A_U03 | Potrafi poprawnie zdefiniować modele obliczeniowe komputerowej analizy konstrukcji |
B_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
B_1A_U06 | Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki |
B_1A_U13 | Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność rozumienia prostych przypadków obciążenia-osiadania gruntu |
---|
C-2 | Rozumienie wzajemnych relacji pomiędzy obciążeniem gruntu i osiadaniem |
Treści programowe | T-W-3 | Grunt jako ośrodek trójfazowy - szkielet mineralny, woda, gaz |
---|
T-W-9 | Odkształcanie podłoża |
T-P-2 | Naprężenia w gruncie |
T-W-10 | Parcie gruntu |
T-W-8 | Stany graniczne gruntów |
T-P-4 | Zjawisko filtracji, stateczność dna wykopu |
T-P-5 | Parcie gruntu |
T-W-1 | Elementy gruntoznawstwa |
T-W-5 | Modele konstytutywne gruntów |
T-W-6 | Hipotezy wytrzymałościowe i mechanizmy niszczenia gruntów |
T-W-7 | Woda w gruncie, filtracja |
T-P-3 | Stateczność skarp i zboczy niepodpartych w prostych warunkach gruntowych |
T-L-1 | Laboratoryjne badania parametrów gruntu
- analiza makroskopowa
- analiza granulometryczna
- oznaczenie gęstości objętościowej, właściwej i wilgotności gruntu
- określenie stanu i spoistości gruntu spoistego
- wyznaczenie stopnia zagęszczenia gruntu
- badanie ściśliwości gruntu
- badanie wytrzymałości gruntu na ścinanie
- wyznaczenie wskaźnika wodoprzepuszczalności
- badanie wilgotności optymalnej gruntu |
T-P-1 | Ocena podłoża na podstawie parametrów gruntu |
T-W-2 | Podstawy teoretyczne mechaniki gruntów |
T-W-4 | Rozkład naprężeń w podłożu gruntowym |
Metody nauczania | M-2 | Samodzielne wykonanie badań laboratoryjnych |
---|
M-3 | Metoda projektów |
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych. Pisemny sprawdzian wiedzy |
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi wykonać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |