Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budownictwo ogólne II | ||
Specjalność | Budownictwo Energooszczędne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z budownictwa ogólnego oraz podstawowa umiejętnośc projektowania konstrukcji murowych i drewnianych więżb dachowych |
W-2 | Znajomość podstawowych zagadnień z fizyki budowli |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych, obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych wraz z obliczeniami stwierdzającymi prawidłowośc przyjęcia przegród budowlanych pod względem ich termoizalocyjności | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych | 7 |
T-W-2 | Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym | 3 |
T-W-3 | Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych | 3 |
T-W-4 | Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | wykonanie projetu - części rysunkowej | 10 |
A-P-2 | wykonanie projektu - częci obliczeniowej | 20 |
A-P-3 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | praca własna studentów - poszerzenie wiadomości o podaną literaturę | 15 |
A-W-3 | przygotowanie referatu w formie multimedialnej | 15 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny/ metody audiowizualne |
M-2 | dyskusja |
M-3 | prezentacje i praca studenta |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_BE/47_W01 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie | B_1A_W23 | T1A_W05 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
B_1A_BE/47_W03 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie | B_1A_W07 | T1A_W03, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-3, T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
B_1A_BE/47_W04 Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego | B_1A_W10 | T1A_W04, T1A_W05 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_BE/47_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności | B_1A_U08 | T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
B_1A_BE/47_U03 Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane | B_1A_U02 | T1A_U10, T1A_U14, T1A_U15 | InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07 | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-1, T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
B_1A_BE/47_U04 Potrafi dokonać doboru mareriałow i wyrobów budowlanych | B_1A_U17 | T1A_U14, T1A_U16 | InzA_U06, InzA_U08 | C-1 | T-W-1, T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
B_1A_BE/47_U05 Ma umiejętność samokształcenia się | B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_BE/47_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania | B_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-P-1 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
B_1A_BE/47_K03 Ma świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i postrzegania zasad etyki zawodowej | B_1A_K05 | T1A_K05 | — | C-1 | T-P-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
B_1A_BE/47_K04 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | B_1A_K06 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_BE/47_W01 Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_BE/47_W03 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student zna i umie się posługiwać w stopniu dostatecznym normami oraz wytycznymi technicznymi stosowanymi w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_BE/47_W04 Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego | 2,0 | |
3,0 | Student zna oraz rozumie zasady analizy oraz konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_BE/47_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozwiązać niektóre podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa ogólnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_BE/47_U03 Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na proste obiekty budowlane | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_BE/47_U04 Potrafi dokonać doboru mareriałow i wyrobów budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych w podstawowym zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_BE/47_U05 Ma umiejętność samokształcenia się | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność samokształcenia się. W zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_BE/47_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz za pracę w zespole w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_BE/47_K03 Ma świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i postrzegania zasad etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym ma świadomość zachowania się w sposób profesjonalny i postrzegania zasad etyki zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_BE/47_K04 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy ze średnim zaaangażowaniem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno- budowlanego, Arkady, Warszawa, 2003
- Praca zbiorowa pod red. L. Lichołai, Budownictwo ogólne. Tom 3. Elementy budynków. Podstawy projektowania., Arkady, Warszawa, 2008
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury, Rozporządzenie Ministra infrastrukury z dnia 12 kwietna 2002r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie ( wraz z póżniejszymi nowelizacjami), 2002
Literatura dodatkowa
- Nożyński W., Przykłady obliczeń konstrukcji budowlanych z drewna., WSiP, Warszawa, 1994