Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_b6_U01 | Potrafi formułować i rozwiązywać zadania inżynierskie z zakresu głębokich wykopów, w tym zadań nietypowych związanych z realizacją wykopów na terenach zurbanizowanych przy uwzględnieniu aspektów pozatechnicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
B_2A_U11 | Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
B_2A_U16 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobycie wiedzy na temat projektowania i wykonawstwa głębokich wykopów oraz zagrożeń związanych z realizacją wykopów na terenach zurbanizowanych |
---|
Treści programowe | T-W-6 | Oddziaływanie głębokich wykopów na sąsiednie budynki |
---|
T-W-8 | Oddziaływanie głębokich wykopów na środowisko. Monitoring osiadań, przemieszczeń oraz zmian położenia wód gruntowych |
T-W-3 | Wykopy głębokie otwarte: zastoswanie, projektowanie i wykonawstwo |
T-W-4 | Rodzaje obudowy, schematy statyczne, konstrukcje i wykonawstwo |
T-W-7 | Odwodnienie wykopów i oddziaływanie zmiany położenia wód gruntowych na budynki sąsiednie |
T-W-5 | Podparcia i zakotwiczenia obudów wykopów głębokich: rozpory, stropy, zakotwiczenia |
T-W-2 | Rodzaje i zastosowanie głębokich wykopów - przykłady realizacji |
T-W-1 | Definicje i pojęcia podstawowe |
T-P-1 | Wykonanie projektu podparcia ściany głębokiego wykopu |
Metody nauczania | M-2 | Metoda projektów |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi formułować i rozwiązywać podstawowe zadania inżynierskie z zakresu głębokich wykopów |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |