Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Zrównoważone budownictwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zrównoważone budownictwo
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Materiały budowlane
W-2Fizyka budowli
W-3Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - założenia projektowe, układ funkcjonalno-użytkowy, projekt przegród budowlanych z uwagi na izolacyjność cieplną przegrody oraz akumulacyjność, dobór rozwiązan energooszczędnych, orientacja budynku a działce budowalnej2
T-P-2Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - bilans zapotrzebowania energii na cele ogrzewania i wentylacji10
T-P-3Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - analiza wpływu otoczenia budynku na wynik bilansu zapotrzebowania energii2
T-P-4Zaliczenie projektu1
15
wykłady
T-W-1Znaczenie Zrównoważonego Rozwoju w budownictwie1
T-W-2Cykl życia materiałów/wyrobów budowlanych1
T-W-3Materiały zmienno fazowe. Termoizolacje nowej generacji2
T-W-4Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania1
T-W-5Syndrom chorego budynku. Problematyka doboru właściwości materiałów/wyrobów budowlanych w aspekcie środowiskowym. Proekologiczne rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe budynków3
T-W-6Materiały zmienno fazowe. Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania.3
T-W-7Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne. Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich. Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne. Zagospodarowanie szarej wody.3
T-W-8Zielone zamówienia publiczne. Certyfikaty Środowiskowe i Eko- znaki1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2wykonanie projektu budynku zrównoważonego ze środowiskiem15
30
wykłady
A-W-1Udzial w wykładach15
A-W-2Studia literaturowe13
A-W-3Konsultacje2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Pokaz, metoda projektu, motody programowe z użyciem komputera
M-2Metoda podająca - wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/1_W01
Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Ocena cieplno-wilgotnościowa rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
B_2A_W14, B_2A_W10T2A_W08C-1, C-2T-P-1, T-P-3, T-W-4, T-P-2, T-P-4, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/1_U01
Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane, wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Rozwiązując zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych potrafi wykorzystać dostępne metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do własnych oczekiwań.
B_2A_U11, B_2A_U19T2A_U10, T2A_U18, T2A_U19C-2, C-1T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-W-4, T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/1_K01
Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. Podniesienie świadomości we wprowadzaniu zasada Zrównoważonego Rozwoju w proscesy budowlane
B_2A_K04, B_2A_K03T2A_K02C-1, C-2T-W-2, T-W-1, T-P-3, T-P-1, T-P-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_KBI/1_W01
Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Ocena cieplno-wilgotnościowa rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
2,0Student nie zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, nie zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, nie potrafi ocenić rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym.
3,0Student zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, potrafi ocenić rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_KBI/1_U01
Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane, wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Rozwiązując zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych potrafi wykorzystać dostępne metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do własnych oczekiwań.
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane, wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniajace aspekt zrównoważoności. Rozwiązując zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych potrafi wykorzystać dostępne metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do właśnych oczekiwań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_KBI/1_K01
Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. Podniesienie świadomości we wprowadzaniu zasada Zrównoważonego Rozwoju w proscesy budowlane
2,0Student nie rozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. W sposób beztroski odnosi się konieczności wprowadzania zasad Zrównoważonego Rozwoju w procesy budowlane.
3,0Student rozumienie wpływ zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. Jest świadmy, co do konieczności wprowadzania zasad Zrównoważonego Rozwoju w procesy budowlane
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gawin D., Kossecka E. (red.), Program komputerowy WUFI i jego zastosowanie w analizach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych, Wydawnicwto Politechniki Łódźkiej, Łódź, 2007
  2. Grabarczyk S., Fizyka budowli. Komputerowe wspomaganie projektowania budownictwa energooszczędnego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005
  3. Edwards B., Rough Giude for Sustainability, RIBA Publishing, London, 2010, 3rd Edition
  4. Hegger, Fuchs, Stark, Zeumer, Energy Manual. Sustainability Architecture, Birkheauser Basel - Boston - Berlin, Munich, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Biuletyny wydawane przez PKN - KT 307 Zrównoważone Budownictwo
  2. Krajowe i zagraniczne publikacje o tematyce Zrównoważonego Budownictwa

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - założenia projektowe, układ funkcjonalno-użytkowy, projekt przegród budowlanych z uwagi na izolacyjność cieplną przegrody oraz akumulacyjność, dobór rozwiązan energooszczędnych, orientacja budynku a działce budowalnej2
T-P-2Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - bilans zapotrzebowania energii na cele ogrzewania i wentylacji10
T-P-3Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - analiza wpływu otoczenia budynku na wynik bilansu zapotrzebowania energii2
T-P-4Zaliczenie projektu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie Zrównoważonego Rozwoju w budownictwie1
T-W-2Cykl życia materiałów/wyrobów budowlanych1
T-W-3Materiały zmienno fazowe. Termoizolacje nowej generacji2
T-W-4Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania1
T-W-5Syndrom chorego budynku. Problematyka doboru właściwości materiałów/wyrobów budowlanych w aspekcie środowiskowym. Proekologiczne rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe budynków3
T-W-6Materiały zmienno fazowe. Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania.3
T-W-7Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne. Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich. Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne. Zagospodarowanie szarej wody.3
T-W-8Zielone zamówienia publiczne. Certyfikaty Środowiskowe i Eko- znaki1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2wykonanie projektu budynku zrównoważonego ze środowiskiem15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udzial w wykładach15
A-W-2Studia literaturowe13
A-W-3Konsultacje2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/1_W01Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Ocena cieplno-wilgotnościowa rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W14Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
Treści programoweT-P-1Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - założenia projektowe, układ funkcjonalno-użytkowy, projekt przegród budowlanych z uwagi na izolacyjność cieplną przegrody oraz akumulacyjność, dobór rozwiązan energooszczędnych, orientacja budynku a działce budowalnej
T-P-3Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - analiza wpływu otoczenia budynku na wynik bilansu zapotrzebowania energii
T-W-4Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania
T-P-2Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - bilans zapotrzebowania energii na cele ogrzewania i wentylacji
T-P-4Zaliczenie projektu
T-W-1Znaczenie Zrównoważonego Rozwoju w budownictwie
Metody nauczaniaM-1Pokaz, metoda projektu, motody programowe z użyciem komputera
M-2Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, nie zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, nie potrafi ocenić rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym.
3,0Student zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, potrafi ocenić rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych pod względem cieplno-wilgotnościowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/1_U01Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane, wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Rozwiązując zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych potrafi wykorzystać dostępne metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do własnych oczekiwań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
C-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
Treści programoweT-P-2Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - bilans zapotrzebowania energii na cele ogrzewania i wentylacji
T-P-3Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - analiza wpływu otoczenia budynku na wynik bilansu zapotrzebowania energii
T-P-4Zaliczenie projektu
T-W-4Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania
T-W-3Materiały zmienno fazowe. Termoizolacje nowej generacji
T-P-1Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - założenia projektowe, układ funkcjonalno-użytkowy, projekt przegród budowlanych z uwagi na izolacyjność cieplną przegrody oraz akumulacyjność, dobór rozwiązan energooszczędnych, orientacja budynku a działce budowalnej
Metody nauczaniaM-1Pokaz, metoda projektu, motody programowe z użyciem komputera
M-2Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane, wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniajace aspekt zrównoważoności. Rozwiązując zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych potrafi wykorzystać dostępne metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do właśnych oczekiwań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/1_K01Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. Podniesienie świadomości we wprowadzaniu zasada Zrównoważonego Rozwoju w proscesy budowlane
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K04Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie
B_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
Treści programoweT-W-2Cykl życia materiałów/wyrobów budowlanych
T-W-1Znaczenie Zrównoważonego Rozwoju w budownictwie
T-P-3Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - analiza wpływu otoczenia budynku na wynik bilansu zapotrzebowania energii
T-P-1Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - założenia projektowe, układ funkcjonalno-użytkowy, projekt przegród budowlanych z uwagi na izolacyjność cieplną przegrody oraz akumulacyjność, dobór rozwiązan energooszczędnych, orientacja budynku a działce budowalnej
T-P-2Projekt budynku zrównoważonego ze środowiskiem - bilans zapotrzebowania energii na cele ogrzewania i wentylacji
Metody nauczaniaM-2Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. W sposób beztroski odnosi się konieczności wprowadzania zasad Zrównoważonego Rozwoju w procesy budowlane.
3,0Student rozumienie wpływ zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. Jest świadmy, co do konieczności wprowadzania zasad Zrównoważonego Rozwoju w procesy budowlane
3,5
4,0
4,5
5,0