Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_a2_U01 | Student potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny oraz wyciągać wnioski. Potrafi formułować założenia dotyczące prac badawczych, planować je i realizować, interpretować uzyskane wyniki i dokonać oceny. Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych. Potrafi przygotować oraz przedstawić prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U22 | Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
---|
B_2A_U03 | Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
B_2A_U09 | Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski |
B_2A_U18 | Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności |
B_2A_U05 | Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
B_2A_U12 | Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
B_2A_U11 | Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
B_2A_U07 | Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukiwania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych |
B_2A_U02 | Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym |
B_2A_U04 | Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności |
B_2A_U15 | Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane |
B_2A_U19 | Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia
( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe |
B_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-3 | Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej |
---|
C-5 | Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej |
C-4 | Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej |
C-1 | Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów i fundamentowania (dla studentów specjalności KBI, TOB i Geotechnika) |
C-2 | Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej |
Treści programowe | T-A-5 | Prezentowanie przez studentów realizowanych rozdziałów pracy dyplomowej magisterskiej, dyskusje związane z tematyką prezentowanych prac dyplomowych |
---|
T-A-4 | Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów |
T-A-7 | Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących szczegółowych wymagań edytorskich, sposobu przekazania treści i sposobu prezentacji pracy |
T-A-2 | Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej |
T-A-1 | Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów i fundamentowania (dla studentów specjalności KBI , TOB, Geotechnika) |
T-A-6 | Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich, dyskusja i podsumowanie pracy |
T-A-3 | Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury |
Metody nauczania | M-4 | Wykład problemowy |
---|
M-6 | Metody praktyczne (seminarium) |
M-1 | Wykład informacyjny |
M-5 | Metody praktyczne (prezentacja) |
M-3 | Metoda przypadków |
M-2 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Prezentacja poszczególnych rozdziałów pracy dyplomowej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy i nie potrafi ich zinterpretować |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |