Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_a6_U01 | Student potrafi wybrać lub stworzyć odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów związanych ze studiowaną specjalnością zawartych w pracy dyplomowej dotyczącej złożonego obiektu budowlanego wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła, w tym obcojęzyczne, w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą oraz opracowania prezentacji i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się wyrażającą się także świadomym wyborem kierunków działań |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U04 | Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności |
---|
B_2A_U03 | Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
B_2A_U02 | Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym |
B_2A_U05 | Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
B_2A_U18 | Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności |
B_2A_U19 | Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia
( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe |
B_2A_U22 | Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
B_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Przypomnienie zasad pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa |
---|
C-2 | Rozwinięcie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej. |
C-3 | Rozwinięcie umiejętności przygotowania dokumentacji pracy oraz prezentacji ogólnych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej. |
C-4 | Rozwinięcie umiejętności przygotowania koncepcji i realizacji projektów a także prowadzenia badań technicznych. |
C-5 | Rozwinięcie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej. |
Treści programowe | T-A-5 | Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją |
---|
T-A-3 | Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe. |
T-A-1 | Praca dyplomowa: struktura i obrona |
T-A-4 | Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych |
T-A-2 | Przegląd profesjonalnych technik komputerowych |
T-A-6 | Podsumowanie i ukierunkowanie prac |
Metody nauczania | M-1 | Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Wizytacja wybranych obiektów lub firm |
M-4 | Prezentacje zaproszonych gości ze środowiska zawodowego |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia szerokich uwarunkowań swojej pracy |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |