Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Bernard Wichtowski <Bernard.Wichtowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teresa Paczkowska <Teresa.Paczkowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Semestry 1 i 2

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przypomnienie zasad pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Rozwinięcie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Rozwinięcie umiejętności przygotowania dokumentacji pracy oraz prezentacji ogólnych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Rozwinięcie umiejętności przygotowania koncepcji i realizacji projektów a także prowadzenia badań technicznych.
C-5Rozwinięcie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Praca dyplomowa: struktura i obrona3
T-A-2Przegląd profesjonalnych technik komputerowych3
T-A-3Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe.12
T-A-4Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych9
T-A-5Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją12
T-A-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac6
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w seminarium45
A-A-2Przygotowanie i dokonanie prezentacji pracy45
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm
M-4Prezentacje zaproszonych gości ze środowiska zawodowego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_a6_W01
Posiada wiedzę związaną z zaawansowanymi zagadnieniami wybranej specjalności bazującą na pogłębionych podstawach teoretycznych, uwzględniającą typowe i nowoczesne technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko i powiązań z innymi obszarami działań człowieka oraz wiedzę o istotnych trendach rozwojowych w budownictwie z pełnym zrozumieniem podstaw ochrony własności intelektualnej
B_2A_W15, B_2A_W01, B_2A_W13, B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W02T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W10C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-6, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_a6_U01
Student potrafi wybrać lub stworzyć odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów związanych ze studiowaną specjalnością zawartych w pracy dyplomowej dotyczącej złożonego obiektu budowlanego wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła, w tym obcojęzyczne, w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą oraz opracowania prezentacji i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się wyrażającą się także świadomym wyborem kierunków działań
B_2A_U04, B_2A_U03, B_2A_U02, B_2A_U05, B_2A_U18, B_2A_U19, B_2A_U22, B_2A_U01T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U18, T2A_U19C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_a6_K01
Praca dyplomowa magisterska jest drugim świadomym krokiem na drodze rozwoju zawodowego. Student osiąga pełną świadomość złożoności problemów, wśród których się obraca, a które wymagają wysiłku uświadamiającego potrzebę uczenia się przez całe życie i inspirowania innych do tego, uświadamiają szeroki zakres skutków działalności inżynierskiej i wagę profesjonalnych i etycznych działań, wymuszają umiejętność hierarchizowania problemów, poczucia pełnej odpowiedzialności za rezultaty własnej lub podległego zespołu pracy oraz świadomego działania w społeczeństwie
B_2A_K02, B_2A_K07, B_2A_K08, B_2A_K06, B_2A_K03, B_2A_K01T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K07C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-1, T-A-6, T-A-3, T-A-5, T-A-2, T-A-4M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_a6_W01
Posiada wiedzę związaną z zaawansowanymi zagadnieniami wybranej specjalności bazującą na pogłębionych podstawach teoretycznych, uwzględniającą typowe i nowoczesne technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko i powiązań z innymi obszarami działań człowieka oraz wiedzę o istotnych trendach rozwojowych w budownictwie z pełnym zrozumieniem podstaw ochrony własności intelektualnej
2,0
3,0Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia uwarunkowań środowiskowych swoich działań
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_a6_U01
Student potrafi wybrać lub stworzyć odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów związanych ze studiowaną specjalnością zawartych w pracy dyplomowej dotyczącej złożonego obiektu budowlanego wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła, w tym obcojęzyczne, w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą oraz opracowania prezentacji i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się wyrażającą się także świadomym wyborem kierunków działań
2,0
3,0Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia szerokich uwarunkowań swojej pracy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_a6_K01
Praca dyplomowa magisterska jest drugim świadomym krokiem na drodze rozwoju zawodowego. Student osiąga pełną świadomość złożoności problemów, wśród których się obraca, a które wymagają wysiłku uświadamiającego potrzebę uczenia się przez całe życie i inspirowania innych do tego, uświadamiają szeroki zakres skutków działalności inżynierskiej i wagę profesjonalnych i etycznych działań, wymuszają umiejętność hierarchizowania problemów, poczucia pełnej odpowiedzialności za rezultaty własnej lub podległego zespołu pracy oraz świadomego działania w społeczeństwie
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośredniej ocenie, ale postawa studenta w czasie seminarium dyplomowego może być oceniana i korygowana, szczególnie w poczuciu, że jest to ostatni kontakt z uczelnią
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szkutnik, Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej., Wydawnictwo Poznańskie, 2005
  2. PIOTEREK P., ZIELENIECKA, Technika pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 1997
  3. PIASECKI J., Jak redagować prace dyplomowe i referaty techniczne, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1973

Literatura dodatkowa

  1. http://www.kaczmarek.waw.pl/ksiazki/poradnik_dla_studentow.pdf, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Praca dyplomowa: struktura i obrona3
T-A-2Przegląd profesjonalnych technik komputerowych3
T-A-3Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe.12
T-A-4Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych9
T-A-5Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją12
T-A-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac6
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w seminarium45
A-A-2Przygotowanie i dokonanie prezentacji pracy45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a6_W01Posiada wiedzę związaną z zaawansowanymi zagadnieniami wybranej specjalności bazującą na pogłębionych podstawach teoretycznych, uwzględniającą typowe i nowoczesne technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko i powiązań z innymi obszarami działań człowieka oraz wiedzę o istotnych trendach rozwojowych w budownictwie z pełnym zrozumieniem podstaw ochrony własności intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W15Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
B_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
B_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Przypomnienie zasad pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Rozwinięcie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Rozwinięcie umiejętności przygotowania dokumentacji pracy oraz prezentacji ogólnych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Rozwinięcie umiejętności przygotowania koncepcji i realizacji projektów a także prowadzenia badań technicznych.
C-5Rozwinięcie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-A-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac
T-A-1Praca dyplomowa: struktura i obrona
T-A-4Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych
T-A-2Przegląd profesjonalnych technik komputerowych
T-A-5Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją
T-A-3Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe.
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm
M-4Prezentacje zaproszonych gości ze środowiska zawodowego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia uwarunkowań środowiskowych swoich działań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a6_U01Student potrafi wybrać lub stworzyć odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów związanych ze studiowaną specjalnością zawartych w pracy dyplomowej dotyczącej złożonego obiektu budowlanego wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła, w tym obcojęzyczne, w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą oraz opracowania prezentacji i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się wyrażającą się także świadomym wyborem kierunków działań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
B_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
B_2A_U22Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przypomnienie zasad pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Rozwinięcie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Rozwinięcie umiejętności przygotowania dokumentacji pracy oraz prezentacji ogólnych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Rozwinięcie umiejętności przygotowania koncepcji i realizacji projektów a także prowadzenia badań technicznych.
C-5Rozwinięcie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-A-5Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją
T-A-3Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe.
T-A-1Praca dyplomowa: struktura i obrona
T-A-4Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych
T-A-2Przegląd profesjonalnych technik komputerowych
T-A-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm
M-4Prezentacje zaproszonych gości ze środowiska zawodowego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia szerokich uwarunkowań swojej pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_a6_K01Praca dyplomowa magisterska jest drugim świadomym krokiem na drodze rozwoju zawodowego. Student osiąga pełną świadomość złożoności problemów, wśród których się obraca, a które wymagają wysiłku uświadamiającego potrzebę uczenia się przez całe życie i inspirowania innych do tego, uświadamiają szeroki zakres skutków działalności inżynierskiej i wagę profesjonalnych i etycznych działań, wymuszają umiejętność hierarchizowania problemów, poczucia pełnej odpowiedzialności za rezultaty własnej lub podległego zespołu pracy oraz świadomego działania w społeczeństwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
B_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat budownictwa, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
B_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
B_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Przypomnienie zasad pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Rozwinięcie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Rozwinięcie umiejętności przygotowania dokumentacji pracy oraz prezentacji ogólnych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Rozwinięcie umiejętności przygotowania koncepcji i realizacji projektów a także prowadzenia badań technicznych.
C-5Rozwinięcie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-A-1Praca dyplomowa: struktura i obrona
T-A-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac
T-A-3Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe.
T-A-5Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją
T-A-2Przegląd profesjonalnych technik komputerowych
T-A-4Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośredniej ocenie, ale postawa studenta w czasie seminarium dyplomowego może być oceniana i korygowana, szczególnie w poczuciu, że jest to ostatni kontakt z uczelnią
3,5
4,0
4,5
5,0