Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Litodynamika wybrzeża:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Litodynamika wybrzeża
Specjalność Geotechnika
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Kaszubowski <Leszek.Kaszubowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 1,20,56zaliczenie
projektyP1 15 0,80,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs z geologii inżynierskiej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z procesami geologicznymi kształtującymi dno i strefy brzegowe mórz i oceanów.
C-2Właściwa analiza procesów hydrodynamicznych i litodynamicznych w różnorodnych strefach brzegowych mórz i oceanów.
C-3Wnikliwa oceana efektów działania procesów abrazji i akumulacji morskiej.
C-4Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami obliczeń stateczności brzegów morskich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Konstrukcja profili i przekrojów geologiczno-inżynierskich brzegu morskiego.2
T-P-2Analiza litodynamiczna wybrzeża na podstawie szczegółowych map geodynamicznych strefy brzegowej Bałtyku Południowego.2
T-P-3Analiza geologiczno-inżynierska odlądowej strefy brzegowej na podstawie przeglądowych map geologicznych.2
T-P-4Analiza geologiczno-inżynierska odlądowej strefy brzegowej na podstawie szczegółowych map geologicznych.2
T-P-5Analiza warunków hydrogeologicznych odlądowej strefy brzegowej na podstawie przeglądowych map hydrogeologicznych.2
T-P-6Analiza geologiczno-inżynierska odmorskiej strefy brzegowej na podstawie map geologicznych dna Bałtyku.2
T-P-7Obliczenia stateczności brzegow klifowych.2
T-P-8Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych.1
15
wykłady
T-W-1Ruchy tektoniczne, neotektoniczne, izostatyczne, glaciizostatyczne oraz procesy eustatyczne.2
T-W-2Podział batymetryczny mórz i oceanów oraz klasyfikacje osadów morskich.2
T-W-3Typy brzegów morskich i oceanów, klasyfikacja strefy brzegowej.2
T-W-4Hydrodynamika strefy brzegowej.2
T-W-5Procesy abrazji morskiej, poprzeczny i wzdłużbrzegowy transport osadów przybrzeżnych.2
T-W-6Wahania poziomów morza i prądy niefalowe, a litodynamika osadów strefy brzegowej.2
T-W-7Procesy akumulacji morskiej.2
T-W-8Geologiczna historia Morza Bałtyckiego oraz podział geologiczno-inżynierski polskiego dna Bałtyku.2
T-W-9Geomorfologia, geologia i litodynamika zachodniego wybrzeża Polski.2
T-W-10Geomorfologia, geologia i litodynamika środkowego wybrzeża Polski.2
T-W-11Geomorfologia, geologia i litodynamika wschodniego wybrzeża Polski.2
T-W-12Geomorfologia i litodynamika polskiego dna Morza Bałtyckiego.2
T-W-13Geologia i tektonika polskiego dna Morza Bałtyckiego.2
T-W-14Mapy geologiczne polskiego dna Morza Bałtyckiego i wybrzeża Polski.2
T-W-15Kolokwium zaliczeniowe z wykładów.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych.15
A-P-2Konsultacje2
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych8
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.30
A-W-2Konsultacje.2
A-W-3Przygotowania do zaliczenia wykładów5
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_m1_W12
Potrafi definiować i rozpoznawać podstawowe procesy geologiczne występujące w strefie brzegowej mórz i oceanów.
B_2A_W06, B_2A_W01T2A_W01, T2A_W03, T2A_W06C-1, C-3T-W-1, T-W-5, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2
B_2A_m1_W13
Ma wiedzę na temat geomorfologii i geologii Morza Bałtyckiego.
B_2A_W02T2A_W02C-1, C-3T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_m1_U12
Potrafi ocenić zagrożenia jakie występują w strefie brzegowej mórz i oceanów.
B_2A_U09, B_2A_U01T2A_U01, T2A_U08C-1T-W-1, T-W-5, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2
B_2A_m1_U17
Umie, zgodnie z zasadami naukowymi, wykorzystując warsztat naukowy sformułować aktualny przebieg procesów geologicznych w określonych strefach brzegowych mórz i oceanów.
B_2A_U01, B_2A_U03T2A_U01, T2A_U03C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2
B_2A_m1_U18
Potrafi formułować wnioski dotyczące aktualnego przebiegu procesów geodynamicznych wzdłuż wybrzeża Polski.
B_2A_U01, B_2A_U09T2A_U01, T2A_U08C-1, C-3T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_m1_K05
Jest odpowiedzialny za prawidłowe rozpoznanie aktualnego przebiegu procesów geodynamicznych w strefie brzegowej mórz i oceanów.
B_2A_K01, B_2A_K02T2A_K03, T2A_K04C-1T-W-1, T-W-5, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2
B_2A_m1_K06
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji naukowych i zawodowych związanych z szeroko pojętą problematyką litodynamiki wybrzeża.
B_2A_K05, B_2A_K06T2A_K01, T2A_K06C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2
B_2A_m1_K10
Formułuje wnioski dotyczące obecnego stanu brzegu morskiego w Polsce oraz zachodzących tam aktualnych procesów geodynamicznych.
B_2A_K02, B_2A_K05T2A_K03, T2A_K06C-3T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_m1_W12
Potrafi definiować i rozpoznawać podstawowe procesy geologiczne występujące w strefie brzegowej mórz i oceanów.
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_m1_W13
Ma wiedzę na temat geomorfologii i geologii Morza Bałtyckiego.
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_m1_U12
Potrafi ocenić zagrożenia jakie występują w strefie brzegowej mórz i oceanów.
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_m1_U17
Umie, zgodnie z zasadami naukowymi, wykorzystując warsztat naukowy sformułować aktualny przebieg procesów geologicznych w określonych strefach brzegowych mórz i oceanów.
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_m1_U18
Potrafi formułować wnioski dotyczące aktualnego przebiegu procesów geodynamicznych wzdłuż wybrzeża Polski.
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materialu wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_m1_K05
Jest odpowiedzialny za prawidłowe rozpoznanie aktualnego przebiegu procesów geodynamicznych w strefie brzegowej mórz i oceanów.
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_m1_K06
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji naukowych i zawodowych związanych z szeroko pojętą problematyką litodynamiki wybrzeża.
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_m1_K10
Formułuje wnioski dotyczące obecnego stanu brzegu morskiego w Polsce oraz zachodzących tam aktualnych procesów geodynamicznych.
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Duxbury A.J.,Duxbury A.B.,Sverdrup K.A., Oceany świata, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002
  2. Gudelis W.K.,Jemielianow J.M., Geologia Morza Bałtyckiego, Wydawnictwa Geologiczne, Warszawa, 1982
  3. Kaszubowski L.J., Coufal R., Jednostki geologiczno-inżynierskie dna polskiej części Morza Bałtyckiego, Inżynieria Morska i Geotechnika, Gdańsk, 2010
  4. Leontjew O.K., Geologia morza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1989
  5. Leontjew O.K.,Nikiforow L.G., Safjanow G.A., Geomorfologia brzegów morskich, Wydawnictwa Geologiczne, Warszawa, 1982
  6. Tejchman A., Gwizdała K., Świdziński W., Brzozowski T., Krasiński A., Stateczność i ochrona brzegów klifów polskiego wybrzeża, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 1995

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Konstrukcja profili i przekrojów geologiczno-inżynierskich brzegu morskiego.2
T-P-2Analiza litodynamiczna wybrzeża na podstawie szczegółowych map geodynamicznych strefy brzegowej Bałtyku Południowego.2
T-P-3Analiza geologiczno-inżynierska odlądowej strefy brzegowej na podstawie przeglądowych map geologicznych.2
T-P-4Analiza geologiczno-inżynierska odlądowej strefy brzegowej na podstawie szczegółowych map geologicznych.2
T-P-5Analiza warunków hydrogeologicznych odlądowej strefy brzegowej na podstawie przeglądowych map hydrogeologicznych.2
T-P-6Analiza geologiczno-inżynierska odmorskiej strefy brzegowej na podstawie map geologicznych dna Bałtyku.2
T-P-7Obliczenia stateczności brzegow klifowych.2
T-P-8Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ruchy tektoniczne, neotektoniczne, izostatyczne, glaciizostatyczne oraz procesy eustatyczne.2
T-W-2Podział batymetryczny mórz i oceanów oraz klasyfikacje osadów morskich.2
T-W-3Typy brzegów morskich i oceanów, klasyfikacja strefy brzegowej.2
T-W-4Hydrodynamika strefy brzegowej.2
T-W-5Procesy abrazji morskiej, poprzeczny i wzdłużbrzegowy transport osadów przybrzeżnych.2
T-W-6Wahania poziomów morza i prądy niefalowe, a litodynamika osadów strefy brzegowej.2
T-W-7Procesy akumulacji morskiej.2
T-W-8Geologiczna historia Morza Bałtyckiego oraz podział geologiczno-inżynierski polskiego dna Bałtyku.2
T-W-9Geomorfologia, geologia i litodynamika zachodniego wybrzeża Polski.2
T-W-10Geomorfologia, geologia i litodynamika środkowego wybrzeża Polski.2
T-W-11Geomorfologia, geologia i litodynamika wschodniego wybrzeża Polski.2
T-W-12Geomorfologia i litodynamika polskiego dna Morza Bałtyckiego.2
T-W-13Geologia i tektonika polskiego dna Morza Bałtyckiego.2
T-W-14Mapy geologiczne polskiego dna Morza Bałtyckiego i wybrzeża Polski.2
T-W-15Kolokwium zaliczeniowe z wykładów.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w ćwiczeniach projektowych.15
A-P-2Konsultacje2
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.30
A-W-2Konsultacje.2
A-W-3Przygotowania do zaliczenia wykładów5
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_m1_W12Potrafi definiować i rozpoznawać podstawowe procesy geologiczne występujące w strefie brzegowej mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami geologicznymi kształtującymi dno i strefy brzegowe mórz i oceanów.
C-3Wnikliwa oceana efektów działania procesów abrazji i akumulacji morskiej.
Treści programoweT-W-1Ruchy tektoniczne, neotektoniczne, izostatyczne, glaciizostatyczne oraz procesy eustatyczne.
T-W-5Procesy abrazji morskiej, poprzeczny i wzdłużbrzegowy transport osadów przybrzeżnych.
T-W-7Procesy akumulacji morskiej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_m1_W13Ma wiedzę na temat geomorfologii i geologii Morza Bałtyckiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami geologicznymi kształtującymi dno i strefy brzegowe mórz i oceanów.
C-3Wnikliwa oceana efektów działania procesów abrazji i akumulacji morskiej.
Treści programoweT-W-8Geologiczna historia Morza Bałtyckiego oraz podział geologiczno-inżynierski polskiego dna Bałtyku.
T-W-9Geomorfologia, geologia i litodynamika zachodniego wybrzeża Polski.
T-W-10Geomorfologia, geologia i litodynamika środkowego wybrzeża Polski.
T-W-11Geomorfologia, geologia i litodynamika wschodniego wybrzeża Polski.
T-W-12Geomorfologia i litodynamika polskiego dna Morza Bałtyckiego.
T-W-13Geologia i tektonika polskiego dna Morza Bałtyckiego.
T-W-14Mapy geologiczne polskiego dna Morza Bałtyckiego i wybrzeża Polski.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_m1_U12Potrafi ocenić zagrożenia jakie występują w strefie brzegowej mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami geologicznymi kształtującymi dno i strefy brzegowe mórz i oceanów.
Treści programoweT-W-1Ruchy tektoniczne, neotektoniczne, izostatyczne, glaciizostatyczne oraz procesy eustatyczne.
T-W-5Procesy abrazji morskiej, poprzeczny i wzdłużbrzegowy transport osadów przybrzeżnych.
T-W-7Procesy akumulacji morskiej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_m1_U17Umie, zgodnie z zasadami naukowymi, wykorzystując warsztat naukowy sformułować aktualny przebieg procesów geologicznych w określonych strefach brzegowych mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami geologicznymi kształtującymi dno i strefy brzegowe mórz i oceanów.
C-2Właściwa analiza procesów hydrodynamicznych i litodynamicznych w różnorodnych strefach brzegowych mórz i oceanów.
C-3Wnikliwa oceana efektów działania procesów abrazji i akumulacji morskiej.
Treści programoweT-W-1Ruchy tektoniczne, neotektoniczne, izostatyczne, glaciizostatyczne oraz procesy eustatyczne.
T-W-4Hydrodynamika strefy brzegowej.
T-W-5Procesy abrazji morskiej, poprzeczny i wzdłużbrzegowy transport osadów przybrzeżnych.
T-W-7Procesy akumulacji morskiej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_m1_U18Potrafi formułować wnioski dotyczące aktualnego przebiegu procesów geodynamicznych wzdłuż wybrzeża Polski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
B_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami geologicznymi kształtującymi dno i strefy brzegowe mórz i oceanów.
C-3Wnikliwa oceana efektów działania procesów abrazji i akumulacji morskiej.
Treści programoweT-W-1Ruchy tektoniczne, neotektoniczne, izostatyczne, glaciizostatyczne oraz procesy eustatyczne.
T-W-5Procesy abrazji morskiej, poprzeczny i wzdłużbrzegowy transport osadów przybrzeżnych.
T-W-6Wahania poziomów morza i prądy niefalowe, a litodynamika osadów strefy brzegowej.
T-W-7Procesy akumulacji morskiej.
T-W-9Geomorfologia, geologia i litodynamika zachodniego wybrzeża Polski.
T-W-10Geomorfologia, geologia i litodynamika środkowego wybrzeża Polski.
T-W-11Geomorfologia, geologia i litodynamika wschodniego wybrzeża Polski.
T-W-12Geomorfologia i litodynamika polskiego dna Morza Bałtyckiego.
T-W-13Geologia i tektonika polskiego dna Morza Bałtyckiego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materialu wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_m1_K05Jest odpowiedzialny za prawidłowe rozpoznanie aktualnego przebiegu procesów geodynamicznych w strefie brzegowej mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami geologicznymi kształtującymi dno i strefy brzegowe mórz i oceanów.
Treści programoweT-W-1Ruchy tektoniczne, neotektoniczne, izostatyczne, glaciizostatyczne oraz procesy eustatyczne.
T-W-5Procesy abrazji morskiej, poprzeczny i wzdłużbrzegowy transport osadów przybrzeżnych.
T-W-7Procesy akumulacji morskiej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_m1_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji naukowych i zawodowych związanych z szeroko pojętą problematyką litodynamiki wybrzeża.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z procesami geologicznymi kształtującymi dno i strefy brzegowe mórz i oceanów.
C-2Właściwa analiza procesów hydrodynamicznych i litodynamicznych w różnorodnych strefach brzegowych mórz i oceanów.
C-3Wnikliwa oceana efektów działania procesów abrazji i akumulacji morskiej.
C-4Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami obliczeń stateczności brzegów morskich.
Treści programoweT-W-1Ruchy tektoniczne, neotektoniczne, izostatyczne, glaciizostatyczne oraz procesy eustatyczne.
T-W-3Typy brzegów morskich i oceanów, klasyfikacja strefy brzegowej.
T-W-7Procesy akumulacji morskiej.
T-W-4Hydrodynamika strefy brzegowej.
T-W-5Procesy abrazji morskiej, poprzeczny i wzdłużbrzegowy transport osadów przybrzeżnych.
T-W-6Wahania poziomów morza i prądy niefalowe, a litodynamika osadów strefy brzegowej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_m1_K10Formułuje wnioski dotyczące obecnego stanu brzegu morskiego w Polsce oraz zachodzących tam aktualnych procesów geodynamicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Wnikliwa oceana efektów działania procesów abrazji i akumulacji morskiej.
Treści programoweT-W-9Geomorfologia, geologia i litodynamika zachodniego wybrzeża Polski.
T-W-10Geomorfologia, geologia i litodynamika środkowego wybrzeża Polski.
T-W-11Geomorfologia, geologia i litodynamika wschodniego wybrzeża Polski.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował 60% wymaganego zakresu materiału wykładowego i ćwiczeniowego.
3,5
4,0
4,5
5,0