Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Budowle morskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowle morskie | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Władysław Buchholz <Wladyslaw.Buchholz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Hydrologia |
W-2 | Hydrologia stosowana |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność obliczenia wielkości wstępnych oraz projektowania wstępnego budowli morskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Podstawy projektowania | 6 |
T-P-2 | Projekt wybranych elementów budowli morskich | 24 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Dynamika morza | 6 |
T-W-2 | Podział budowli morskich | 6 |
T-W-3 | Falochrony | 4 |
T-W-4 | Umocnienie brzegów morskich i kanałów | 6 |
T-W-5 | Nabrzeża i wyposażenie | 4 |
T-W-6 | Obciążenie budowli morskich | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 30 |
A-P-2 | Udział w konsultacjach | 8 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 10 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 8 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 4 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 12 |
A-W-3 | Opracowanie materiału - studia literaturowe | 20 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 10 |
A-W-5 | Udział w egzaminie | 4 |
A-W-6 | Analiza literatury w zakresie przedmiotu | 14 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające |
M-2 | metody problemowe |
M-3 | metody aktywizujące |
M-4 | metody programowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu, referatu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy z zakresu budowli morskich |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_??_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu budowli morskich. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności. | B_2A_W06, B_2A_W12 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_??_U01 Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności | B_2A_U18 | T2A_U18 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_??_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania z zakresu budowli morskich | B_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_??_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu budowli morskich. Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności. | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budowlach morskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_??_U01 Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności | 2,0 | |
3,0 | student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z budowlami morskimi integrować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejścia systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_??_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania z zakresu budowli morskich | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w budowlach morskich, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hueckel S., Budowle morskie, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1972
Literatura dodatkowa
- Mazurkiewicz B., Morskie budowle hydrotechniczne, Fundacja Rozwoju WSM, Szczecin, 1999