Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Przedmioty humanistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedmioty humanistyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grażyna Mańczak <Grazyna.Manczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Teoretyczne i praktyczna zdobycie wiedzy z zakresu ekonomii, zasad i mechanizmów funkcjonowania gospodarki oraz roli państwa w gospodarce |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przedstawienie mechanizmów funkcjonujących w ramach gospodarki rynkowej | 4 |
T-W-2 | Analiza problematyki dotyczącej zjawisk ekonomicznych | 3 |
T-W-3 | Zasady działania form podmiotów gospodarczych | 5 |
T-W-4 | Rola państwa w gospodarce | 3 |
T-W-5 | Wzrost gospodarczy a rozwj ekonomiczny | 4 |
T-W-6 | Bariery wzrostu gospodarczego | 2 |
T-W-7 | Formy przedsiębiorstw | 3 |
T-W-8 | Analiza cyklu koniunkturalnego w Polsce i na świecie | 4 |
T-W-9 | Polska a Unia Europejska | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | praca własna, czytanie literatury | 20 |
A-W-3 | Konsultacje do ćwiczeń | 10 |
A-W-4 | Przygtowanie do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Aktywność na ćwiczeniach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_W01 Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu ekonomii | — | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_U01 Umiejętność rozróżniania problemów społecznych w gospodarce państwowej | — | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_null_K01 Zdobycie odpowiednich kwalifikacji w zzakresie przedmiotu | — | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_W01 Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu ekonomii | 2,0 | Student nie zna podstawowycy pojęć z zakresu przedmiotu |
3,0 | Student definiuje niektóre pojęcia w zakresie przedmiotu | |
3,5 | Student poprawnie definiuje większość pojęć z zakresu przedmiotu | |
4,0 | Student zna definicje wszystkich pojęć w zakresie przedmiotu | |
4,5 | Student poprawnie definiuje wzzystkie kluczowe problemy w zakresie przedmiotu | |
5,0 | Student samodzielnie identyfikuje narzędznia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu, z uzasadnieniem wyboru |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_U01 Umiejętność rozróżniania problemów społecznych w gospodarce państwowej | 2,0 | Student nie posiada umiejętności w zakresie przedmiotu |
3,0 | Umiejętności studenta są na poziomie dostatecznym | |
3,5 | Student posiada niepełne umiejętności w zakresie przedmiotu | |
4,0 | Student posiada niepełne umiejętności, ale orientuje się dobrze w zakresie przemiotu | |
4,5 | Umiejętności nie są jeszcze pełne, ale student orientuje się dobrze w zakresie przedmiotu | |
5,0 | Student posiadł pełne umiejętności w zakresie przedmiotu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_null_K01 Zdobycie odpowiednich kwalifikacji w zzakresie przedmiotu | 2,0 | Student nie posiadł kompetencji w zakresie przedmiotu |
3,0 | Kompetencje studenta sprowadzają się do wybiórczego rozumienia przedmiotu | |
3,5 | Student posiada podstawowe kompetencje | |
4,0 | Kompetencje studenta nie są pełne, ale umie kształtować odpowiednie postawy w zakresie przedmiotu | |
4,5 | Kompetencje studenta nie w pełni ukształtowane | |
5,0 | Student posiada pełne kompetencje w zakresie przedmiotu |
Literatura podstawowa
- Beeg D., Fischer S., Dornbush R., Ekonomia, PWE, Warszawa, 2009, tom 2
- Milewski R., Podstawy ekonomii, PWN, Warszawa, 2000
- Milewska R., Podstawy ekonomii, PWN, Warszawa, 2001
- Nojszewska E., Podstawy ekonomii, WSiP, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- Nojszewska E., Podstawy ekonomii. Ćwiczenia, zadania problemy, PWN, Warszawa, 1999
- Sułkowski C., Podstawy teorii i polityki makroekonomicznej, Zapol, Szczecin, 2007