Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria konstrukcji II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | umiejętność wyznaczania sił krytycznych w prętach i układach prętowych o przekroju cienkościennym |
C-2 | umiejętność rozwiązywania zagadnień stateczności ram w zakresie geometrycznie nieliniowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | L-1 PRĘT O PRZEKROJU CIENKOŚCIENNYM -ANALIZA | 18 |
T-L-2 | L-2 RAMA- STATECZNOŚĆ GEOMETRYCZNIE NIELINIOWA | 12 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | W-1 ANALIZA STATECZNOŚCI SPRĘŻYSTEJ PRĘTÓW O PRZEKROJACH CIENKOŚCIENNYCH OTWARTYCH | 8 |
T-W-2 | W-2 NIELINIOWA GEOMETRYCZNIE STATECZNOŚĆ RAM | 7 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | UDZIAŁ W ĆWICZENIACH LABORATORYJNYCH | 30 |
A-L-2 | PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘC LABORATORYJNYCH | 11 |
A-L-3 | SAMODZIELNE POSZUKIWANIE W LITERATURZE | 15 |
A-L-4 | UDZIAŁ W ZALICZENIU | 2 |
58 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 15 |
A-W-3 | udział w zaliczeniu | 2 |
32 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połączony z przykładowymi rozwiązaniami zadań |
M-2 | Cwiczenia laboratoryjne- CAD |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenie |
S-2 | Ocena formująca: Ocena w trakcie prac laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/6_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotyczące wykładanego na przedmiocie materiału | B_2A_W05 | T2A_W04, T2A_W07 | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/6_U01 Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria KonstrukcjiII | B_2A_U19 | T2A_U18, T2A_U19 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/6_W01 Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotyczące wykładanego na przedmiocie materiału | 2,0 | |
3,0 | Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mutermilch J., Kociołek A., Wytrzymałośc i stateczność konstrukcji prętowych i cienkościennych, WPW, Warszawa, 2009
- Brzoska Z., Statyka i statecznosć konstrukcji prętowych i cienkościennych, PWN, Warszawa, 2009