Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OIZ_1A_C/29_U01 | Ma podstawowe umiejętności projektowania instalacji budowlanych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OIZ_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
OIZ_1A_U11 | Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD |
OIZ_1A_U14 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych |
OIZ_1A_U17 | Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych |
OIZ_1A_U19 | Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-4 | Umiejętność projektowania typowych instalacji budowlanych w budynkach jednorodzinnych. |
---|
C-5 | Umiejętność oszacowania zapotrzebowania na ciepło budynku jednorodzinnego. |
C-6 | Dobieranie urządzeń instalacyjnych |
C-7 | Umiejętność sporządzenia podstawowych rysunków projektowych instalacji |
Treści programowe | T-P-1 | Określenie zapotrzebowania ciepła na centralne ogrzewanie. |
---|
T-P-2 | Dobór grzejników i źródła ciepła. |
T-P-3 | Projekt instalacji centralnego ogrzewania dla domku jednorodzinnego. |
T-P-4 | Projekt instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej dla domku jednorodzinnego. |
T-P-5 | Projekt instalacji gazowej dla domku jednorodzinnego. |
T-P-6 | Określenie średnic przewodów wodociągowych i kanalizacyjnych. |
T-P-7 | Wykonanie rozwinięć i rzutów zaprojektowanych instalacji. |
T-P-8 | Wykonanie opisu technicznego zaprojektowanych instalacji |
T-W-1 | Wprowadzenie. Materiały instalacyjne: rury, armatura, połączenia. |
T-W-2 | Pompy, charakterystyki, współpraca z instalacją. |
T-W-3 | Instalacje wodociągowe, osprzęt wodociągowy i kanalizacyjny, zasady projektowania instalacji. |
T-W-4 | Komfort cieplny pomieszczeń. |
T-W-5 | Instalacje ogrzewcze wodne i parowe, urządzenia i armatura stosowana w ogrzewnictwie: kotły, grzejniki, zawory termostatyczne, wymienniki ciepła i naczynia wzbiorcze, odpowietrzenia i odwodnienia. |
T-W-6 | Źródła ciepła: kotłownie i węzły cieplne, wymogi budowlane. |
T-W-7 | Zabezpieczenia źródeł ciepła. |
T-W-8 | Zcentralizowane zaopatrzenie w ciepło. |
T-W-9 | Izolacje ciepło i zimnochronne. |
T-W-10 | Elementy instalacji wentylacyjnych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych zadań projektowych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi zaprojektować poprawnie 2 rodzaje zadanych instalacji budowlanych, potrafi sporządzić poprawną dokumentację rysunkową i projektową do tych instalacji |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |