Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Język holenderski-1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język holenderski-1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>, Ewa Górska <Ewa.Gorska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Marzena Kondyjowska <Marzena.Kondyjowska@zut.edu.pl>, Agnieszka Makaś <Agnieszka.Makas@zut.edu.pl>, Anna Mik <Anna.Mik@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>, Sylwia Zawadzka <Sylwia.Zawadzka@zut.edu.pl>, Wiesława Zyska <Wieslawa.Zyska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język holenderski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 60 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1.
C-2Efektywne rozumienie tekstu słuchanego.
C-3Pisanie listów formalnych (zapytań, listów motywacyjnych).
C-4Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym z zakresu
C-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy.
C-6Wyrobienie świadomości i potrzeby ustawicznego i samodzielnego kształcenia się.
C-7Wyrobienie umiejętności pracy w zespole.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika15
T-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika14
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny12
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara14
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów5
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne60
A-A-2Przygotowanie się do zajęć25
A-A-3Udział w konsultacjach5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
M-7praca z tekstem
M-8słuchanie ze zrozumieniem
M-9pisanie listów formalnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_A/10A_W01
student posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1
C-4T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-2, M-1, M-8, M-9, M-7S-2, S-4, S-3
OIZ_1A_A/10A_W02
wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych
C-1T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-4, M-6, M-3, M-8, M-1, M-7S-4, S-2, S-3
OIZ_1A_A/10A_W03
zna zasady stosowanie rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim
C-1T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3M-8, M-3, M-5, M-7, M-9, M-1S-2, S-4
OIZ_1A_A/10A_W04
zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
OIZ_1A_W15T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-4T-A-5M-1, M-3, M-7S-4, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_A/10A_U01
posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł
OIZ_1A_U14, OIZ_1A_U15T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07C-5T-A-3, T-A-1, T-A-5, T-A-2, T-A-4M-8, M-4, M-1, M-5, M-3, M-2, M-7S-2, S-4
OIZ_1A_A/10A_U02
posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego i tematy dotyczące czasu wolego, szkoły pracy
OIZ_1A_U15T1A_U06C-1T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-6, M-5, M-2, M-9, M-1, M-4S-2
OIZ_1A_A/10A_U03
potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą zdarzyć się w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się w języku niderlandzkim
OIZ_1A_U15T1A_U06C-1T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-5M-1, M-5, M-6, M-2, M-3, M-4S-2, S-4
OIZ_1A_A/10A_U04
potrafi porozumiewać się w języku niderlandzkim, wyrazić swoje zdanie, nadzieje i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany
OIZ_1A_U15T1A_U06C-1T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-3M-1, M-4, M-6, M-5, M-2, M-8S-2, S-4
OIZ_1A_A/10A_U05
potrafi formułował pisemne wypowiedzi na tematy z życia codziennego oraz na tematy, które są mu znane bądź które go interesują
OIZ_1A_U15T1A_U06C-3T-A-2, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-3M-9, M-1, M-5S-2, S-4
OIZ_1A_A/10A_U06
posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
OIZ_1A_U15T1A_U06C-4T-A-5M-7, M-1, M-3S-3, S-4, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OIZ_1A_A/10A_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
OIZ_1A_K01T1A_K01C-6T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-6, M-2, M-5, M-1, M-4S-1, S-2, S-3
OIZ_1A_A/10A_K02
potrafi współdziałać i pracować w grupie
OIZ_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-5, C-7T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-5, M-6, M-1, M-4S-4
OIZ_1A_A/10A_K03
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
OIZ_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-5, C-7T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-3M-5, M-4, M-6, M-1S-4
OIZ_1A_A/10A_K04
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
OIZ_1A_K01T1A_K01C-6T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1M-1, M-4, M-2S-1, S-3, S-2
OIZ_1A_A/10A_K05
potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym języka niderlandzkiego
OIZ_1A_K07T1A_K07C-7T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-2, T-A-4M-1, M-2, M-4, M-9, M-6, M-8, M-5S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_A/10A_W01
student posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1
2,0Student nie posiada wiedzy dotyczącej gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
4,0Student posiada dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa i fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa i fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
OIZ_1A_A/10A_W02
wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych
2,0Student nie zna tematyki zawartej w treściach programowych.
3,0Student wykazuje znajomość zaledwie kilku spośród tematów zawartych w treściach programowych.
3,5Student wykazuje słabą znajomość większości tematów zawartych w treściach programowych.
4,0Student wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych.
4,5Student wykazuje dobrą znajomość tematów zawartych w treściach programowych.
5,0Student posiada bardzo dobrą znajomość tematów zawartych w treściach programowych.
OIZ_1A_A/10A_W03
zna zasady stosowanie rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim
2,0Student nie zna zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
3,0Student zna podstawowe zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
3,5Student zna większość zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
4,0Student ma ugruntowaną wiedzę o większości zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
4,5Student ma ugruntowaną wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
5,0Student ma doskonałą wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
OIZ_1A_A/10A_W04
zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
2,0Student nie zna podstaw słownictwa specjalistycznego zgodnego z zakresu budownictwa.
3,0Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z zakresu budownictwa.
3,5Student zna 68 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa.
4,0Student zna 76 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa.
4,5Student zna co najmniej 84 % z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa.
5,0Student zna co najmniej 92 % z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_A/10A_U01
posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
OIZ_1A_A/10A_U02
posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego i tematy dotyczące czasu wolego, szkoły pracy
2,0Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,5Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
4,0Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
4,5Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
5,0Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
OIZ_1A_A/10A_U03
potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą zdarzyć się w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się w języku niderlandzkim
2,0Student nie potrafi porozumiewać się w języku obcym.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania.
3,5Student potrafi porozumiewać się w języku obcym i argumentować w stopniu podstawowym.
4,0Student potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
4,5Student potrafi efektywnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
5,0Student potrafi bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
OIZ_1A_A/10A_U04
potrafi porozumiewać się w języku niderlandzkim, wyrazić swoje zdanie, nadzieje i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na niektóre tematy.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na większość tematów.
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na wszystkie tematy.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy.
OIZ_1A_A/10A_U05
potrafi formułował pisemne wypowiedzi na tematy z życia codziennego oraz na tematy, które są mu znane bądź które go interesują
2,0Student nie potrafi formułować pisemnych wypowiedzi.
3,0Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny.
3,5Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na niektóre tematy.
4,0Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na większość tematów.
4,5Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać list formalny.
5,0Student potrafi formułować obszerne pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać skuteczny list formalny.
OIZ_1A_A/10A_U06
posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
2,0Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznegoz z zakresu budownictwa.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i używa je w ograniczonym zakresie.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i stosuje je w niepełnym zakresie.
4,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i potrafi je efektywnie zastosować w swojej dziedzinie.
4,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i używa je z powodzeniem w swojej dziedzinie.
5,0Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i wykorzystuje je efektywnie w swojej dziedzinie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OIZ_1A_A/10A_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność rozwijania swoich kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność ciągłego rozwijania swoich kompetencji językowych.
OIZ_1A_A/10A_K02
potrafi współdziałać i pracować w grupie
2,0Student nie potrafi współpracować w grupie.
3,0Student potrafi pracować w grupie.
3,5Student potrafi pracować i współdziałać w grupie.
4,0Student potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej podstawowe role.
4,5Student dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej większość ról.
5,0Student bardzo dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej różnorodne role.
OIZ_1A_A/10A_K03
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
OIZ_1A_A/10A_K04
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
OIZ_1A_A/10A_K05
potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym języka niderlandzkiego
2,0Student nie potrafi wybierać i realizować ról społecznych w obszarze kulturowym języka niderlandzkiego.
3,0Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka niderlandzkiego.
3,5Student potrafi wybierać i realizuje podstawowe role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka niderlandzkiego.
4,0Student potrafi wybierać i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranegojęzyka niderlandzkiego.
4,5Student ze zrozumieniem wybiera i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranegojęzyka niderlandzkiego.
5,0Student potrafi ze zrozumieniem wybrać i precyzyjnie zrealizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka niderlandzkiego.

Literatura podstawowa

  1. Kalsbeek A., Code Nederlands, Utrecht 2001, 2001
  2. 2. Stembor L., Gramatyka języka niderlandzkiego z ćwiczeniami, Wiedza Powszechna, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Van Ekeren-Krawczyk A., Niderlandzki drugi krok, Granpok system, 2011
  2. Van Ekeren-Krawczyk A., Jaskólska-Schothuis T, wo, Granpok system, Niderlandzki od podstaw, Budownictwo, Granpok system, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika15
T-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika14
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny12
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara14
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów5
60

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne60
A-A-2Przygotowanie się do zajęć25
A-A-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_W01student posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1
Cel przedmiotuC-4Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym z zakresu
Treści programoweT-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
T-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-1zajęcia praktyczne
M-8słuchanie ze zrozumieniem
M-9pisanie listów formalnych
M-7praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy dotyczącej gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
4,0Student posiada dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa i fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa i fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_W02wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1.
Treści programoweT-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-6negocjacje
M-3prezentacja
M-8słuchanie ze zrozumieniem
M-1zajęcia praktyczne
M-7praca z tekstem
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna tematyki zawartej w treściach programowych.
3,0Student wykazuje znajomość zaledwie kilku spośród tematów zawartych w treściach programowych.
3,5Student wykazuje słabą znajomość większości tematów zawartych w treściach programowych.
4,0Student wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych.
4,5Student wykazuje dobrą znajomość tematów zawartych w treściach programowych.
5,0Student posiada bardzo dobrą znajomość tematów zawartych w treściach programowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_W03zna zasady stosowanie rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1.
Treści programoweT-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
Metody nauczaniaM-8słuchanie ze zrozumieniem
M-3prezentacja
M-5rozwiązywanie problemów
M-7praca z tekstem
M-9pisanie listów formalnych
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
3,0Student zna podstawowe zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
3,5Student zna większość zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
4,0Student ma ugruntowaną wiedzę o większości zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
4,5Student ma ugruntowaną wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
5,0Student ma doskonałą wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_W04zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym z zakresu
Treści programoweT-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-7praca z tekstem
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstaw słownictwa specjalistycznego zgodnego z zakresu budownictwa.
3,0Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z zakresu budownictwa.
3,5Student zna 68 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa.
4,0Student zna 76 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa.
4,5Student zna co najmniej 84 % z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa.
5,0Student zna co najmniej 92 % z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
OIZ_1A_U15Opanował umiejętność porozumiewania się w języku nowożytnym na poziomie B2 łącznie ze znajomością elementów języka technicznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy.
Treści programoweT-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
T-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
Metody nauczaniaM-8słuchanie ze zrozumieniem
M-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
M-5rozwiązywanie problemów
M-3prezentacja
M-2praca w grupach
M-7praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_U02posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego i tematy dotyczące czasu wolego, szkoły pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U15Opanował umiejętność porozumiewania się w języku nowożytnym na poziomie B2 łącznie ze znajomością elementów języka technicznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1.
Treści programoweT-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
Metody nauczaniaM-6negocjacje
M-5rozwiązywanie problemów
M-2praca w grupach
M-9pisanie listów formalnych
M-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,5Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
4,0Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
4,5Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
5,0Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_U03potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą zdarzyć się w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się w języku niderlandzkim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U15Opanował umiejętność porozumiewania się w języku nowożytnym na poziomie B2 łącznie ze znajomością elementów języka technicznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1.
Treści programoweT-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi porozumiewać się w języku obcym.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania.
3,5Student potrafi porozumiewać się w języku obcym i argumentować w stopniu podstawowym.
4,0Student potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
4,5Student potrafi efektywnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
5,0Student potrafi bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_U04potrafi porozumiewać się w języku niderlandzkim, wyrazić swoje zdanie, nadzieje i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U15Opanował umiejętność porozumiewania się w języku nowożytnym na poziomie B2 łącznie ze znajomością elementów języka technicznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1.
Treści programoweT-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
M-6negocjacje
M-5rozwiązywanie problemów
M-2praca w grupach
M-8słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na niektóre tematy.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na większość tematów.
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na wszystkie tematy.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_U05potrafi formułował pisemne wypowiedzi na tematy z życia codziennego oraz na tematy, które są mu znane bądź które go interesują
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U15Opanował umiejętność porozumiewania się w języku nowożytnym na poziomie B2 łącznie ze znajomością elementów języka technicznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3Pisanie listów formalnych (zapytań, listów motywacyjnych).
Treści programoweT-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
Metody nauczaniaM-9pisanie listów formalnych
M-1zajęcia praktyczne
M-5rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować pisemnych wypowiedzi.
3,0Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny.
3,5Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na niektóre tematy.
4,0Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na większość tematów.
4,5Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać list formalny.
5,0Student potrafi formułować obszerne pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać skuteczny list formalny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_U06posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_U15Opanował umiejętność porozumiewania się w języku nowożytnym na poziomie B2 łącznie ze znajomością elementów języka technicznego z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym z zakresu
Treści programoweT-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
Metody nauczaniaM-7praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznegoz z zakresu budownictwa.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i używa je w ograniczonym zakresie.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i stosuje je w niepełnym zakresie.
4,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i potrafi je efektywnie zastosować w swojej dziedzinie.
4,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i używa je z powodzeniem w swojej dziedzinie.
5,0Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i wykorzystuje je efektywnie w swojej dziedzinie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-6Wyrobienie świadomości i potrzeby ustawicznego i samodzielnego kształcenia się.
Treści programoweT-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
T-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
Metody nauczaniaM-6negocjacje
M-2praca w grupach
M-5rozwiązywanie problemów
M-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność rozwijania swoich kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność ciągłego rozwijania swoich kompetencji językowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy.
C-7Wyrobienie umiejętności pracy w zespole.
Treści programoweT-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6negocjacje
M-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi współpracować w grupie.
3,0Student potrafi pracować w grupie.
3,5Student potrafi pracować i współdziałać w grupie.
4,0Student potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej podstawowe role.
4,5Student dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej większość ról.
5,0Student bardzo dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej różnorodne role.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy.
C-7Wyrobienie umiejętności pracy w zespole.
Treści programoweT-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
Metody nauczaniaM-5rozwiązywanie problemów
M-4dyskusja
M-6negocjacje
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_K04ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-6Wyrobienie świadomości i potrzeby ustawicznego i samodzielnego kształcenia się.
Treści programoweT-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
T-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
T-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-4dyskusja
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOIZ_1A_A/10A_K05potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym języka niderlandzkiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOIZ_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-7Wyrobienie umiejętności pracy w zespole.
Treści programoweT-A-1Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika
T-A-3Święta, zwyczaje, czas wolny
T-A-5Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów
T-A-2Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika
T-A-4W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-9pisanie listów formalnych
M-6negocjacje
M-8słuchanie ze zrozumieniem
M-5rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wybierać i realizować ról społecznych w obszarze kulturowym języka niderlandzkiego.
3,0Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka niderlandzkiego.
3,5Student potrafi wybierać i realizuje podstawowe role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka niderlandzkiego.
4,0Student potrafi wybierać i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranegojęzyka niderlandzkiego.
4,5Student ze zrozumieniem wybiera i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranegojęzyka niderlandzkiego.
5,0Student potrafi ze zrozumieniem wybrać i precyzyjnie zrealizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka niderlandzkiego.