Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Język holenderski-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język holenderski-1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>, Ewa Górska <Ewa.Gorska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Marzena Kondyjowska <Marzena.Kondyjowska@zut.edu.pl>, Agnieszka Makaś <Agnieszka.Makas@zut.edu.pl>, Anna Mik <Anna.Mik@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>, Sylwia Zawadzka <Sylwia.Zawadzka@zut.edu.pl>, Wiesława Zyska <Wieslawa.Zyska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | holenderski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1. |
C-2 | Efektywne rozumienie tekstu słuchanego. |
C-3 | Pisanie listów formalnych (zapytań, listów motywacyjnych). |
C-4 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym z zakresu |
C-5 | Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy. |
C-6 | Wyrobienie świadomości i potrzeby ustawicznego i samodzielnego kształcenia się. |
C-7 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika | 15 |
T-A-2 | Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika | 14 |
T-A-3 | Święta, zwyczaje, czas wolny | 12 |
T-A-4 | W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara | 14 |
T-A-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów | 5 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-A-2 | Przygotowanie się do zajęć | 25 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | negocjacje |
M-7 | praca z tekstem |
M-8 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-9 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_A/10A_W01 student posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1 | — | — | — | C-4 | T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-2, M-1, M-8, M-9, M-7 | S-2, S-4, S-3 |
OIZ_1A_A/10A_W02 wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych | — | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-2, M-4, M-6, M-3, M-8, M-1, M-7 | S-4, S-2, S-3 |
OIZ_1A_A/10A_W03 zna zasady stosowanie rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim | — | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3 | M-8, M-3, M-5, M-7, M-9, M-1 | S-2, S-4 |
OIZ_1A_A/10A_W04 zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | OIZ_1A_W15 | T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-4 | T-A-5 | M-1, M-3, M-7 | S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_A/10A_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł | OIZ_1A_U14, OIZ_1A_U15 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07 | — | C-5 | T-A-3, T-A-1, T-A-5, T-A-2, T-A-4 | M-8, M-4, M-1, M-5, M-3, M-2, M-7 | S-2, S-4 |
OIZ_1A_A/10A_U02 posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego i tematy dotyczące czasu wolego, szkoły pracy | OIZ_1A_U15 | T1A_U06 | — | C-1 | T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-6, M-5, M-2, M-9, M-1, M-4 | S-2 |
OIZ_1A_A/10A_U03 potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą zdarzyć się w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się w języku niderlandzkim | OIZ_1A_U15 | T1A_U06 | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-5 | M-1, M-5, M-6, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-4 |
OIZ_1A_A/10A_U04 potrafi porozumiewać się w języku niderlandzkim, wyrazić swoje zdanie, nadzieje i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany | OIZ_1A_U15 | T1A_U06 | — | C-1 | T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-3 | M-1, M-4, M-6, M-5, M-2, M-8 | S-2, S-4 |
OIZ_1A_A/10A_U05 potrafi formułował pisemne wypowiedzi na tematy z życia codziennego oraz na tematy, które są mu znane bądź które go interesują | OIZ_1A_U15 | T1A_U06 | — | C-3 | T-A-2, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-3 | M-9, M-1, M-5 | S-2, S-4 |
OIZ_1A_A/10A_U06 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | OIZ_1A_U15 | T1A_U06 | — | C-4 | T-A-5 | M-7, M-1, M-3 | S-3, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OIZ_1A_A/10A_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | OIZ_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-6 | T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2 | M-6, M-2, M-5, M-1, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
OIZ_1A_A/10A_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie | OIZ_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-5, C-7 | T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-5 | M-2, M-3, M-5, M-6, M-1, M-4 | S-4 |
OIZ_1A_A/10A_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | OIZ_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-5, C-7 | T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-3 | M-5, M-4, M-6, M-1 | S-4 |
OIZ_1A_A/10A_K04 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | OIZ_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-6 | T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1 | M-1, M-4, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
OIZ_1A_A/10A_K05 potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym języka niderlandzkiego | OIZ_1A_K07 | T1A_K07 | — | C-7 | T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-2, T-A-4 | M-1, M-2, M-4, M-9, M-6, M-8, M-5 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_A/10A_W01 student posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1 | 2,0 | Student nie posiada wiedzy dotyczącej gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1. | |
3,5 | Student posiada więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1. | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa i fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa i fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1. | |
OIZ_1A_A/10A_W02 wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych | 2,0 | Student nie zna tematyki zawartej w treściach programowych. |
3,0 | Student wykazuje znajomość zaledwie kilku spośród tematów zawartych w treściach programowych. | |
3,5 | Student wykazuje słabą znajomość większości tematów zawartych w treściach programowych. | |
4,0 | Student wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych. | |
4,5 | Student wykazuje dobrą znajomość tematów zawartych w treściach programowych. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą znajomość tematów zawartych w treściach programowych. | |
OIZ_1A_A/10A_W03 zna zasady stosowanie rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim | 2,0 | Student nie zna zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim. |
3,0 | Student zna podstawowe zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim. | |
3,5 | Student zna większość zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim. | |
4,0 | Student ma ugruntowaną wiedzę o większości zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim. | |
4,5 | Student ma ugruntowaną wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim. | |
5,0 | Student ma doskonałą wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w języku niderlandzkim. | |
OIZ_1A_A/10A_W04 zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | 2,0 | Student nie zna podstaw słownictwa specjalistycznego zgodnego z zakresu budownictwa. |
3,0 | Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z zakresu budownictwa. | |
3,5 | Student zna 68 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa. | |
4,0 | Student zna 76 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa. | |
4,5 | Student zna co najmniej 84 % z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa. | |
5,0 | Student zna co najmniej 92 % z podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_A/10A_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł | 2,0 | Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji. |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje. | |
4,0 | Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku. | |
OIZ_1A_A/10A_U02 posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego i tematy dotyczące czasu wolego, szkoły pracy | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,0 | Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,5 | Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
5,0 | Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
OIZ_1A_A/10A_U03 potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą zdarzyć się w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się w języku niderlandzkim | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się w języku obcym. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | |
3,5 | Student potrafi porozumiewać się w języku obcym i argumentować w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
OIZ_1A_A/10A_U04 potrafi porozumiewać się w języku niderlandzkim, wyrazić swoje zdanie, nadzieje i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany | 2,0 | Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | |
3,5 | Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na niektóre tematy. | |
4,0 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na większość tematów. | |
4,5 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na wszystkie tematy. | |
5,0 | Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy. | |
OIZ_1A_A/10A_U05 potrafi formułował pisemne wypowiedzi na tematy z życia codziennego oraz na tematy, które są mu znane bądź które go interesują | 2,0 | Student nie potrafi formułować pisemnych wypowiedzi. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | |
3,5 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na niektóre tematy. | |
4,0 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na większość tematów. | |
4,5 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać list formalny. | |
5,0 | Student potrafi formułować obszerne pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać skuteczny list formalny. | |
OIZ_1A_A/10A_U06 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | 2,0 | Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznegoz z zakresu budownictwa. |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i stosuje je w niepełnym zakresie. | |
4,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i potrafi je efektywnie zastosować w swojej dziedzinie. | |
4,5 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i używa je z powodzeniem w swojej dziedzinie. | |
5,0 | Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i wykorzystuje je efektywnie w swojej dziedzinie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OIZ_1A_A/10A_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych. |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność ciągłego rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
OIZ_1A_A/10A_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie | 2,0 | Student nie potrafi współpracować w grupie. |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | Student potrafi pracować i współdziałać w grupie. | |
4,0 | Student potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej podstawowe role. | |
4,5 | Student dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej większość ról. | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej różnorodne role. | |
OIZ_1A_A/10A_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | 2,0 | Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,0 | Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,5 | Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
OIZ_1A_A/10A_K04 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | 2,0 | Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
OIZ_1A_A/10A_K05 potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym języka niderlandzkiego | 2,0 | Student nie potrafi wybierać i realizować ról społecznych w obszarze kulturowym języka niderlandzkiego. |
3,0 | Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka niderlandzkiego. | |
3,5 | Student potrafi wybierać i realizuje podstawowe role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka niderlandzkiego. | |
4,0 | Student potrafi wybierać i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranegojęzyka niderlandzkiego. | |
4,5 | Student ze zrozumieniem wybiera i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranegojęzyka niderlandzkiego. | |
5,0 | Student potrafi ze zrozumieniem wybrać i precyzyjnie zrealizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka niderlandzkiego. |
Literatura podstawowa
- Kalsbeek A., Code Nederlands, Utrecht 2001, 2001
- 2. Stembor L., Gramatyka języka niderlandzkiego z ćwiczeniami, Wiedza Powszechna, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Van Ekeren-Krawczyk A., Niderlandzki drugi krok, Granpok system, 2011
- Van Ekeren-Krawczyk A., Jaskólska-Schothuis T, wo, Granpok system, Niderlandzki od podstaw, Budownictwo, Granpok system, 2011