Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_1A_??_U01 | Potrafi wybrać odpowiednią technologię i wybrać narzędzia do do rozwiązania problemów w inżynierii środowiska |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_1A_U01 | Potrafi dokonać klasyfikacji urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska |
---|
IS_1A_U02 | Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska |
IS_1A_U05 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
IS_1A_U08 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót z zakresu inżynierii środowiska |
IS_1A_U15 | Ma umiejętność samokształcenia się |
IS_1A_U19 | Potrafi wybrać odpowiednią technologię dla rozwiązania prostego zadania z zakresu inżynierii środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-7 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych w zakresie pomiarów w inżynierii środowiska |
---|
C-5 | potrafi dokonać klasyfikacji urządzeń oraz instalacji |
C-6 | Potrafi wybrać narzędzia i technologię do rozwiazywania problemó w inżynierii środowiska |
C-10 | Ma umiejętność samokształcenia się |
Treści programowe | T-L-4 | Termowizja, pomiar pola temperatur kamerą termowizyjną, termomodernizacja budynków, oprogramowanie |
---|
T-W-7 | Urządzenia instalacji wentylacji |
T-L-1 | Pomiary proste i złożone, pomiary podstawowe (temperatura, ciśnienie, wilgotność) niedokładności pomiaru, obliczenia |
T-W-8 | Regulacja i urządzenia regulacyjne w instalacji co, cwu, went |
T-W-1 | Wstęp - Pomiary proste i złożone, pomiary podstawowe (temperatura, ciśnienie, wilgotność) niedokładności pomiaru, obliczenia |
T-W-3 | Pomiary zużytego ciepła c.o., podział kosztów ogrzewania, ciepłomierze |
T-W-5 | Parametry mikroklimatu – pomiar i regulacja, oprogramowanie |
T-L-8 | Regulacja i urządzenia regulacyjne w instalacji co, cwu, went |
T-L-7 | Bilans cieplny nagrzewnicy wodnej wentylacyjnej |
T-W-2 | Pomiar i obliczenia współczynnika przenikania ciepła U przegrody budynku. Dostosowanie parametrów przegrody do wymagań budynków energooszczędnych i pasywnych |
T-W-4 | Termowizja, pomiar pola temperatur kamerą termowizyjną, termomodernizacja budynków, oprogramowanie |
T-L-6 | Pomiary w instalacji wentylacyjnej, pomiar strumienia objętości i prędkości powietrza (w kanale, z nawiewników) |
T-L-3 | Podział kosztów ogrzewania, ciepłomierze – obliczenia, dobór, wzorcowanie ( wg odpowiedniego rozporządzenia) |
T-W-6 | Pomiary w instalacji wentylacyjnej |
T-L-5 | Parametry mikroklimatu – pomiar i regulacja, oprogramowanie |
T-L-2 | Pomiar i obliczenia współczynnika przenikania ciepła U przegrody budynku. Dostosowanie parametrów przegrody do wymagań budynków energooszczędnych i pasywnych |
Metody nauczania | M-2 | Metody programowe/z użyciem komputera |
---|
M-1 | Wykład informacyjny/wyjaśnienie |
M-3 | Metody praktyczne/pokaz, ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | umie jedynie w dostatecznym stopniu rozwiązać zagadnienia zwiazane z pomiarami i regulacją w inżynierii środowiska, poprawnie przygotował sprawozdania bez głębszej analizy wyników |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |