Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_1A_m_U01 | Student potrafi analizować procesy technologiczne oczyszczania ścieków. Potrafi zaprojektować na podstawie wskaźników zużycia wody i bilansu jakości ścieków proste urządzenie lub prostą oczyszczalnię ścieków oraz potrafi dokonać oceny istniejących rozwiązań. Student potrafi wybrać optymalną technologię dla prostej oczyszczalni ścieków. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_1A_U01 | Potrafi dokonać klasyfikacji urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska |
---|
IS_1A_U04 | Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
IS_1A_U18 | Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
IS_1A_U19 | Potrafi wybrać odpowiednią technologię dla rozwiązania prostego zadania z zakresu inżynierii środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | zapoznanie studenta z urządzeniami stosowanymi do oczyszczania ścieków |
---|
C-2 | przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczących zagadnień procesów oczyszczania ścieków |
C-5 | Wyrobienie umiejętności sprawnego wyliczenia wskażników użycia wody, ładunków zanieczyszczeń i wykanie bilansu jakości ścieków |
C-4 | wyrobienie umiejetności doboru urządzeń stosownaych do oczyszczania ścieków |
C-1 | zapoznanie studentów z procesami fizycznymi, chemicznymi i mikrobiologicznymi zachodzącymi podczas oczyszczania ścieków |
Treści programowe | T-W-3 | Chemiczne oczyszczanie ścieków. Metody strąceniowe. Neutralizacja ścieków. Utlenianie i redukcja. |
---|
T-W-5 | Oczyszczanie ścieków w złożach bilogicznych. |
T-P-2 | Wskaźniki zużycia wody. Ładunki zanieczyszczeń ścieków. |
T-W-4 | Proces biologicznego oczyszczania ścieków (usuwanie związków biogennych N i P). |
T-W-1 | Definicja i podział ścieków. Charakterystyka jakościowa i ilościowa ścieków. |
T-P-1 | Metody prognozowania składu i ilości ścieków dopływających do oczyszczalni |
T-W-2 | Mechaniczne i fizykochemiczne oczyszczanie ścieków. |
T-P-3 | Bilans jakości ściekowych nieoczyszcznych i oczyszczonych. Sprawność działania oczyszczalni ścieków. |
T-W-6 | Rozwiązania techniczne i systemy technologiczne biotreaktorów stosowanych w procesach oczyszczania ścieków. |
Metody nauczania | M-4 | ćwiczenia projektowe |
---|
M-2 | prezentacje multimedialne z użyciem komputera i projektora |
M-1 | wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: oceny cząstkowe w trakcie realizacji zajęć, za aktywność i zaangażowanie studenta. Ocena za wykonany projekt. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena przeprowadzona w formie pisemnej po zakończonych wykładach, w formie pytań otwartych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada niewielkie umiejętności w zakresie technologii wody i ścieków. Umie obliczyć wskaźnik zużycia wody, ładunki zanieczysczeń w ściekach, wykonać bilans jakości ścieków, ale wyciąga tylko ogólne wnioski. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |