Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_2A_??_W10 | Student w ramach zajęć nabędzie wiedzę i umiejętności konieczne w stosowaniu technologii proekologicznych w zagadnieniach z zakresu inżynierii środowiska |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_2A_W02 | Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z inżynierią środowiska w tym z zakresu inżynierii elektrycznej, inżynierii mechanicznej, ochrony środowiska, planowania przestrzennego, inżynierii bezpieczeństwa, szczególnie bezpieczeństwa instalacji i innych systemów technicznych |
---|
IS_2A_W07 | Ma wiedzę dotyczącą zarządzania przedsięwzięciami z zakresu inżynierii środowiska i budowlanymi w aspekcie techniczno-ekonomicznym oraz organizacji procesu inwestycyjnego i kosztorysowania |
IS_2A_W13 | Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w inżynierii środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
T2A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
InzA2_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | zrozumienie istoty technologii proekologicznych; zrozumienie procesów technologicznych stosowanych w technologiach proekologicznych; opanowanie umiejętności procedury tworzenia projektu wykorzystującego technologie proekologiczne; umiejętność stosowania technologii proekologicznych w praktyce. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Analiza wybranego zagadnienia związanego z zastosowaniem technik proekologicznych. Tematyka projektu dobierana indywidualnie, zgodnie z zainteresowaniami studenta. |
---|
T-W-1 | Odnawialne źródła energii; Energia wody i jej wykorzystanie; Energia wiatru i jej wykorzystanie; Energia promieniowania słonecznego i jej wykorzystanie; Energia geotermalna i jej wykorzystanie; Pasywne i aktywne systemy wykorzystania energii słonecznej; Pompy ciepła; Zastosowanie ogniw fotowoltaicznych; Biomasa jako odnawialne źródło energii; Biogaz; Zastosowanie ogniw paliwowych; Wodór jako paliwo przyszłości; Technologie proekologiczne i zintegrowane zarządzanie środowiskiem; Technologie zmniejszania emisji NOx i CO przy spalaniu paliw stałych i ciekłych Spalanie paliw ubogich i nietypowych; Usuwanie metali ciężkich z gleby i odpadów; Procesy odnowy i uzdatniania wód
Metody i techniki unieszkodliwiania odpadów stałych; Metody i techniki oczyszczania ścieków; Schematy technologiczne oczyszczania ścieków; Piroliza; Zasady unieszkodliwiania i odzysku odpadów; Zanieczyszczenia powietrza a zmiana klimatu; Oczyszczanie ścieków przemysłowych; Budownictwo ekologiczne; Certyfikaty energetyczne; Budownictwo energooszczędne; Przydomowe oczyszczalnie ścieków; Budowlane materiały ekologiczne; Ekologiczne technologie w budownictwie |
Metody nauczania | M-1 | wykład (metody podające: wykład informacyjny: objaśnienie lub wyjaśnienie; metody problemowe: wykład problemowy; metody aktywizujące: metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna; metody eksponujące: film) |
---|
M-2 | ćwiczenia projektowe (metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie; metody aktywizujące: metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna; metody programowe: z użyciem podręcznika programowanego; metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów, metoda przewodniego tekstu) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: ocena z wykładu zostanie wystawiona na podstawie zaliczenia pisemnego (test) |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena z ćwiczeń projektowych zostanie wystawiona na podstawie samodzielnie wykonanego przez studenta zadania projektowego lub referatu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy i umiejętności w stosowaniu technologii proekologicznych w zagadnieniach z zakresu inżynierii środowiska. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę i umiejętności w stosowaniu technologii proekologicznych w zagadnieniach z zakresu inżynierii środowiska. |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę i umiejętności w stosowaniu technologii proekologicznych w zagadnieniach z zakresu inżynierii środowiska; potrafi w ograniczonym zakresie samodzielnie rozwiązywać problemy tematycznie związane z zagadnieniami technologii proekologicznych. |
4,0 | Student posiada podstawową wiedzę i umiejętności w stosowaniu technologii proekologicznych w zagadnieniach z zakresu inżynierii środowiska; potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy tematycznie związane z zagadnieniami technologii proekologicznych. |
4,5 | Student posiada podstawową wiedzę i umiejętności w stosowaniu technologii proekologicznych w zagadnieniach z zakresu inżynierii środowiska; potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy tematycznie związane z zagadnieniami technologii proekologicznych oraz wykorzystywać zdobyte informacje i umiejętności do interpretacji uzyskanych wyników. |
5,0 | Student posiada podstawową wiedzę i umiejętności w stosowaniu technologii proekologicznych w zagadnieniach z zakresu inżynierii środowiska; potrafi samodzielnie rozwiązywać skomplikowane problemy tematycznie związane z zagadnieniami technologii proekologicznych oraz wykorzystywać zdobyte informacje i umiejętności do interpretacji uzyskanych wyników; jest w stanie weryfikować uzyskane rezultaty i prezentować je w szerszym gronie. |