Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)
specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa obiektów technicznych
Sylabus przedmiotu Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Irena Tracz <Irena.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólne wiadomości na temat ekonomiki i zarządzania w budownictwie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznaie się z działaniami podejmowanymi w poszczególnych fazach zarządzania przedsiębiorstwem |
C-2 | Analiza parametrów techniczno-ekonomicznych przedsięwzięcia budowlanego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Dla okreslonego przedsięwziecia opracować studium wykonalniości techn icznej i finansowej | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje zarządzania projektem- cykl życia projektu | 2 |
T-W-2 | Podejście procesowe do zarządzania projektem | 1 |
T-W-3 | Kluczowa organizacja projektu w poszczególnych fazach | 1 |
T-W-4 | Podstawowe zadania kierwonika Projektu | 1 |
T-W-5 | Studium wykonalności w podejmowaniu decyzji inwestycyjnej | 1 |
T-W-6 | Wykonalność techniczna i finansowa projektu | 1 |
T-W-7 | Zarządzanie zakresem projektu | 1 |
T-W-8 | Struktura podziału działań WBS w odniesieniu do pełnego życia projektu | 1 |
T-W-9 | Zarządzanie ryzykiem podczas całego cyklu projektu | 1 |
T-W-10 | Plan jakości dla całego przedsięwziecia | 1 |
T-W-11 | Zarządzanie kosztami projektu cash flow | 2 |
T-W-12 | Kontrola poszczególnych elementów projektu z wykorzystaniem programu MS PROJECT | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | rozpoznanie literaturowe | 7 |
A-A-3 | udział w konsultacjach | 5 |
A-A-4 | przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-A-5 | zaliczenie | 1 |
32 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | udział w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | studia literaturowe | 5 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-W-5 | zaliczenie przedmiotu | 1 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_null_W01 Wskazuje najważniejsze działania w zakresie planowania, organizacji i zarządzania w fazie przygotowania przedsięwzięcia oraz jego realizacji | IS_2A_W07 | T2A_W09, T2A_W11 | InzA2_W03, InzA2_W04 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_2A_null_W02 Charakteryzuje najważniesze elementy zarządzania projektem | IS_2A_W07 | T2A_W09, T2A_W11 | InzA2_W03, InzA2_W04 | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_null_U01 Analizuje istotne parametry projektu : czas, koszt i jakość | IS_2A_U22 | T2A_U14 | InzA2_U04 | C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-11 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_2A_null_U02 Kontroluje podstawowe parametry projektu z wykorzystaniem programu MS PROJECT | IS_2A_U21 | T2A_U19 | InzA2_U08 | C-2 | T-W-7, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_null_K01 Potrafi zarządzać poszczególnymi elementami projektu (zaktesem, kosztami , ryzykiem i zasobami ludzkimi) | IS_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-9, T-W-11 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_2A_null_K02 Ponosi odpowiedzialność za kierowanie podległym zespołem | IS_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_null_W01 Wskazuje najważniejsze działania w zakresie planowania, organizacji i zarządzania w fazie przygotowania przedsięwzięcia oraz jego realizacji | 2,0 | |
3,0 | Potrafi ocenić zakres przedsięwziecia i zaplanować przebieg procesu inwestycyjnego na etapie przygotowania i realizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_2A_null_W02 Charakteryzuje najważniesze elementy zarządzania projektem | 2,0 | |
3,0 | Potrafi określić istotne parametry przedsięwziecia ; czas, koszt, jakość w zakresie podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_null_U01 Analizuje istotne parametry projektu : czas, koszt i jakość | 2,0 | |
3,0 | Na podstawie katalogów i biuletynów potrafi określić czas realizacji przedsięwziecia, koszty wykonania robót i ocenić jakość. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_2A_null_U02 Kontroluje podstawowe parametry projektu z wykorzystaniem programu MS PROJECT | 2,0 | |
3,0 | Umiejetność wykorzystania możliwości MS PROJECT do monitorowania podstawowych elementów projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_null_K01 Potrafi zarządzać poszczególnymi elementami projektu (zaktesem, kosztami , ryzykiem i zasobami ludzkimi) | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość posiadania wiedzy lecz niewykorzystuje jej w dostatecznym stopniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_2A_null_K02 Ponosi odpowiedzialność za kierowanie podległym zespołem | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość problemów związanych z zarządzaniem przedsięwzieciem lecz nie potrafi zastosować do zaistniałych warunków | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Studium wykonalności dla inwestycji współfinansowanych ze środków UE, LEMTECH, Kraków, 2010
- Z.J. Boczek, Realizacja inwestycji budowlanych w systemie zamówień publicznych oraz procedury FIDIC, Euroinstytut, Szczecin, 2009
Literatura dodatkowa
- W. A. Werner, Zarządzanie w procesie inwestycyjnym, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1998