Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)
specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa obiektów technicznych
Sylabus przedmiotu Metody komputerowe w IŚ-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody komputerowe w IŚ-1 | ||
Specjalność | Ogrzewanie i Wentylacja | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Nejranowski <Jerzy.Nejranowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fizyka budowli - przenikanie ciepła przez przegrody |
W-2 | Umiejętność podstawowego podługiwania się komputerem, czytanie rysunku budowlanego. |
W-3 | Ogrzewnictwo - projektowania instalacji c.o. pompowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przktyczne zapoznanie się z wybranymi programami użytkowymi do obliczeń projektowego zapotrzebowania ciepła |
C-2 | Praktyczne zapoznanie się z wybranymi programami użytkowymi do projektowania instalacji centralnego ogrzewania w budynku |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Praktyczne zapoznanie się z wybranymi programami użytkowymi do obliczeń projektowego zapotrzebowania ciepła | 10 |
T-L-2 | Wykonanie projektu instalacji centralnego ogrzewania w budynku wraz z dokumentacja projektową | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie możliwości programów do obliczeń projektowego obciązenia cieplnego z podaniem przykładów obliczeniowych | 5 |
T-W-2 | Omówienie możliwości programów do projektowania instalacji centralnego ogrzewania z podaniem przykładów obliczeniowych | 10 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Praca własna studenta | 25 |
A-L-3 | Konsultacje | 5 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Kształcenie własne | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Objaśnie lub wyjaśnienie |
M-3 | Wykład problemowy |
M-4 | Metoda przypadków |
M-5 | Pokaz i symulacja |
M-6 | Projektowanie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kontrola aktywnego udziału w wykładzie |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena koncowa projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_W01 Zastosowanie programamów użytkowych do obliczeń instalacji centralnego ogrzewania | IS_2A_W06, IS_2A_W09 | T2A_W03, T2A_W06, T2A_W07 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05 | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-2, M-1, M-4, M-5, M-3, M-6 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_U01 Umie zaprojektować nowoczesną instalację c.o. i wykonać jej dokumentację projektową | IS_2A_U19, IS_2A_U20 | T2A_U18, T2A_U19 | InzA2_U05, InzA2_U08 | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-1 | M-3, M-5, M-1, M-4, M-6 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_K01 Potrafi samodzielnie, zgodnie z wymaganiami zaprojektować instalację c.o. w budynku | IS_2A_K01, IS_2A_K05, IS_2A_K06 | T2A_K01, T2A_K04, T2A_K06 | InzA2_K02 | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-1 | M-5, M-1, M-4, M-2, M-3, M-6 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_W01 Zastosowanie programamów użytkowych do obliczeń instalacji centralnego ogrzewania | 2,0 | |
3,0 | Wie w stopniu dostatecznym jak wykorzystywać programy użytkowe do projektowania instalacji c.o. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_U01 Umie zaprojektować nowoczesną instalację c.o. i wykonać jej dokumentację projektową | 2,0 | |
3,0 | Umie w sposób dostateczny wykorzystywać programy użytkowe do projektowania instalacji c.o. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_K01 Potrafi samodzielnie, zgodnie z wymaganiami zaprojektować instalację c.o. w budynku | 2,0 | |
3,0 | W sposób dostateczny potrafi zastosować programy użytkowe do projektowania instalacji c.o. zgodnie z postawionymi wymogami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- WERESZCZYŃSKI P., KAN OZC WERSJA 4.0, SANKOM SP. Z O.O., WARSZAWA, 2009
- Wereszczyński P., Kan C.O. Graf WERSJA 3.6, SANKOM, WARSZAWA, 2008
Literatura dodatkowa
- http://pl.wavin.com/master/master.jsp?bmLocale=pl, Wavin
- http://www.vogelnoot.pl/, Vogel & Noot Polska
- http://www.danfoss.com/poland, Danfoss Poland