Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_2A_null_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zdefiniować najważniejsze własciwości biomasy oraz scharakteryzować różne metody konwersji biomasy, powinien znać podstawowe właściowości paliw stałych, ciekłych i gazowych z biomasy oraz technologie i urządzenia do ich spalania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_2A_U11 | Potrafi — przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich — integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z inżynierią środowiska takich jak na przykład: budownictwo, energetyka, inżynieria elektryczna, inżynieria bezpieczeństwa, planowanie przestrzenne, nauki ekonomiczne i ochrona środowiska oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
---|
IS_2A_U03 | Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
IS_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
IS_2A_U20 | Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-2 | Celem laboratorium jest zapoznanie studenta z podstawowymi metodami oznaczania podstawowych właściwości biomasy: ciepła spalania, wartości opalowej, zawartości wilgoci, części lotnych oraz popiołu oraz zapoznanie z studenta z moetodyką badania kotła na biopaliwo stałe. |
---|
C-1 | Celem wykładów jest zapoznanie studenta z zagadnieniami biomasy i metodami jej konwersji, metodami produkcji stałych, ciekłych i gazowych paliw z biomasy, podstawowymi właściwościami biopaliworaz technologiami i urządzeniami do spalania i wspólspalania biomasy oraz innych bioplaiw. |
C-3 | Celem zajęć projektowych jest przedstawienie zasad oraz toku obliczeń, dotyczących doboru urządzeń do energetycznego wykorzystania biomasy, wykonanie przykładowych projektów. |
Treści programowe | T-P-1 | Przedstawienie zasad oraz toku obliczeń, dotyczących doboru urządzeń do energetycznego wykorzystania biomasy, wykonanie przykładowych projektów. |
---|
T-L-1 | Oznaczanie podstawowych właściwości biomasy: ciepła spalania, wartości opalowej, zawartości wilgoci, części lotnych oraz popiołu, badanie kotła na biopaliwo stałe |
T-W-1 | Biomasa, rodzaje i właściwości biomasy decydujące o jej energetycznym wykorzystaniu.
Procesy konwersji biomasy.
Otrzymywanie oraz właściwości biopaliw stałych. Procesy przygotowania biomasy. Mechanizm spalania biopaliw stałych. Technologie i urządzenia do spalania i wspólspalania biopaliw stałych.
Otrzymywanie oraz właściwości biopaliw gazowych.Generatory gazowe.Technologie i urządzenia do spalania biopaliw gazowych .
Otrzymywanie oraz właściwości biopaliw ciekłych. Mechanizm spalania biopaliw ciekłych. Technologie i urządzenia do spalania biopaliw ciekłych.
Skojarzona produkcja ciepła i energii elektrycznej.
Środowiskowe aspekty stosowania biopaliw. |
Metody nauczania | M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne. |
---|
M-3 | Metoda praktyczna: zajęcia projektowe |
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny z wykorzystaniem m prezentacji multimedialnej. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych raportów z ćwiczeń laboratoryjnych,zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych objętych zakresem kursu. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Wykonanie , prezentacja i zaliczenie projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | mniej niż 60% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
3,0 | 60 - 70% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
3,5 | 70 – 75% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
4,0 | 75 - 80% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
4,5 | 80 – 90% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |
5,0 | 90 – 100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w czasie zaliczenia |