Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Wieloaspektowe projektowanie komunikacji wizualnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wieloaspektowe projektowanie komunikacji wizualnej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Rysunku, Malarstwa i Rzeźby
Nauczyciel odpowiedzialny wol ww <ww@wp.pl>
Inni nauczyciele Patryk Słowiński <pslowinski@zut.edu.pl>, wol ww <ww@wp.pl>
ECTS (planowane) 13,0 ECTS (formy) 13,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 60 4,01,00zaliczenie
projektyP4 60 4,01,00zaliczenie
projektyP5 60 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętności w zakresie podstaw projektowania komunikacji wizualnej Posługiwanie się oprogramowaniem graficznym na poziomie dobrym. (adobe ilustrator,photoshop, corel draw).
W-2bardzo dobra znajomość oprogramowania do grafiki wektorowej i bitmapowej. ( Pakiet adobe i corel)
W-3Znajomość oprogramowania do edycji książek (quark, adobe indesign),znajomość oprogramowania do tworzenia stron www

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykłady: (pogłębione wprowadzenia do ćwiczeń) – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.60
60
projekty
T-P-1Wykłady: siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.60
60
projekty
T-P-1Wykłady: – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.60
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.150
150
projekty
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.60
A-P-2Praca własna60
120
projekty
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.120
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C4_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Wz_1A_W05A1_W13C-2, C-3, C-1T-P-1, T-P-1, T-P-1M-1, M-4, M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C4_U01
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Wz_1A_U09A1_U19, A1_U20C-1, C-3, C-2T-P-1M-1, M-4, M-2S-1, S-2, S-3
Wz_1A_C4_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Wz_1A_U11A1_U21C-1, C-2, C-3T-P-1M-1, M-2, M-4, M-3S-1, S-3, S-2
Wz_1A_C4_U03
potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Wz_1A_U13A1_U24C-2, C-3, C-1T-P-1M-1, M-4, M-3, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C4_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Wz_1A_K01A1_K01, A1_K02C-1, C-2, C-3T-P-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2
Wz_1A_C4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02A1_K02C-2, C-1, C-3T-P-1M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C4_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
2,0Student posiada conajmniej 60% obecności i posiadania posiada conajmniej 60% prac
3,0Student osiągający minimum 65% obecności i posiadania powyżej 65% prac zadaniowych.
3,5Student osiągający minimum 75% obecności i posiadania powyżej 75% prac zadaniowych
4,0Student osiągający minimum 80% obecności i posiadania powyżej 80% prac zadaniowych
4,5Student osiągający minimum 90% obecności i posiadania powyżej 90% prac zadaniowych
5,0Student osiągający 100% obecności i 100% prac zadaniowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C4_U01
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
2,0Student posiada conajmniej 60% prac
3,0Student posiada powyżej 65% prac
3,5Student posiada conajmniej 75% prac
4,0Student posiada conajmniej 80% prac
4,5Student posiada conajmniej 90% prac
5,0Student posiada 100% prac
Wz_1A_C4_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
2,0Student posiada conajmniej 60% prac
3,0Student posiada conajmniej 65% prac
3,5Student posiada conajmniej 75% prac
4,0Student posiada conajmniej 80% prac
4,5Student posiadani conajmniej 90% prac
5,0Student posiada 100% prac
Wz_1A_C4_U03
potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
2,0Student posiada conajmniej 60% prac
3,0Student posiada conajmniej 65% prac
3,5Student posiada conajmniej 75% prac
4,0Student posiada conajmniej 80% prac
4,5Student posiada conajmniej 90% prac
5,0Student posiada 100% prac

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C4_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności
Wz_1A_C4_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności

Literatura podstawowa

  1. Bo Bergstroem, Komunikacja wizualna, 2011
  2. S. Heller, M. Ilić, Anatomia projektu, 2008
  3. Q. Newark, Design i grafika dzisia;j, 2008
  4. A. Twemlow, Czemu służy grafika użytkowa?, 2004
  5. D. Millman, The Essential Principles of Graphic Design, 1995
  6. David Bernstein, Billboard – sztuka otwartej przestrzeni, 2011

Literatura dodatkowa

  1. R. Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa, 1999
  2. T. Pierce, The International Pictograms Standard, 2004
  3. Gavin Ambrose, Paul Harris, Layout, zasady/kompozycja/zastosowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010
  4. David Ogilvy, Wyznania człowieka reklamy, WIG-Press, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: (pogłębione wprowadzenia do ćwiczeń) – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.60
60

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.60
60

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.60
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.150
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.60
A-P-2Praca własna60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Studentom proponowany jest następujący zakres zagadnień: grafika wydawnicza np.: okładka i ilustracja prasowa, projektowanie plakatu, traktowane jako autonomiczny komunikat wizualny, będący nośnikiem informacji i reklamy, jako świadoma kreacja autorska oraz jako szeroko pojęta problematyka kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy lub produktu, z plakatem jako częścią składową tej kampanii. Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.120
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_W01zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W05zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne oraz multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W13zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
Cel przedmiotuC-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
C-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
Treści programoweT-P-1Wykłady: siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
T-P-1Wykłady: (pogłębione wprowadzenia do ćwiczeń) – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
T-P-1Wykłady: – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada conajmniej 60% obecności i posiadania posiada conajmniej 60% prac
3,0Student osiągający minimum 65% obecności i posiadania powyżej 65% prac zadaniowych.
3,5Student osiągający minimum 75% obecności i posiadania powyżej 75% prac zadaniowych
4,0Student osiągający minimum 80% obecności i posiadania powyżej 80% prac zadaniowych
4,5Student osiągający minimum 90% obecności i posiadania powyżej 90% prac zadaniowych
5,0Student osiągający 100% obecności i 100% prac zadaniowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_U01potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U09potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
A1_U20opanowała efektywne techniki ćwiczenia umiejętności warsztatowych, umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę
Cel przedmiotuC-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
Treści programoweT-P-1Wykłady: – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada conajmniej 60% prac
3,0Student posiada powyżej 65% prac
3,5Student posiada conajmniej 75% prac
4,0Student posiada conajmniej 80% prac
4,5Student posiada conajmniej 90% prac
5,0Student posiada 100% prac
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_U02potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
Cel przedmiotuC-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
Treści programoweT-P-1Wykłady: siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada conajmniej 60% prac
3,0Student posiada conajmniej 65% prac
3,5Student posiada conajmniej 75% prac
4,0Student posiada conajmniej 80% prac
4,5Student posiadani conajmniej 90% prac
5,0Student posiada 100% prac
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_U03potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U13potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U24zna formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań
Cel przedmiotuC-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
C-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
Treści programoweT-P-1Wykłady: (pogłębione wprowadzenia do ćwiczeń) – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada conajmniej 60% prac
3,0Student posiada conajmniej 65% prac
3,5Student posiada conajmniej 75% prac
4,0Student posiada conajmniej 80% prac
4,5Student posiada conajmniej 90% prac
5,0Student posiada 100% prac
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
A1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
Treści programoweT-P-1Wykłady: (pogłębione wprowadzenia do ćwiczeń) – pojęcia i problemy liternictwa i typografii; siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – kaligrafia jako wstęp do liternictwa i typografii, wstęp do własnego kroju pisma; rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C4_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-2• rozwijanie autonomicznego wyrazu formalnego dzieła • analiza funkcji użytkowej plakatu i różnych form grafiki wydawniczej • typografia jako element informacyjny i kreacyjny • metodyka perswazyjnego przekazu wizualnego w wymiarze jednostkowym i kompleksowym
C-1• rozbudzenie wyobraźni metaforycznej • umiejętność wykreowania skrótu ideowego i hierarchizacji elementów dzieła plastycznego • zagadnienia użycia typografii • kształtowanie syntetycznej formy graficznej
C-3• Traktowany jest jako suma doświadczeń lat poprzednich i ich twórcze rozwinięcie w teoretycznym i realizacyjnym.
Treści programoweT-P-1Wykłady: siatka modułowa a rodziny i systemy znaków; pojęcia i problemy grafiki reklamowej i systemów identyfikacji wizualnej; typografia i projektowanie graficzne wobec własnej twórczości artystycznej. Ćwiczenia:, (projekty) – rodziny i systemy znaków w oparciu o siatki modułowe; pojedyncze komunikaty i systemy komunikatów reklamowych; analiza i budowanie systemów identyfikacji wizualnej; logistyka zespołowej pracy projektowej w oparciu o warunki konkursów graficznych (na logo czy identyfikację wizualną); ekspresja własnej osobowości artystycznej w twórczości w zakresie unikatowych wydawnictw (książka artystyczna) i plakatu autorskiego.
Metody nauczaniaM-1W części teoretycznej: metody podające i problemowe, w przykładach do ćwiczeń – także programowane; w części praktycznej (ćwiczenia, projekty) – metody praktyczne
M-3Aby uczestniczyć w naszych zajęciach wymagamy opanowania w stopniu zaawansowanym oprogramowania graficznego do edycji bitmapowej i wektorowej. W trakcie studiów dodatkowym wymogiem może być nauczenie się programu do składu tekstu oraz do projektowania typografii i stron www. Na różnych etapach studiów studenci zobowiązani są do zapoznania się z lekturami obowiązkowymi (lista).
M-2Efektem studiów jest podstawowa umiejętność przeprowadzenia zleconej pracy począwszy od analizy, selekcji danych wyjściowych, ustalenia hierarchii informacji, odbiorcy i funkcji aż do realizacji przy pomocy różnych środków plastycznych takich jak ilustracja, poprawny skład tekstu, fotografia, animacja itp. W korektach zwracamy w równym stopniu uwagę na umiejętność metaforycznego, niekonwencjonalnego ujęcia problemu jak i na kryteria bardziej racjonalne np: umiejętność osiągania zamierzonych celów, kontrola nad etapami pracy, odpowiedzialność za treść komunikatu graficznego.
M-4Zakres i skala trudności proponowanych zagadnień jest uwarunkowana zakresem nabytej wiedzy i umiejętności na poszczególnych latach studiów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student zobowiązany jest do zrealizowania wszystkich ćwiczeń, przewidzianych w programie. Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne ćwiczenia. Zaangażowanie, umiejętność pracy zespołowej, progresja intelektualnego i technicznego poziomu realizowanych prac mogą podnieść ostateczną ocenę o 0,5 do 1 stopnia.
S-2Ocena formująca: Oceniany jest stopień wypełnienia założeń projektu oraz twórcze rozwiązanie problemu.
S-3Ocena formująca: Ocena pracy dokonywana jest na bierząco oraz w trybie semestralnych, zbiorowych przeglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student osiągający minimum 60% obecności
3,0Student osiągający minimum 65% obecności
3,5Student osiągający minimum 75% obecności
4,0Student osiągający minimum 80% obecności
4,5Student osiągający minimum 90% obecności
5,0Student osiągający 100% obecności