Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Agroturystyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Agroturystyka | ||
Specjalność | Ekonomika turystyki | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marlena Prochorowicz1 <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>, Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien rozróżniać podstawowe pojęcia związane z turystyką. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z tematyką obszaru turystyki wiejskiej. |
C-2 | Przygotowanie zagadnień związanych z turystyką zrównoważoną |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Istota i zadania agroturystyki | 3 |
T-K-2 | Organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi | 4 |
T-K-3 | Wymiar społeczny i ekonomiczny działalnosci agroturystycznej | 4 |
T-K-4 | Instytucjonalne czynniki rozwoju | 4 |
T-K-5 | Determinanty rozwoju usług agroturystycznych | 4 |
T-K-6 | Biznes plan | 4 |
T-K-7 | Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej | 4 |
T-K-8 | Podstawowe pojęcia związane z turystyką i obszarami wiejskimi | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojecia turystyki i obszarów wiejskich | 3 |
T-W-2 | Organizacja turystyki w Polsce | 4 |
T-W-3 | Produkty i usługi w agroturystyce | 3 |
T-W-4 | Usługi turystyczne na obszarach wiejskich w świetle przepisów prawnych | 3 |
T-W-5 | Agroturystyka jako działalność gospodarcza | 4 |
T-W-6 | Marketing gospodarstw agroturystycznych | 3 |
T-W-7 | Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego | 3 |
T-W-8 | Instytucjonalne czynniki rozwoju | 3 |
T-W-9 | Determinanty rozwoju usług agroturystycznych | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w zajeciach | 30 |
A-K-2 | Studia literatury | 5 |
A-K-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-K-4 | Zaliczenie | 2 |
A-K-5 | Prezentacja | 3 |
A-K-6 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studia literatury przedmiotu | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny) |
M-2 | Metody problemowe (wykład konwersatoryjny) |
M-3 | Metody aktywizujące (metoda przypadków) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas prezentacji multimedialnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Prezentacje prac studentów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/8_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia agroturystyczną i obszarami wiejskimi. | E_1A_W02, E_1A_W01 | S1A_W01, S1A_W02 | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-K-4, T-W-6, T-K-1, T-K-7, T-K-3, T-K-6, T-K-2, T-W-5, T-W-9, T-W-4 | M-3, M-2 | S-2, S-1 |
E_1A_D4/8_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić istotę i funkcje agroturystyki | E_1A_W06, E_1A_W01 | S1A_W01, S1A_W06 | C-1, C-3 | T-K-6, T-K-2, T-W-8, T-W-5, T-W-2, T-K-8, T-K-3 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/8_U01 Student powinien umieć zaprezentować werbalne wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych | E_1A_U01, E_1A_U02 | S1A_U01, S1A_U02 | C-3, C-1 | T-W-6, T-K-1, T-K-5, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
E_1A_D4/8_U02 Student powinien umiec dostosować poznane rozwiazania z zakresu rozwoju obszarów wiejskich. | E_1A_U02, E_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02 | C-2, C-1 | T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-9, T-W-8 | M-3, M-2 | S-2, S-1 |
E_1A_D4/8_U03 Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. | E_1A_U17, E_1A_U03 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U09, S1A_U10 | C-3 | T-K-8, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-K-3 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/8_K01 Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i ich otoczenia | E_1A_K06, E_1A_K01 | S1A_K01, S1A_K06, S1A_K07 | C-2 | T-W-5, T-W-6, T-K-2, T-W-1, T-K-4, T-K-6, T-K-1, T-K-7, T-W-8, T-K-3, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-4, T-W-9 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/8_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia agroturystyczną i obszarami wiejskimi. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
E_1A_D4/8_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić istotę i funkcje agroturystyki | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/8_U01 Student powinien umieć zaprezentować werbalne wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki |
3,0 | - Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
E_1A_D4/8_U02 Student powinien umiec dostosować poznane rozwiazania z zakresu rozwoju obszarów wiejskich. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
E_1A_D4/8_U03 Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/8_K01 Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i ich otoczenia | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. |
Literatura podstawowa
- Dębniewska M, Tkaczuk M., Agroturystyka. Koszty-ceny-efekty., Poltext, Warszawa, 1997
- Drzewiecki M., Pojęcie turystyki wiejskiej, Turyzm, Warszawa, 1998
Literatura dodatkowa
- Długołęcka M., Sawicka J, Agroturystyka jako forma aktywnosci gospodarczej kobiet wiejskich, SGGW, Warszawa, 1997
- Gaworecki W., Turystyka, PWE, Warszawa, 1998