Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Planowanie gospodarcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie gospodarcze
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zenon Królikowski <Zenon.Krolikowski@zut.edu.pl>, Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony program mikro i makroekonomii
W-2Znajomość podstaw finansów przedsiębiorstw

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.3
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.4
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).4
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.4
15
wykłady
T-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.3
T-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.2
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.4
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.3
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym9
A-K-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów wtórnych - raportów, bilansów i innych sprawozdań statystycznych firm, - udział w konsultacjach21
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykladach i sprawdzianie zaliczeniowym9
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie opracowań tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, - udział w konsultacjach21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia, - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/4_W01
Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
E_1A_W01S1A_W01C-1, C-2T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4, S-5
E_1A_D5/4_W02
Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
E_1A_W03S1A_W02, S1A_W03C-2, C-3T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/4_U01
Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
E_1A_U02S1A_U02C-1, C-4T-K-1, T-K-2, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4, S-5
E_1A_D5/4_U02
Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
E_1A_U05S1A_U05C-1, C-2, C-4T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-3, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/4_K01
Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
E_1A_K07S1A_K03C-2, C-3, C-4T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-3, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/4_W01
Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student ma podstawową wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi nie budza zastrzeżeń
E_1A_D5/4_W02
Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
2,0Student nie zna podstawowych cech planowania taktycznego i strategicznego
3,0Student zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
3,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
4,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/4_U01
Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
2,0Student nie umie scharakteryzować podstawowych zasad konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,5Student potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
E_1A_D5/4_U02
Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
2,0Student nie potrafi zastosować procedur gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/4_K01
Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
2,0Student nie jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,0Student jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,5Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Literatura podstawowa

  1. Jakóbik W., Zmiany systemowe w Polsce a struktura gospodarki, Wydawnictwo Naukow PWN, Warszawa, 2000
  2. Leszczyński Z., Skowronek-Mielczarek A., Analiza działalności i rozwoju przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2008
  3. Lisiński M., Metody planowania strategicznego, PWE, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Romanowska M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2004
  2. Winiarski B. (red.), Polityka gospodarcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.3
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.4
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).4
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.3
T-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.2
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.4
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.3
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji3
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym9
A-K-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów wtórnych - raportów, bilansów i innych sprawozdań statystycznych firm, - udział w konsultacjach21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykladach i sprawdzianie zaliczeniowym9
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie opracowań tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, - udział w konsultacjach21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/4_W01Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
Treści programoweT-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia, - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student ma podstawową wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi nie budza zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/4_W02Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
Treści programoweT-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia, - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych cech planowania taktycznego i strategicznego
3,0Student zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
3,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
4,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/4_U01Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
Treści programoweT-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia, - plan - organizacja pracy, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie scharakteryzować podstawowych zasad konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,5Student potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/4_U02Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
Treści programoweT-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować procedur gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/4_K01Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K07Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
Treści programoweT-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie polecenia, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, poprawność formułowania tez
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentow, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,0Student jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,5Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń