Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Ekonomika międzynarodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekonomika międzynarodowa
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro i mikroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych
C-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania gospodarki światowej
C-3opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych współczesnego świata

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Ekonomia międzynarodowa jako dyscyplina nauki;2
T-W-2Światowy system gospodarczy;2
T-W-3Międzynarodowy podział pracy;2
T-W-4Podstawowe teorie międzynarodowego podziału pracy;2
T-W-5Zagraniczna l międzynarodowa polityka ekonomiczna;2
T-W-6Międzynarodowy handel towarami i usługami;2
T-W-7Międzynarodowe przepływy kapitału;2
T-W-8Międzynarodowe przepływy zasobów pracy;2
T-W-9Międzynarodowe przepływy technologii;2
T-W-10Międzynarodowe przepływy czynników przyrodniczych i ekologicznych;2
T-W-11Rynki międzynarodowe.2
T-W-12Kształtowanie się cen na rynkach międzynarodowych;2
T-W-13Pieniądz światowy i kursy walutowe;2
T-W-14Międzynarodowe systemy walutowe;2
T-W-15Rozliczenia międzynarodowych obrotów z zagranicą2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Przygotowanie do zajęć30
A-W-2UCZESTNICTWO W WYKŁADACH30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena bieżacej aktywności
S-2Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/2_W01
Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W04S1A_W01, S1A_W02, S1A_W04C-1T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-2
E_1A_D9/2_W02
Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii międzynarodowej
E_1A_W03, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03C-2, C-1T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-12, T-W-1, T-W-2, T-W-10, T-W-8, T-W-3, T-W-13, T-W-15, T-W-14, T-W-4, T-W-11, T-W-9M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/2_U01
Identyfikuje i dobiera narzędzia analizy przyczyn i skutków procesów integracyjnych na świecie
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04, E_1A_U08S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U08C-2, C-1, C-3T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1M-2S-2
E_1A_D9/2_U02
Student potrafi analizować tendencje w gospodarce globalnej
E_1A_U01, E_1A_U02S1A_U01, S1A_U02C-1, C-2, C-3T-W-11, T-W-9, T-W-7, T-W-12, T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/2_K01
Student potrafi pracować w grupie
E_1A_K02, E_1A_K01S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06C-1, C-2, C-3T-W-5, T-W-6, T-W-10, T-W-8, T-W-7, T-W-11, T-W-9, T-W-4, T-W-3, T-W-12M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/2_W01
Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej
2,0Nie rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej
3,0Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej w stopniu dostatecznym
3,5Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej w stopniu dobrym
4,5Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej więcej niż dobrym
5,0Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/2_W02
Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii międzynarodowej
2,0Nie potrafi podać podstawowych definicji z zakresu EM
3,0Potrafi podać podstawowe definicje z zakresu EM
3,5Rozumie podstawowe zagadnienia związane z EM
4,0Potrafi interpretować zjawiska zachodzące w stosunkach międzynarodowych
4,5Potrafi analizować wskażniki charakterysujące gospodarkę globalną
5,0Potrafi interpretować, i bronic swoich poglądów z zakresu EM

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/2_U01
Identyfikuje i dobiera narzędzia analizy przyczyn i skutków procesów integracyjnych na świecie
2,0Nie identyfikuje i nie dobiera narzędzi wykorzystywanych do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych
3,0Identyfikuje i dobiera narzędza wykorzystywane do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje i dobiera narzędza wykorzystywane do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Identyfikuje i dobiera narzędza wykorzystywane do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje i dobiera narzędza wykorzystywane do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Identyfikuje i dobiera narzędza wykorzystywane do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/2_U02
Student potrafi analizować tendencje w gospodarce globalnej
2,0Student nie potrafi analizować
3,0Student posiada postawowe umięjetności z zakresu anlizy podstawowych wskaźników charakterystycnych dla ekonomii międzynarodowej
3,5Student potrafi analiować tendencje w gospodarce globalnej. Z trudnością formułuje wnioski
4,0Student samodzielnie formułuje wnioski.
4,5Student potrafi samodzielnie formułować wioski oraz uzasadniać swoje stanowisko
5,0Potrafi wytłumaczyć i uzasadnić swoje zdanie w zakresie tendencji w gospodarce globalnej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/2_K01
Student potrafi pracować w grupie
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy

Literatura podstawowa

  1. pod red. A. Budnikowskiego, E. Kaweckiej-Wyrzykowskiej, Międzynarodowe stosunki gospodarcze, PWE, Warszawa, 2006
  2. S. Miklaszewski (i inni), Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze u progu XXI wieku, Wydawnictwo Delfin, Warszawa, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ekonomia międzynarodowa jako dyscyplina nauki;2
T-W-2Światowy system gospodarczy;2
T-W-3Międzynarodowy podział pracy;2
T-W-4Podstawowe teorie międzynarodowego podziału pracy;2
T-W-5Zagraniczna l międzynarodowa polityka ekonomiczna;2
T-W-6Międzynarodowy handel towarami i usługami;2
T-W-7Międzynarodowe przepływy kapitału;2
T-W-8Międzynarodowe przepływy zasobów pracy;2
T-W-9Międzynarodowe przepływy technologii;2
T-W-10Międzynarodowe przepływy czynników przyrodniczych i ekologicznych;2
T-W-11Rynki międzynarodowe.2
T-W-12Kształtowanie się cen na rynkach międzynarodowych;2
T-W-13Pieniądz światowy i kursy walutowe;2
T-W-14Międzynarodowe systemy walutowe;2
T-W-15Rozliczenia międzynarodowych obrotów z zagranicą2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do zajęć30
A-W-2UCZESTNICTWO W WYKŁADACH30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/2_W01Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych
Treści programoweT-W-4Podstawowe teorie międzynarodowego podziału pracy;
T-W-1Ekonomia międzynarodowa jako dyscyplina nauki;
Metody nauczaniaM-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej
3,0Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej w stopniu dostatecznym
3,5Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej w stopniu dobrym
4,5Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej więcej niż dobrym
5,0Rozpoznaje glówne formy integracji międzynarodowej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/2_W02Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii międzynarodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania gospodarki światowej
C-1poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych
Treści programoweT-W-6Międzynarodowy handel towarami i usługami;
T-W-7Międzynarodowe przepływy kapitału;
T-W-5Zagraniczna l międzynarodowa polityka ekonomiczna;
T-W-12Kształtowanie się cen na rynkach międzynarodowych;
T-W-1Ekonomia międzynarodowa jako dyscyplina nauki;
T-W-2Światowy system gospodarczy;
T-W-10Międzynarodowe przepływy czynników przyrodniczych i ekologicznych;
T-W-8Międzynarodowe przepływy zasobów pracy;
T-W-3Międzynarodowy podział pracy;
T-W-13Pieniądz światowy i kursy walutowe;
T-W-15Rozliczenia międzynarodowych obrotów z zagranicą
T-W-14Międzynarodowe systemy walutowe;
T-W-4Podstawowe teorie międzynarodowego podziału pracy;
T-W-11Rynki międzynarodowe.
T-W-9Międzynarodowe przepływy technologii;
Metody nauczaniaM-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi podać podstawowych definicji z zakresu EM
3,0Potrafi podać podstawowe definicje z zakresu EM
3,5Rozumie podstawowe zagadnienia związane z EM
4,0Potrafi interpretować zjawiska zachodzące w stosunkach międzynarodowych
4,5Potrafi analizować wskażniki charakterysujące gospodarkę globalną
5,0Potrafi interpretować, i bronic swoich poglądów z zakresu EM
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/2_U01Identyfikuje i dobiera narzędzia analizy przyczyn i skutków procesów integracyjnych na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania gospodarki światowej
C-1poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych
C-3opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych współczesnego świata
Treści programoweT-W-5Zagraniczna l międzynarodowa polityka ekonomiczna;
T-W-2Światowy system gospodarczy;
T-W-3Międzynarodowy podział pracy;
T-W-4Podstawowe teorie międzynarodowego podziału pracy;
T-W-6Międzynarodowy handel towarami i usługami;
T-W-1Ekonomia międzynarodowa jako dyscyplina nauki;
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład konwersatoryny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie identyfikuje i nie dobiera narzędzi wykorzystywanych do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych
3,0Identyfikuje i dobiera narzędza wykorzystywane do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje i dobiera narzędza wykorzystywane do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Identyfikuje i dobiera narzędza wykorzystywane do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje i dobiera narzędza wykorzystywane do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych w stopniu wiecej niż dobrym
5,0Identyfikuje i dobiera narzędza wykorzystywane do oceny przyczyn i skutków procesów integracyjnych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/2_U02Student potrafi analizować tendencje w gospodarce globalnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych
C-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania gospodarki światowej
C-3opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych współczesnego świata
Treści programoweT-W-11Rynki międzynarodowe.
T-W-9Międzynarodowe przepływy technologii;
T-W-7Międzynarodowe przepływy kapitału;
T-W-12Kształtowanie się cen na rynkach międzynarodowych;
T-W-1Ekonomia międzynarodowa jako dyscyplina nauki;
T-W-2Światowy system gospodarczy;
T-W-8Międzynarodowe przepływy zasobów pracy;
T-W-6Międzynarodowy handel towarami i usługami;
T-W-4Podstawowe teorie międzynarodowego podziału pracy;
T-W-3Międzynarodowy podział pracy;
T-W-5Zagraniczna l międzynarodowa polityka ekonomiczna;
T-W-10Międzynarodowe przepływy czynników przyrodniczych i ekologicznych;
Metody nauczaniaM-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena bieżacej aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować
3,0Student posiada postawowe umięjetności z zakresu anlizy podstawowych wskaźników charakterystycnych dla ekonomii międzynarodowej
3,5Student potrafi analiować tendencje w gospodarce globalnej. Z trudnością formułuje wnioski
4,0Student samodzielnie formułuje wnioski.
4,5Student potrafi samodzielnie formułować wioski oraz uzasadniać swoje stanowisko
5,0Potrafi wytłumaczyć i uzasadnić swoje zdanie w zakresie tendencji w gospodarce globalnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/2_K01Student potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych
C-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania gospodarki światowej
C-3opanowanie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących problemów ekonomicznych współczesnego świata
Treści programoweT-W-5Zagraniczna l międzynarodowa polityka ekonomiczna;
T-W-6Międzynarodowy handel towarami i usługami;
T-W-10Międzynarodowe przepływy czynników przyrodniczych i ekologicznych;
T-W-8Międzynarodowe przepływy zasobów pracy;
T-W-7Międzynarodowe przepływy kapitału;
T-W-11Rynki międzynarodowe.
T-W-9Międzynarodowe przepływy technologii;
T-W-4Podstawowe teorie międzynarodowego podziału pracy;
T-W-3Międzynarodowy podział pracy;
T-W-12Kształtowanie się cen na rynkach międzynarodowych;
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład konwersatoryny
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena bieżacej aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy