Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Integracja regionalna i globalna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Integracja regionalna i globalna | ||
Specjalność | Międzynarodowe stosunki ekonomiczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych |
C-2 | zrozumienie przez studentów mechanizmów gospodarczych w skali regionalnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Przyczyny, zakres i przebieg procesu globalizacji. | 2 |
T-K-2 | Korporacje transnarodowe w procesie globalizacji. | 2 |
T-K-3 | Gospodarka polska a proces globalizacji. | 2 |
T-K-4 | Przewidywane zmiany w gospodarce światowej i polskiej na skutek procesu globalizacji. | 2 |
T-K-5 | Pojęcie i cele integracji. | 2 |
T-K-6 | Warunki integracji międzynarodowej. | 1 |
T-K-7 | Modele i mechanizmy międzynarodowej integracji gospodarczej. | 2 |
T-K-8 | Kierunki i etapy międzynarodowej integracji gospodarczej. | 1 |
T-K-9 | Ugrupowania integracyjne w gospodarce światowej. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w wykadach | 15 |
A-K-2 | Przygotowanie się do zaliczenia końcowego. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa |
S-2 | Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/1_W01 ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych | E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W04 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04 | C-2, C-1 | T-K-7, T-K-4, T-K-9, T-K-1, T-K-6, T-K-8, T-K-5, T-K-2, T-K-3 | M-2, M-1 | S-2 |
E_1A_D9/1_W02 Zna pojęcie i metody integracji regionalnej i ponadregionalnej | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05 | C-2, C-1 | T-K-5, T-K-1, T-K-9, T-K-7, T-K-6, T-K-3, T-K-8, T-K-2, T-K-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/1_U01 potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne | E_1A_U08, E_1A_U03, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08 | C-2, C-1 | T-K-7, T-K-8, T-K-6, T-K-9, T-K-5, T-K-4, T-K-1, T-K-3, T-K-2 | M-2, M-1 | S-2 |
E_1A_D9/1_U02 Identyfikuje głowne kierunki i formy integracji regionalnej | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05, E_1A_U08, E_1A_U10 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08 | C-2, C-1 | T-K-8, T-K-9, T-K-2, T-K-7, T-K-6, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/1_K01 potrafi pracować w grupie | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06 | C-1, C-2 | T-K-7, T-K-8, T-K-2, T-K-6, T-K-5, T-K-1, T-K-3, T-K-4, T-K-9 | M-2, M-1 | S-2 |
E_1A_D9/1_K02 Student rowija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów | E_1A_K05, E_1A_K06, E_1A_K07, E_1A_K08, E_1A_K09 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07 | C-2, C-1 | T-K-8, T-K-7, T-K-4 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/1_W01 ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych | 2,0 | nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych |
3,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/1_W02 Zna pojęcie i metody integracji regionalnej i ponadregionalnej | 2,0 | nie zna pojęcia i metod integracji regionalnej i ponadregionalnej |
3,0 | Zna pojęcie i metody integracji regionalnej i ponadregionalnej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna pojęcie i metody integracji regionalnej i ponadregionalnej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna pojęcie i metody integracji regionalnej i ponadregionalnej w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna pojęcie i metody integracji regionalnej i ponadregionalnej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna pojęcie i metody integracji regionalnej i ponadregionalnej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/1_U01 potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne | 2,0 | nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne |
3,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/1_U02 Identyfikuje głowne kierunki i formy integracji regionalnej | 2,0 | Identyfikuje głowne kierunki i formy integracji regionalnej |
3,0 | Identyfikuje głowne kierunki i formy integracji regionalnej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Identyfikuje głowne kierunki i formy integracji regionalnej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Identyfikuje głowne kierunki i formy integracji regionalnej w stopniu dobrym | |
4,5 | Identyfikuje głowne kierunki i formy integracji regionalnej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Identyfikuje głowne kierunki i formy integracji regionalnej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/1_K01 potrafi pracować w grupie | 2,0 | Nie potrafi pracować w grupie |
3,0 | Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym | |
3,5 | Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań | |
4,0 | Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu | |
4,5 | Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami | |
5,0 | Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy | |
E_1A_D9/1_K02 Student rowija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów | 2,0 | Student nie rozwija wrażliwości na problemy spoleczne i gospodarcze regionów |
3,0 | Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu więcej niż dostateczny | |
4,0 | Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu dobrym | |
4,5 | Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu wieciej niż dobrym | |
5,0 | Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Anioł W., Paradoksy globalizacji, Instytut Polityki Społecznej UW, Warszawa, 2002
- Bożyk P. Misala J., Integracja ekonomiczna, PWE, Warszawa, 2003
- Liberska B. (red.), Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, PWE, Warszawa, 2002
- Oziewicz E. (red.), Procesy integracyjne we współczesnej gospodarce światowej, PWN, Warszawa, 2001
- Zorska A., (red.), Korporacje międzynarodowe w Polsce. Wyzwania w dobie globalizacji i regionalizacji, Difin, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Malkowski A., The social-economic development of estern and western Polish frontier region Economic science for rural development [in: Economic science for rural development. Proceedings of the international scientific conference], No 12, Jelgava, 2007