Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Tourism Management:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Tourism Management
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 16

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Good command of English, including basic bussiness English. Knowledge of basic economic.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge of forms and actions concerning tourism management.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1An introduction to tourism4
T-W-2Managing Tourism Demand2
T-W-3Tourism Consumer Behaviour2
T-W-4Measuring Demand for Tourism2
T-W-5Tourism Demand Determinants and Forecasting2
T-W-6The Economic Impact of Tourism2
T-W-7The Environmental Impact of Tourism2
T-W-8Sustainable Tourism4
T-W-9Tourism under crisiss2
T-W-10Attractions2
T-W-11Destinations4
T-W-12The future of Tourism2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zajęć - studia literatury przedmiotu w tym tłumaczenia56
A-W-3Przygotowanie i omawianie prezentacji30
A-W-4Przygotowanie case study35
151

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-4Metody aktywizujące (metoda przypadków)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prace pisemne w formie referatu lub opracowania typu case-study
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja multimedialna
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas prezentacji multimedialnych
S-4Ocena podsumowująca: Prezentacje prac studentów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_OJ3_W01
The main aim if the course is to provide the knowledge referring to basic institutions and definitions of tourism management. Students should be able to define and identify risks and facts - actions concerning tourism management.
E_1A_W06, E_1A_W03S1A_W02, S1A_W03, S1A_W06C-1T-W-7, T-W-12, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-5, T-W-11, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-2M-3, M-4S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_OJ3_U01
Students should posses basic knowledge connected with tourism management and turn-over.
E_1A_U01, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U05C-1T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-2, T-W-11, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-W-10, T-W-12, T-W-7, T-W-4M-3, M-4S-4, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_OJ3_K01
Student must present creative and responsible aproach as for the problems presented by a lecturer. Must be able to use theoretical knowledge in a practical way.
E_1A_K01, E_1A_K04, E_1A_K06S1A_K01, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07C-1T-W-9, T-W-8, T-W-11, T-W-5, T-W-6, T-W-12, T-W-4, T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-2, T-W-1M-2, M-3, M-4S-3, S-4, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_OJ3_W01
The main aim if the course is to provide the knowledge referring to basic institutions and definitions of tourism management. Students should be able to define and identify risks and facts - actions concerning tourism management.
2,0lack of knowledge regarding the subject
3,0knowledge of basic informations regarding the subject
3,5knowledge of basic informations and examples of their usage
4,0knowledge of all informations regarding the subject, ability to analyze and use the knowledge in a practical way
4,5broadened knowledge regarding the subject, ability to analyze risk and use knowledge
5,0proper knowledge of all course, ability to implement the knowledge and use it

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_OJ3_U01
Students should posses basic knowledge connected with tourism management and turn-over.
2,0no ability or knowledge regarding the subject
3,0partial knowledge and ability of the course
3,5partial knowledge and ability of the course with ability to implement some of the tourism
4,0proper knowledge and ability to use the course countents
4,5proper knowledge and ability to use and implement the course, skill in analyse of risk and actions
5,0broanded knowledge regarding the course contents and practical implementation of them

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_OJ3_K01
Student must present creative and responsible aproach as for the problems presented by a lecturer. Must be able to use theoretical knowledge in a practical way.
2,0lack of knowledge regarding the subject
3,0knowledge of basic informations regarding the subject
3,5knowledge of basic informations and examples of their usage
4,0knowledge of all informations regarding the subject, ability to analyze and use the knowledge in a practical way
4,5broadened knowledge regarding the subject, ability to analyze risk and use knowledge
5,0proper knowledge of all course, ability to implement the knowledge and use it

Literatura podstawowa

  1. CooperC., Fletcher J., Fyall A., Gilbert D., Wanhill S., Tourism- Principles and Practice, Pearson Education Limited, England, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Morgan N., Pritchard A, Tourism Promotion and Power, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1An introduction to tourism4
T-W-2Managing Tourism Demand2
T-W-3Tourism Consumer Behaviour2
T-W-4Measuring Demand for Tourism2
T-W-5Tourism Demand Determinants and Forecasting2
T-W-6The Economic Impact of Tourism2
T-W-7The Environmental Impact of Tourism2
T-W-8Sustainable Tourism4
T-W-9Tourism under crisiss2
T-W-10Attractions2
T-W-11Destinations4
T-W-12The future of Tourism2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zajęć - studia literatury przedmiotu w tym tłumaczenia56
A-W-3Przygotowanie i omawianie prezentacji30
A-W-4Przygotowanie case study35
151
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_OJ3_W01The main aim if the course is to provide the knowledge referring to basic institutions and definitions of tourism management. Students should be able to define and identify risks and facts - actions concerning tourism management.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1Knowledge of forms and actions concerning tourism management.
Treści programoweT-W-7The Environmental Impact of Tourism
T-W-12The future of Tourism
T-W-3Tourism Consumer Behaviour
T-W-1An introduction to tourism
T-W-4Measuring Demand for Tourism
T-W-10Attractions
T-W-5Tourism Demand Determinants and Forecasting
T-W-11Destinations
T-W-8Sustainable Tourism
T-W-9Tourism under crisiss
T-W-6The Economic Impact of Tourism
T-W-2Managing Tourism Demand
Metody nauczaniaM-3Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-4Metody aktywizujące (metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prace pisemne w formie referatu lub opracowania typu case-study
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas prezentacji multimedialnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0lack of knowledge regarding the subject
3,0knowledge of basic informations regarding the subject
3,5knowledge of basic informations and examples of their usage
4,0knowledge of all informations regarding the subject, ability to analyze and use the knowledge in a practical way
4,5broadened knowledge regarding the subject, ability to analyze risk and use knowledge
5,0proper knowledge of all course, ability to implement the knowledge and use it
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_OJ3_U01Students should posses basic knowledge connected with tourism management and turn-over.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Knowledge of forms and actions concerning tourism management.
Treści programoweT-W-6The Economic Impact of Tourism
T-W-5Tourism Demand Determinants and Forecasting
T-W-9Tourism under crisiss
T-W-2Managing Tourism Demand
T-W-11Destinations
T-W-3Tourism Consumer Behaviour
T-W-8Sustainable Tourism
T-W-1An introduction to tourism
T-W-10Attractions
T-W-12The future of Tourism
T-W-7The Environmental Impact of Tourism
T-W-4Measuring Demand for Tourism
Metody nauczaniaM-3Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-4Metody aktywizujące (metoda przypadków)
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Prezentacje prac studentów
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja multimedialna
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas prezentacji multimedialnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0no ability or knowledge regarding the subject
3,0partial knowledge and ability of the course
3,5partial knowledge and ability of the course with ability to implement some of the tourism
4,0proper knowledge and ability to use the course countents
4,5proper knowledge and ability to use and implement the course, skill in analyse of risk and actions
5,0broanded knowledge regarding the course contents and practical implementation of them
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_OJ3_K01Student must present creative and responsible aproach as for the problems presented by a lecturer. Must be able to use theoretical knowledge in a practical way.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Knowledge of forms and actions concerning tourism management.
Treści programoweT-W-9Tourism under crisiss
T-W-8Sustainable Tourism
T-W-11Destinations
T-W-5Tourism Demand Determinants and Forecasting
T-W-6The Economic Impact of Tourism
T-W-12The future of Tourism
T-W-4Measuring Demand for Tourism
T-W-3Tourism Consumer Behaviour
T-W-10Attractions
T-W-7The Environmental Impact of Tourism
T-W-2Managing Tourism Demand
T-W-1An introduction to tourism
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-3Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-4Metody aktywizujące (metoda przypadków)
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas prezentacji multimedialnych
S-4Ocena podsumowująca: Prezentacje prac studentów
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja multimedialna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0lack of knowledge regarding the subject
3,0knowledge of basic informations regarding the subject
3,5knowledge of basic informations and examples of their usage
4,0knowledge of all informations regarding the subject, ability to analyze and use the knowledge in a practical way
4,5broadened knowledge regarding the subject, ability to analyze risk and use knowledge
5,0proper knowledge of all course, ability to implement the knowledge and use it