Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Ekonomika środowiska

Sylabus przedmiotu Logistyka międzynarodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka międzynarodowa
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw mikroekonomii i makroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawy wiedzy logistycznej.4
T-A-2Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków.2
T-A-3Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku.2
T-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania2
T-A-5ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku2
T-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami2
T-A-7Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich1
15
wykłady
T-W-1Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne.2
T-W-2Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji2
T-W-3Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych.4
T-W-4Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach.2
T-W-5Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej.2
T-W-6Kontynentalne systemy logistyczne3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/7_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
E_2A_W08, E_2A_W01S2A_W01, S2A_W07C-1T-W-6, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-3, T-A-2, T-A-3, T-A-7, T-A-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-A-6M-1S-1
E_2A_D6/7_W02
Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05C-1T-A-6M-1S-1
E_2A_D6/7_W03
Zna koncepcje ECR
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05C-1T-A-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/7_U01
ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących podstawowych problemów logistyki międzynarodowej
E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U08S2A_U02, S2A_U03, S2A_U06, S2A_U07C-1T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-A-4, T-A-2, T-W-3, T-W-2, T-A-7, T-A-3, T-A-5, T-A-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/7_K01
potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
E_2A_K01, E_2A_K02S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K06C-1T-A-1, T-W-3, T-W-5, T-A-7, T-A-4, T-W-1, T-A-2, T-W-4, T-A-3, T-W-6, T-A-6, T-W-2, T-A-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/7_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
2,0Student nie ma wiedzy o posstawowych problemach związanyc z logistyką
3,0Student posiada jedynie ograniczone umiejętności identyfikacji podstawowych problemów logistyki międzyanrodowej
3,5Student potrafi identyfikować podstawowe problemy logistyczne
4,0Student sprawnie porusza się w teoretycznych zagadnieniach logistyki międzynarodowej
4,5Student potrafi analizować i wyciągać wnioski z zakresu praktyki logistyki międzynarodowej
5,0Student potrafi prowadzić i uczestniczyć w dyskusji nad wyborem odpowiedziej koncepcji dla studium przypadku.
E_2A_D6/7_W02
Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych
2,0Nie zna barier i zagrożeń rozwoju łańcuchów logistycznych
3,0Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w stopniu dostatecznym
3,5Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w stopniu dobrym
4,5Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w stopniu bardzo dobrym
E_2A_D6/7_W03
Zna koncepcje ECR
2,0Nie zna koncepcji ECR
3,0Zna koncepcje ECR w stopniu dostatecznym
3,5Zna koncepcje ECR w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna koncepcje ECR w stopniu dobrym
4,5Zna koncepcje ECR w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna koncepcje ECR w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/7_U01
ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących podstawowych problemów logistyki międzynarodowej
2,0Student nie potrafi analizować podstawowych procesów i zjawisk
3,0Student posiada postawowe umiejętności analizy procesów i zjawisk związanych z logistyką międzynarodową
3,5Zna główne koncepcje zarządzania logistycznego
4,0Student sprawnie porusza się w zagadnieniach związanych z logistyką międzynarodową. Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu budowy i tworzenia łańcuchów logistycznych
4,5Student potrafi sam ocenić funkcjonowanie systemów logistycznych w oparciu o wybrane przypadki. Dokonuje analiz i wyciąga wnioski
5,0Student potrafi przedstawić główne założenia koncepcji związanych z funkcjonowaniem logistyki międzynarodowej. Potrafi uczestniczyć w dyskusji. ?jest moderatorem dyskusji. Potrafi uzasadniać swoje stanowiska.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/7_K01
potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy
3,0Student ma ograniczone umiejętności korzystania ze źródeł wiedzy. Poszukiwania rozwiązań problemu ogranicza jedynie do Internetu
3,5Srudent korzysta z kilku źródeł pozyskania wiedzy, ale nie potrafi dokonać oceny przydatności zdobytych wiadomości
4,0Student krytycznie analizuje żródła wiedzy
4,5Student potrafi dokonać pogłębionej oceny krytycznej uzyskanych informacji
5,0Samodzielnie formułuje wnioski.Potrafi je przedstawić oraz posiada umiejętność dyskusji nad przedstawionymi przez siebie tezami

Literatura podstawowa

  1. Gołembska E., Szymczak M., „Logistyka międzynarodowa”, AE, Poznań, Poznań, 2000
  2. Abt S. Richter K., Logistyka ponad granicami, Biblioteka logistyka, Poznań, Poznań, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawy wiedzy logistycznej.4
T-A-2Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków.2
T-A-3Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku.2
T-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania2
T-A-5ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku2
T-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami2
T-A-7Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne.2
T-W-2Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji2
T-W-3Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych.4
T-W-4Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach.2
T-W-5Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej.2
T-W-6Kontynentalne systemy logistyczne3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/7_W01ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
E_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych.
Treści programoweT-W-6Kontynentalne systemy logistyczne
T-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania
T-A-5ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku
T-W-1Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne.
T-W-3Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych.
T-A-2Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków.
T-A-3Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku.
T-A-7Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich
T-A-1Podstawy wiedzy logistycznej.
T-W-4Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach.
T-W-2Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji
T-W-5Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej.
T-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy o posstawowych problemach związanyc z logistyką
3,0Student posiada jedynie ograniczone umiejętności identyfikacji podstawowych problemów logistyki międzyanrodowej
3,5Student potrafi identyfikować podstawowe problemy logistyczne
4,0Student sprawnie porusza się w teoretycznych zagadnieniach logistyki międzynarodowej
4,5Student potrafi analizować i wyciągać wnioski z zakresu praktyki logistyki międzynarodowej
5,0Student potrafi prowadzić i uczestniczyć w dyskusji nad wyborem odpowiedziej koncepcji dla studium przypadku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/7_W02Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych.
Treści programoweT-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna barier i zagrożeń rozwoju łańcuchów logistycznych
3,0Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w stopniu dostatecznym
3,5Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w stopniu dobrym
4,5Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/7_W03Zna koncepcje ECR
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych.
Treści programoweT-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna koncepcji ECR
3,0Zna koncepcje ECR w stopniu dostatecznym
3,5Zna koncepcje ECR w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna koncepcje ECR w stopniu dobrym
4,5Zna koncepcje ECR w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna koncepcje ECR w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/7_U01ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących podstawowych problemów logistyki międzynarodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych.
Treści programoweT-W-1Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne.
T-W-6Kontynentalne systemy logistyczne
T-W-4Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach.
T-W-5Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej.
T-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania
T-A-2Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków.
T-W-3Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych.
T-W-2Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji
T-A-7Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich
T-A-3Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku.
T-A-5ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku
T-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować podstawowych procesów i zjawisk
3,0Student posiada postawowe umiejętności analizy procesów i zjawisk związanych z logistyką międzynarodową
3,5Zna główne koncepcje zarządzania logistycznego
4,0Student sprawnie porusza się w zagadnieniach związanych z logistyką międzynarodową. Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu budowy i tworzenia łańcuchów logistycznych
4,5Student potrafi sam ocenić funkcjonowanie systemów logistycznych w oparciu o wybrane przypadki. Dokonuje analiz i wyciąga wnioski
5,0Student potrafi przedstawić główne założenia koncepcji związanych z funkcjonowaniem logistyki międzynarodowej. Potrafi uczestniczyć w dyskusji. ?jest moderatorem dyskusji. Potrafi uzasadniać swoje stanowiska.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/7_K01potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych.
Treści programoweT-A-1Podstawy wiedzy logistycznej.
T-W-3Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych.
T-W-5Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej.
T-A-7Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich
T-A-4Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania
T-W-1Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne.
T-A-2Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków.
T-W-4Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach.
T-A-3Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku.
T-W-6Kontynentalne systemy logistyczne
T-A-6Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami
T-W-2Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji
T-A-5ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy
3,0Student ma ograniczone umiejętności korzystania ze źródeł wiedzy. Poszukiwania rozwiązań problemu ogranicza jedynie do Internetu
3,5Srudent korzysta z kilku źródeł pozyskania wiedzy, ale nie potrafi dokonać oceny przydatności zdobytych wiadomości
4,0Student krytycznie analizuje żródła wiedzy
4,5Student potrafi dokonać pogłębionej oceny krytycznej uzyskanych informacji
5,0Samodzielnie formułuje wnioski.Potrafi je przedstawić oraz posiada umiejętność dyskusji nad przedstawionymi przez siebie tezami