Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Ekonomika środowiska

Sylabus przedmiotu Systemy informatyczne w ewidencji małych firm - przedmiot do wyboru 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy informatyczne w ewidencji małych firm - przedmiot do wyboru 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy obsługi systemów informatycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi systemów informatycznych w ewidencji rachunkowej małych firm

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zasady ewidencji dowodów księgowych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz w ewidencji przychodów.6
T-L-2System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Rachmistrz - zasady ewidencji dokumentów.2
T-L-3System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia Mała Księgowość® - zasady ewidencji dokumentów.3
T-L-4Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia Mała Księgowość®. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz przebiegu pojazdu.2
T-L-5Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamkniecie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych - rozwiązywanie zadań problemowych z wykorzystaniem systemów ewidencyjnych20
A-L-3Przygotowanie projektu ewidencji w wybranym systemie ewidencyjnym małego podmiotu gospodarczego15
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań w formie ustnej w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Analiza i ocena wykonania projektu działań ewidencyjnych w wybranym systemie ewidencyjnym małej firmy
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej lub w formie praktycznego sprawdzenia umiętności studenta w prowadzeniu ewidencji przykładowej małej firmy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O4_W01
Student zna metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze
E_2A_W08, E_2A_W06S2A_W06, S2A_W07C-1T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-4M-2, M-3, M-1S-1, S-4, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O4_U01
Student posiada umiejętność gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z wykorzystaniem informtycznych systemów ewidencyjnych małych przedsiębiorstw
E_2A_U11, E_2A_U07, E_2A_U06S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U07C-1T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-5M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O4_K01
Stydent posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej, pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
E_2A_K04, E_2A_K03, E_2A_K08S2A_K03, S2A_K04C-1T-L-3, T-L-1, T-L-5, T-L-4, T-L-2M-2, M-3, M-1S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O4_W01
Student zna metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze
2,0Student nie zna podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,0Student zna zaledwie kilka podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,5Student zna i poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
4,0Student nie tylko zna i poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5Student zna i potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować sposoby rozwiązania problemu
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru każdego z rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O4_U01
Student posiada umiejętność gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z wykorzystaniem informtycznych systemów ewidencyjnych małych przedsiębiorstw
2,0Student nie posiada umiejętności gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,0Student posiada umiejętność wykorzystania zaledwie kilka podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować sposoby rozwiązania problemu
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru każdego z rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O4_K01
Stydent posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej, pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
2,0Stydent nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Stydent posiada zdolność do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazań inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Andrzejewski M, Jońca K. Młodkowski P., Zastosowanie technik komputerowych w rachunkowości. Systemy dla małych i średnich firm, Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 2004
  2. Chomuszko M., Księgowość komputerowa. Praca z programem Symfonia FK, Mikom, Warszawa, 2006
  3. Akt prawny, 1. Ustawa z dnia 29 września 1994 o rachunkowości r.(Dz. U. Nr. 121, poz.591 z póź. zm., 2011
  4. Akt prawny, 3. Ustawa z 26 lipca 1991 o podatku dochodowym od osób fizycznych, Dz.U. nr 14 poz. 176 z 2000 roku z późniejszymi zmianami, 2011
  5. Akt prawny, Ustawa z dnia 20 listopada 1998 o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne , Dz.U. z z 1998 r nr 144 poz. 930 z późniejszymi zmianami, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Producent oprogramowania, Instrukcje wybranych systemów informatycznych, 2011
  2. Producent oprogramowania, Materiały uzupełniające otzrymywane od producentów oprogramownia, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zasady ewidencji dowodów księgowych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz w ewidencji przychodów.6
T-L-2System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Rachmistrz - zasady ewidencji dokumentów.2
T-L-3System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia Mała Księgowość® - zasady ewidencji dokumentów.3
T-L-4Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia Mała Księgowość®. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz przebiegu pojazdu.2
T-L-5Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamkniecie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych - rozwiązywanie zadań problemowych z wykorzystaniem systemów ewidencyjnych20
A-L-3Przygotowanie projektu ewidencji w wybranym systemie ewidencyjnym małego podmiotu gospodarczego15
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O4_W01Student zna metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi systemów informatycznych w ewidencji rachunkowej małych firm
Treści programoweT-L-1Zasady ewidencji dowodów księgowych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz w ewidencji przychodów.
T-L-3System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia Mała Księgowość® - zasady ewidencji dokumentów.
T-L-5Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamkniecie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego.
T-L-2System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Rachmistrz - zasady ewidencji dokumentów.
T-L-4Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia Mała Księgowość®. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz przebiegu pojazdu.
Metody nauczaniaM-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metoda przypadków
M-1Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach laboratoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej lub w formie praktycznego sprawdzenia umiętności studenta w prowadzeniu ewidencji przykładowej małej firmy
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań w formie ustnej w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Analiza i ocena wykonania projektu działań ewidencyjnych w wybranym systemie ewidencyjnym małej firmy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorztywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,0Student zna zaledwie kilka podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,5Student zna i poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
4,0Student nie tylko zna i poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5Student zna i potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować sposoby rozwiązania problemu
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru każdego z rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O4_U01Student posiada umiejętność gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z wykorzystaniem informtycznych systemów ewidencyjnych małych przedsiębiorstw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U06Potrafi dobrać źródła finansowania i sprawnie wykorzystuje wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi systemów informatycznych w ewidencji rachunkowej małych firm
Treści programoweT-L-3System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia Mała Księgowość® - zasady ewidencji dokumentów.
T-L-4Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia Mała Księgowość®. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz przebiegu pojazdu.
T-L-1Zasady ewidencji dowodów księgowych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz w ewidencji przychodów.
T-L-2System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Rachmistrz - zasady ewidencji dokumentów.
T-L-5Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamkniecie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego.
Metody nauczaniaM-2Metody programowe z użyciem komputera
M-1Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań w formie ustnej w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Analiza i ocena wykonania projektu działań ewidencyjnych w wybranym systemie ewidencyjnym małej firmy
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej lub w formie praktycznego sprawdzenia umiętności studenta w prowadzeniu ewidencji przykładowej małej firmy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,0Student posiada umiejętność wykorzystania zaledwie kilka podstawowych metod gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie podstawowe metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować sposoby rozwiązania problemu
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody gromadzenia przetwarzania i prezentacji informacji w systemach ewidencyjnych wykorzystywanych przez małe podmioty gospodarcze, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru każdego z rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O4_K01Stydent posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej, pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_2A_K08Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi systemów informatycznych w ewidencji rachunkowej małych firm
Treści programoweT-L-3System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Symfonia Mała Księgowość® - zasady ewidencji dokumentów.
T-L-1Zasady ewidencji dowodów księgowych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz w ewidencji przychodów.
T-L-5Tworzenie deklaracji podatkowych. Remanent końcowy. Zamkniecie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zamknięcie roku podatkowego.
T-L-4Wprowadzenie dowodów księgowych do systemu Symfonia Mała Księgowość®. Ewidencje VAT, ewidencja środków trwałych oraz przebiegu pojazdu.
T-L-2System informatyczny podatkowej księgi przychodów i rozchodów Rachmistrz - zasady ewidencji dokumentów.
Metody nauczaniaM-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metoda przypadków
M-1Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studentów na zajęciach laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Analiza i ocena wykonania projektu działań ewidencyjnych w wybranym systemie ewidencyjnym małej firmy
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań w formie ustnej w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Stydent nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Stydent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Stydent posiada zdolność do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazań inne możliwości